Čekání na kombík (universal) a cross

Moderátor: Moderátoři

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Mičun » ned čer 25, 2017 15:22

Za mě Fiat Tipo...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Georgius » ned čer 25, 2017 16:08

Tak já si pofňukováním ;-) a rozhlížením okolo zkracuji čekání na Vestu SW, která - pokud Ivan dodrží sliby - sjede z linky jako sériově vyráběné vozidlo už za pět dní :!: (no, stejně si myslím, že pravděpodobnější je záměňa juNa->juLa ) :lol:

Jinak co se týče reálných konkurentů:

Fiat Tipo - celkem vážná konkurence, cena při srovnatelné výbavě a rozumném motoru 1.4 turbo srovnatelná (díky za tip Želvotronovi)
Mladoboleslavský zázrak Rapid - trochu drahé, hodně běžné (což je výhoda i nevýhoda)
Renault Mégane kombál - musí být turbo, osobní antipatie k modelu
Hyundai - ještě se mi nestalo, že by mne něco takového předjíždělo s jedenáctkou na dálnici, naopak i30 běžně do pravého pruhu vyháním já. Asi není možnost, že by ve výbavě byl "i motor", nebo to při sešlápnutí plynu udělá takový vír v nádrži, že uživatel reflexně ucukne :?:
Opel Astra kombál - nevýhodou přímý vstřik, lehce vyšší cena, ale dalo by se
Focus kombál - s normálnějším motorem na hranici cenového limitu.

Desítka ještě nezlobí/nehnije tak, že by musela z domu okamžitě, takže prostor na čekání na Vestu mám.

Jinak Vesta SW má 178 mm světlou výšku, což je o chlup lepší než desítka, není to tuctovka, vypadá líp než Fiat, Papid, Mégan i Hyundai (Astra a Focus jsou remíza) - ale to je subjektivní, a hlavně, je to lada :mrgreen:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod zelvotron » ned čer 25, 2017 20:21

Hele asi tak, jestli chceš vestu, čekej a kup vestu, chceš normální auto, kup cokoliv z toho výčtu.

btw O3 v tříválci a kombíku se do 400 taky vleze ne :rolleyes:

JmJ píše:Jak megan, tak i30 je prostorove velmi podobne 2111. V necem o chlup lepsi v necem o chlup horsi.




No ale smutný na tom je že ty auta jsou tak 20 až 30 cm delší a 10 cm širší jak desítka. :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod mirozv » úte čer 27, 2017 21:24

LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mirozv
 
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Georgius » úte čer 27, 2017 23:09

To mi v takovou hodinu nedělej :lol: :shock:

Takže na první rychlý pohled je Vesta o 12,5 cm delší než 11ka, ale rozvor se zvětšil o 14,3 cm. S hagusama bude o 3,2 cm vyšší (žádné drama), šířka větší o 8,4 cm (to je ale furt lepší než když 2111 byla bez bez zrcátek široká stejně jako 2107 se zrcátkama ...) .
2111_rozměr.jpeg

Razmer_vesta_new.jpg

Kroska má být o 2,5 cm vyšší.

Zbytek jsou celkem spekulace, ta 1.8 možná nebude špatná, ale není mi jasné, jestli to sem jevrosajůz pustí ...

No a zatím to vypadá, že nevyřčený požadavek 5) nesmí to být tuctové auto je splněn na jedničku ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Cory » stř čer 28, 2017 05:30

EU je az v prdeli nejaka ruska predpotopna 1,8. Dobry motor, no bohuzial koncepne zo zaciatku 90tych rokov. Ak to splni normu, moze to byt aj 8,1.
Som zvedavy ako sa mu bude darit s tymi uzasnymi hlavnymi loziskami. Tie by som hned vymenil :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 28, 2017 06:02

mirozv píše:Sériový "kombajn ...
To se mi líbí :!: Začínám šetřit :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Georgius » stř čer 28, 2017 10:13

