Stránka 7 z 42

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned úno 28, 2016 08:35
od DJW
Studentsky projekt alebo natacaju vazny dokument?
Spomenul si dnesnu tazku situaciu Lady v strede Europy aj jej dovody? Boze keby to tak chcel niekto kompetentny vidiet.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned úno 28, 2016 10:36
od valda1971
DJW píše:Studentsky projekt alebo natacaju vazny dokument?
Spomenul si dnesnu tazku situaciu Lady v strede Europy aj jej dovody? Boze keby to tak chcel niekto kompetentny vidiet.

Jsou to mladí kluci, tak spíš ta studentská verze, ale přistupovali k tomu dost dobře. O současné situaci/stavu Ladovek u nás se mluvilo, ale když si to proberu zpětně, ne dost důrazně.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: stř bře 02, 2016 19:07
od Vašátor
Tak mi to nedalo a napsal jsem do CS auto Lada. Rýpnul jsem si, že dle jejich webových stránek v podstatě Lada Vesta a XRay ani neexistují a co s tím hodlají dělat. Dále jsem se dotazoval, zda jim bude umožněno tyto modely prodávat a jestli ano, kdy bude cca možné si je prohlédnout. Dostalo se mi univerzální odpovědi, že Lada Vesta a Xray budou homologovány pro Evropu (Euro 6) a obecně lze říci že nové modely se dostanou na Evropský trh cca 6 měsíců od náběhu do výroby. Bližší info zatím není k dispozici. Neoficiálně by měl být prodej zahájen ve 3-4 čtvrtletí 2016. Tato informace mne však moc neuspokojila, tak jsem se zeptal přímo a jasně, zda bude firmě CS auto Lada umožněno tyto modely prodávat, poněvadž AvtoVAZ povoluje prodej pouze v autosalonech, které prošly rebrandingem a byly schváleny marketingovým oddělením AvtoVAZu. Odpověď: "zatím o tom nemáme žádné informace".

Záměrně necituji celou naši konverzaci, udělal jsem však výcuc toho důležitého. Vrhá to na mne dojem, že buď opravdu ještě o ničem neví (což se mi nechce věřit), nebo se ani nesnaží o tom něco vědět. Každopádně velice oceňuji, že se mi vůbec dostalo alespoň nějaké odpovědi.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: stř bře 02, 2016 19:46
od Crocodile
Je to velká otázka, jestli budou moci ještě prodávat auta (i Nivu). Překvapilo by mě kdyby začali prodávat Vestu a XRay, neveřejné informace ze státních zdrojů nasvědčují něco úplně jiného. Avtovaz navíc prý ještě nemá dořešené kdo bude nově zástupcem pro ČR, ale CS autolada to nebude. A vypadá to, že udělá vše pro to, aby CS autolada už neprodávala. Aspon takový pocit vznikl z zjištěných informací. Jen je otázkou kdy dojde k úplnému zastavení.

Kdyby avtovaz netrval na oficiálních autosalonech a vším s tím spojeném, také bysme uvažovali o zastoupení. Zatím jsme zástupci automobilek UAZ, GAZ, KAMAZ a také bývalé automobilky ARO - i dnes však aktuální pro schvalování přestaveb atd..

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2016 15:17
od jacek
Doufám, že CS Autolada dostane to, o co si již několik let velmi důrazně říká. A panáčci ať se jdou třeba pást, nebo se mohou přeorientovat na autobazar. :mrgreen: Ještě abychom se ale dozvěděli, kdo ji zastoupí, pokud tedy vůbec někdo. Krokodýl píše, že nový autosalon kvůli tomu stavět nebude, :wink: Sadská ani Koněvka se asi "neutrhnou" - a kde by na to taky vzaly. Renault Ladu pod svá křídla vůbec nechce, pochopitelně, a kdo nový by se hnal zrovna do Lady s dost riskantní investicí? Že by třeba AMK SHD Most? :koko: Bude to zajímavé sledovat. J.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2016 16:13
od FOMA
No myslím, že teď už je tak nějak jasné to, že v CS Autolada nejspíš pracovali/pracují někteří lidé, kteří dělali léta vše pro to, aby se Lady v ČR neprodávaly. A nutno říct, že se jim to povedlo, čehož jsme bohužel svědky. Otázkou však zůstává, kdo konkrétně a proč tento záměr měl. Z obchodního hlediska je to zcela nepochopitelné a že by v tom byla "jiná" politika než obchodní se snad až nechce věřit.... Důležité je, že důvod proč se Lada v ČR "neprodává" odhalilo i marketingové a prodejní oddělení AvtoVazu 8)
Osobně se začínám smiřovat s tím, že si Vestu pojedu koupit prostě do Bratislavy :)

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2016 16:29
od Mičun
Na druhou stranu by AvtoVAZ měl začít něco dělat s prodeji na západě, aby tu obrovskou fabriku uživil! Jaká je kupní síla v RF? Nula nula nic. Asijské republiky to samé v bledě modrém. Ukrajina, pobaltí už z principu nic. Kde ty auta chtějí prodávat???

