Já to celé domotal...
Myslel jsem na "nového" Maureho a splácal všechno dohromady.
GM a SAAB má "na krku" opravdu Andersson. Ale právě po dobré zkušenosti s GAZem Anderssona pozvali do Togliatti. I ve VAZu se mu docela dařilo, což je vidět na výsledcích. Že je ve financích díra (dnes ve světě běžná věc), není žádný div - roky vývoje, rozběh výroby dvou nových modelů + modernizace dalších 2, resp. tří (Urban, Kalina II, Priora), navíc ruská ekonomika a rubl pod vlivem cen ropy a západních sankcí, ani světová ekonomika nekvete... A pokles prodeje měla Lada nakonec menší, než byl celkový pokles auto-trhu v RF. Zásluhy mu nikdo nevezme, zvlášť pak o tu nelehkou restrukturalizaci (zeštíhlení) a zvýšení efektivity i kvality produkce jak v Togliatti, tak v Iževsku.
U Maureho jsem měl na mysli, že by mohl být nasazeným hlídačem od Renaultu, aby zabránil Ladě konkurovat Dacii - minimálně na evropském trhu. J.