Jak říká Steve Mattin: jsem человек, не желающий отказываться от яркого дизайна в пользу практичности; стремящийся найти идеальное транспортное средство на все случаи жизни, которое гармоничным образом отражает его стремление подчеркнуть индивидуальность и в то же самое время помогает сохранить возможность активного образа жизни. :-D

Jinak i když se představily obje verze, které majíjít do prodeje "v druhé polovině tohoto roku", crossku propagují výrazně víc, asi by chtěli, aby se prodávala víc než kombajn. Takže na fotkách http://www.ladavesta.net/news/841-raskryt-dizayn-seriynyh-lada-vesta-sw-cross-i-lada-vesta-sw.html tady se přímé srovnání hledá těžko (to spíš na videu z předešlého odkazu) - kombíka většinou fotí z nadhledu a krosku zezhora ... jeden z obrázků jsem zrcadlově převrátil aby to bylo lépe srovnatelné:
kombal.jpg

cross_mirror.jpg


Uvidíme co provedou s cenou, recenze Kalčy Cross tady na fóru jsou hodně pěkné, i když se mi ten kombál skoro líbí víc ... Crosska má být o 7 mm nižší než Duster, což mne přivádí ke srovnání světlých výšek:

Opel Mokka 157 mm - jako že Crossover
Fiat Tipo 160 mm - někde jsem slyšel, neověřeno
VAZ 2111 (plně nal.) 165 mm - po kryt motoru, tlumič a hlavně kat jsou níž :-(
Suzuki S-Cross 170 mm - jako že Crossover
Škoda Octa Scout 171 mm - jako že Crossover :lol:
Seat Altea 176 mm - jako že Crossover
Vesta universex (SW) 178 mm

Škoda Yetti 180 mm - jako že Crossover
Škoda Kodiaq 188 mm - jako že Crossover
Lada Urban 200 mm - Crossover
Vesta cross 203 mm - Crossover

Dacia Duster 210 mm - Crossover
Lada 4x4 220 mm - teréňák :-D

Jinými slovy Crosska dýchá na záda Dusteru a Nivě, zatímco "klasický kombál" je o 1 cm nižší než terénně se tvářící Kodiaq, o "terénní" octávii nehovoře :-D. Takže bez Kroskového vybavení je tu kombál, který se tváří jako sportovní kombi á la Meďour nebo tak něco a ve finále je o 2 mm nižší než "téréňák" z Boleslavi. Čili za mne asi spíš kombál, pro tu srandu, že terénní schopnosti nikdo nebude úplně předpokládat ...
Přílohy
cross.jpg
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Cory » stř čer 28, 2017 11:34

Otazne je, kto si to kupi. Cenu crossky v plnke predpokladam aj na 15tis. Z mnoziny beznych ladaludi si to kupi male percento. Predaj sa bude musiet orientovat na skupinu ludi, ktori zatial s ladou nemaju skusenosti. A presvedcit ich bude najvacsia vyzva.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod zelvotron » stř čer 28, 2017 17:22

Cory píše:EU je az v prdeli nejaka ruska predpotopna 1,8. Dobry motor, no bohuzial koncepne zo zaciatku 90tych rokov. Ak to splni normu, moze to byt aj 8,1.
Som zvedavy ako sa mu bude darit s tymi uzasnymi hlavnymi loziskami. Tie by som hned vymenil :D


co je s ložiskama? že je to předpotopní motor je možná spíš výhoda :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Georgius » stř čer 28, 2017 18:19

Co s ložiskama rozebíral cory tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=133&t=20638&p=464914&hilit=loziska#p464914, cituji:
Myslim, ze tych 8 koni sa nijako neprejavi, navyse ked krutiaci moment je prakticky rovnaky. A samotne auto tazsie. Dufam, ze tomu asi dali diferak 3,9 a nie 3,7 :mrgreen: No obavam sa, ze kvoli emisiam tam bude 3,7.