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2016 21:12
od FOMA
Kupní síla v RF?...buď realista. Podívej se na mapu(rozlohu) a počet obyvatel, jak RF, tak EU. Ano kupní síla(na počet obyvatel) v EU(zatím :twisted: ) tě vyjde výrazně výš než v RF, ...ale kolik zájemců v EU asi tak touží po Ladě :twisted: ...no tisíckrát míň jak v RU 8) EU Avtovaz rozhodně nespasí a to se ukázalo i za posledních 25let. Avtovaz přežil zejména díky "domácímu publiku", tedy RF :wink:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2016 03:52
od DJW
CS Autolade neviem, ale Belovusovovi to úprimne prajem. Niekto taký si nezaslúži podnikať. Pre Autovaz je pochopiteľne kľúčové Madarsko, žigulom sa tam celkom darilo. U nás dúfam sa niež nájde niekto rozumný. Aj keď netuším o nikom veľkom, čo by sa do toho hrnul. Možno by to chcelo širokú akciovú spoločnosť s viacerými podielnikmi - jednotlivými autosalónmi, ktoré by si import sami riadili. Do niečoho takého by som bol ochotný dokonca investovať peniaze aj iné, vecné vklady (mám firmu pre show/promotion/podobné veci)

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2016 08:53
od Cory
Ja takho cloveka poznam, ktory chce rozbehnut predaj u nas, ale uz dlhsi cas som s nim nerozpraval.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2016 21:12
od DJW
Hmm a ma pripravenu obrovsku kopu penazi? Lebo zastúpenie značky sa nedá robiť tak ako doteraz Slovlada. Ja som bol nemilo prekvapeny, ked som zistoval ako import funguje - ze to chce miliony a velky tim ludi. Krokodýl robí u maličkého importéra, takže vie o čom hovorím - a chcieť to robiť na úrovni.. No teda uff.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2016 22:27
od Cory
Neviem, do penazenky mu nevidim. Kazdopadne chce postavit nový showroom a ak to stale platí, tak auta dovážať od Madarov.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2016 06:08
od fishbone.v
O jak velke sume penez mas predstavu ze by se melo investovat do rozjeti prodeje Lady na urovni? Dacia uz totiz tusi problem, ze by Lada mohla byt preci jenom konkurent, ikdyz neni pro CR a SR poradny import. Kdyby se poradilo nastartovat prodej Lady a vubec investovat do reklamy potrebujeme v nasi zemi (TV spot, bigbordy... cokoliv pomuze).

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2016 12:42
od jacek
Možná má fishbone pravdu s tou Dacií, resp.Renaultem za ní. Dnešní zpráva, sice je to z i-dnes, ale něco pravdy na tom asi bude, uvidíme v polovině měsíce: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/spatne-vysledky-ruske-lady-dohnaly-jejiho-svedskeho-sefa-k-odstoupeni-1277286.
To odůvodnění je podle mne pitomost, když uvážíme enormní náklady VAZu za poslední roky na vývoj a rozběh výroby několika modelů současně. Zahraniční dodavatelé jsou nejspíš proto, že ti ruští v poměru kvalita/cena neobstáli. Spíš bych proto věřil na řízenou likvidaci konkurence, na niž Renault s Dacií zjevně nebude mít. Je to klasika kapitalistické "volné soutěže" - v momentě, kdy se konkurenci začíná dařit, tak ji zaříznout nasazením vhodných insiderů/agentů-rozvratníků.
Ale počkejme si, třeba sem Hurikán ještě dodá nějaké zprávy "od pramene". J.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2016 13:28
od DJW
Zamyslenie sa nad nákladmi seriózneho importu a predaja automobilov v SR:

Importér:
Prvá investícia: 260.000€ / 7.000.000 CZK
Skladové zásoby vozidiel a ND: 520.000€ / 14.000.000 CZK
Mesačné náklady vrátane promoakcii: 8500€ / 250.000 CZK
Suma potrebná pre prvý rok: 880.000€ / 24.000.000 CZK

-------------------------------------------------------------

Predajca:
Prvá investícia: 430.000€ / 11.500.000 CZK
Skladové zásoby vozidiel a ND: 42.000€ / 1.300.000 CZK
Mesačné náklady vrátane lokálnych promoakcii: 8000€ / 230.000 CZK
Suma potrebná pre prvý rok: 580.000€ / 15.500.000 CZK

-------------------------------------------------------------

Predpokladám že importér by mal mať aj jeden vlastný autosalón. Jednak kvôli priamemu kontaktu s klientmi, jednak aby mal jednu partiu vyškolených a skúsených mechanikov, schopných pomôcť s tech.problémami.

predpokladaná MOC cena Vesta 8500€ / 229 500 CZK
predpokladaná MOC cena Xray 9500€ / 256 500 CZK
predpokladaná MOC cena Kalina II 8500€ / 229 500 CZK
predpokladaná MOC cena Niva 9300€ / 251 100 CZK

Importér by potreboval 6 serióznych predajcov s predajmi dohromady cez 200 vozidiel ročne pre návratnosť 4 roky.
Predajca by potrebval predať 30 vozidiel ročne, plus bežné ND a servisy pre návratnosť 8 rokov (čo je samozrejme veľa, takže sú nutné externé servisné výkony)


-------------------------------------------------------------

Náklady sú uvažované konzervatívne (podrobne všetky odvody, rozdiely DPH, atď - celý výpočet je na 2 A4 v Exceli), predaje dúfam realisticky.

jacek píše:Možná má fishbone pravdu s tou Dacií, resp.Renaultem za ní. Dnešní zpráva: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/spatne-vysledky-ruske-lady-dohnaly-jejiho-svedskeho-sefa-k-odstoupeni-1277286.


Ad odstúpenie Anderssona - tiež sa mi to nejak nezdá - vyzeral to byť workoholik a rozumný manažér. A robí Dacia nejaké konkrétne kroky z obáv z Lady? Nič som nepostrehol.