Co sa tyka 1,8ky, je super, konstrukteri ju detailne prepracovali, ALE dorobili do nej aj ku*vítko. Konkretne šály na ojniciach. Kedže blok nie je nafukovaci a objem mohli zväčšiť už len zväčšením zdvihu, tak aby sa kluka s ojnicami v bloku otacala, zmensili priemer ojnic. Teda vznikla mensia klzna plocha a zvysenim zdvihu sa k tomu zvysila aj zataz. To by nebolo až take tragicke. Tragicke je to, ze VEDOME oslabili mazanie ojnic. Ojnice sa mazu cez hlavne loziska kluky, a to tak, ze z bloku postupuje olej do vrchneho loziska s drazkou (spodne lozisko drazku nema) a cez otvor v kluke postupuje olej do ojnice. Kedze kanal v kluke od hlavneho loziska k ojnici je vrtany sikmo (na hlavnom ulozeni je jedna dierka), ojnica je teda mazana len v kazdej polovici otacky, teda len pri 180°. Co je dostacujuce, takto funguju vsetky zigulacke motory od urciteho obdobia, dovtedy mali na kluke dierky dve a ojnica sa mazala celych 360°. ALE, pri tejto 1,8ke nie je vo vrchnej polovici loziska drazka po celej ploche, ale zodpoveda asi 120° otocenia kluky. A to uz tragicke je. Cize mensia klzna plocha, vacsia zataz, vacsi tlak na ojnicne lozicke a oslabene mazanie. A dovod? Konstrukter povedal, ze je to kvoli tomu, aby pri styku oboch polovic lozisk nepretekal olej z drazky cez bod styku. No neviem, ako sa tadial moze stracat tlak, ked sa od roku 1970 odkedy je zigulak zigulakom s tym problem nebol a myslim, ze ani nebude.

Pritom motor je prepracovany perfektne, samostatny kanal pre variabilne casovanie, zvacsene olejove cerpadlo kvoli tomu casovaniu, vylepsene chladiace kanaly, pumpa, 6mm stopky ventilov, konecne nove a mocne ventilove pruziny...a takyto preslap s loziskami. Vela veci na tento motor nedokazu vyrobit kvalitne, takze sa dovazaju zo zahranicia. No v terajsej situacii a roznych sankcii neviem ako to budu zvladat a ci nebudu robit sami a nekvalitne.

Takze ak si raz kupite 1,8, vymente lozika na kluke a bude to v pohode :D
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Cory » stř čer 28, 2017 19:06

Georgius mi usetril cas hladanim :D ten predpotopny motor samozrejme vyhodou je, ale aby ho kvoli tomu EU zakazala, tak to asi nie :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod stano112 » stř čer 28, 2017 22:03

Predpotopný,alebo ako ich nazval jeden novinár archaickými možno sú,len nie každá automobilka sa uberá a uchyľuje k maloojemovým akože hi-tech motorom.Aj v sestrinej novej Toyote nie je motor najnovšej môdy,ale koncepčne tak 20 rokov dozadu,ale zase patrične modernizovaný.Experimenty typu TSI si môže dovoliť len koncern,aj keď som o tom dosť čítal,že tie motory prvých generácií stáli za prd.Už majú tretiu generáciu a stále sa boria s určitými problémamy.Motory špičkové,ale ako tak počúvam bežný ľud slovenska,viac menej ich odmieta.Ak by boli také špičkové,nerobily by im takú masívnu reklamu.Aj známy a kolegovia sa radšej uchýlili k japoncom a kórejcom s klasickou veľkoobjemovou atmosférou.
A ako všetci poznáme rusov,tak oni veľmy neradi menia niečo,čo je rokmy ošľahané a prakticky nezničiteľné :D .Viď raketu R7 vymyslenú a skonštruovanú pred 70 rokmy a stále aj keď patrične upravená lieta.A zatiaľ nik vrátane amíkov nevymyslel nič lepšie a hlavne lacnejšie :) .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod Georgius » čtv čer 29, 2017 18:02

A máme tady další novinku - kroska bude k dispozici (asi mimo stávajících Vestích barev, uvidíme ...) i v barvě "Mars", což je ta oranžová, v které ji pořád fotí a pro kombajn bude Карфаген, česky Kartágo, což je taková ta šedivá, v které je to nafoceno výše. (zdroj: http://www.ladavesta.net/news/843-rassekrecheny-novye-cveta-dlya-universalov-lada-vesta.html)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Čekání na kombík (universal) a cross

Příspěvekod posim » sob črc 01, 2017 12:43

Chlapi, nemyslím si, že by sa toho motora 1,8 (21179) bolo treba báť. Je bežná prax, že pri zvýšení objemu motora predĺžením zdvihu pri zachovanom vŕtaní sa priemer ojničných čapov zachová, prípadne i zmenší. Zväčšený zdvih = zväčšenému polomeru kľuky = menšie namáhanie ojničného ložiska. Je to analógia jednoramennej páky - čím väčší polomer, tým menšia sila na jej konci potrebná na jej pootočenie. Samozrejme, že vyšší objem valca znamená i viacej energie, ktorú musí kľukový mechanizmus transformovať, lenže dráha piesta je dlhšia, teda stredná piestová rýchlosť a obvodová rýchlosť kľukového čapu vyššia. Zväčšenie zaťaženia ložiska od väčšej odstredivej sily pôsobiacej na hlavu ojnice (v dôsledku väčšieho ramena) možno zanedbať.
To čo trpí viac sú práve hlavné ložiská - pôsobia v nich v dôsledku väčšej "páky" vyššie tlaky, čo kladie väčšie nároky na ich mazanie, ktorého úlohou je vzájomne oddeliť rotujúci čap kľukového hriadeľa od paniev hlavného ložiska. Hydrodynamické mazanie klzných ložísk je samostatný vedný odbor. Zjednodušene možno povedať, že ide o funkciu zaťaženia, klznej rýchlosti, vôle v ložisku, tlaku maziva a jeho viskozity. S prvými dvoma konštruktér pri prestavbe motora na vyšší objem moc nenarobí, vôľu v ložisku prispôsobuje posledným dvom. Tlak maziva je bez väčších zásahov tiež v podstate daný, pretože mazacia sústava je spoločná pre celý motor a i pri použití výkonnejšieho čerpadla oleja s vyšším tlakom v systéme (za redukčným ventilom) by to vyžadovalo vyregulovať znova celú mazaciu sústavu (predovšetkým napájanie vymedzovačov vôle ventilov), alebo použiť viac redukčných ventilov čo nie je zas tak jednoduché, no predovšetkým lacné - počíta sa každý cent, resp. kopejka;o) No a posledné spomínané - viskozita oleja. To je veľmi vážny problém, pretože pri používaní súčasných ľahkobežných olejov so zníženou viskozitou pre zníženie odporov pohybujúcich sa častí a teda i spotreby paliva je "tesnosť" ložiska mimoriadne dôležitá. Tam kde viskóznejší olej s prehľadom pokryje nároky na mazanie i v netesnom ložisku, ľahkobežný olej túto službu neurobí. Olej vyslovene vystrekuje každou možnou škulinkou v ložisku. Tá najproblematickejšia je práve medzera v deliacej rovine ložiska - t.j. na dosadacej ploche ložiskových panví. Panvy sa z technologických dôvodov vyrábajú tvárnením z bimetalického plechu (na oceľovom plechu navalcovaná vrstva s ložiskovou kompozíciou, tento sa rozstrihá a vytvaruje do polkruhového tvaru). Sú i metódy nanášania kompozitu po tvárnení, ale to nič nemení na veci, že dodržať podmienku zmontovateľnosti - teda aby panvy presne sedeli v telesách ložísk (v bloku a vo veku ložiska) s tým, že medzi nimi nebude deliacej rovine žiadna vôľa je s ohľadom na výrobné tolerancie ostatných dielov s tým súvisiach v podmienkach hromadnej výroby nemožné. Ak by došlo k tomu, že budú panvy hoc len malilinko väčšie, pri naskrutkovaní a utiahnutí veka ložiska dôjde k deformácii panví blízko ich styku a vytlačeniu materiálu k čapu kľukového hriadeľa, čo je garanciou havárie motora. Z tohto dôvodu sa určitá minimálna vôľa v podmienkach hromadnej výroby (bez možnosti napr. tzv. výberovej montáže) vždy zachováva. Teda únik oleja cestou deliacej roviny ložiska je vážny problém a v súvislosti s vyšším zaťažením a nižšou viskozitou oleja o to väčší. Kto videl ložiskové panvy s mazacou drážkou po celej funkčnej ploche si vie predstaviť, ako k tomuto poklesu tlaku táto drážka prispeje. Časť oleja prakticky len pretečie touto drážkou k deliacej rovine panví a odtiaľ sa vráti do olejovej vane. Preto vývojoví pracovníci urobili to najlepšie čo mohli - drážku na koncoch panvy zrušili. Tým znížili únik tlaku z ložísk. Treba povedať, že výroba nepriebežnej drážky je technologicky omnoho náročnejší spôsob, ako výroba drážky priebežnej, ktorá sa zhotovuje jednoduchšie a hlavne lacnejšie. Čo sa mazania ojničných čapov týka, tak si je treba uvedomiť i to, že olej do ojnice nie je privádzaný iba vtedy, keď sa mazací kanálik prekrýva s drážkou v panve. V celom hydrodynamicky mazanom ložisku je tlak (hoc mimo mazacej drážky je prietok maziva samozrejme menší, ale nie žiadny - existujú i motory, ktoré drážky nemajú vôbec) a navyše ojnice si olej z hlavného ložiska sajú čiastočne i samé, pretože olej je v mazacích kanálikoch kľukovky tlačený smerom k ojničnému čapu i odstredivou silou od rotujúceho kľukového hriadeľa.
Čiže myslím si, že so zadanou úlohou si vývojoví pracovníci poradili so cťou.
Inak všeobecne sú nadštvorcové motory "od prírody" pružnejšie - majú optimálny režim s maximom krútiaceho momentu a minimom špecifickej spotreby paliva posunutý k nižším obrátkam a sú menej háklivé na podtáčanie pod zaťažením. Preto v porovnaní s motormi, kde sa navýšenie objemu dosiahlo zväčšením vŕtania valca majú spravidla nižšiu celkovú spotrebu paliva, pretože režimom nižších otáčok sa docieli menej nasatej a spálenej zmesi za jednotku prejdenej vzdialenosti. Na preteky to ale nie je, pretože priebeh výkonovej krivky je horší - motoru sa do otáčok zas až tak nechce, pretože stredná piestová rýchlosť je vyššia. Samozrejme majú konštruktéri celý rad ďalších možností korekcií charakteristiky motora, čo i zjavne využili, pretože inak by bol priebeh výkonu horší (časovanie rozvodu, predzápalu, zloženie zmesi, zmena objemu v saní atď...).
Celkovo si myslím, že so zaostalosťou nových motorov VAZ to nie je tak zlé. Že sa používa 20 rokov rovnaký blok valcov len s malými obmenami je vec bežná u mnohých svetových výrobcov vozidiel, resp. motorov. Nové motory VAZ majú odľahčené ojnice i piesty, sú relatívne úsporné, plnia emisné normy Euro 5/6, sú nenáročné na údržbu - napr. majú samočinné vymedzovanie vôle ventilov, prispôsobené sú použitiu ľahkobežných olejov... Čo z toho spĺňali motory pred 20 rokmi? Máločo a máloktoré;o)
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků