Rovnou tři věci s kterými nemůžu souhlasit
Dusan píše:Ano pac to na 4 nebude zrychlovat, ked to pri 6ooo ot ma ist 200.
Měření na brzdě ukázalo, že na předposlední (4.) převodový stupeň dosahuje maximální výkon originální Euro 6c při 5870 otáčkách, což je 167 km/h (což je od 200 km/h dost daleko) Pro 200 km/h na čtyřku je potřeba točit lehce přes 7000
... ježiš, co takhle si zajet na okruh
. To co je zajímavější je maximum krouťáku, který je by-default při 4280 ot/min neboli 122 km/h. Ty otáčky/rychlosti platí i u ostatních režimů motoru, navíc se stoupající rychlostí dramaticky stoupá odpor vzduchu. Proto se 1.6 ve vyšších rychlostech nechce moc zrychlovat. Možná řešení:
a) snížit hmotnost
b) zmenšit čelní plochu
c) vyměnit motor
d) dát náhon na všechny čtyři
Nebo, kombinace všeho -
ehmm, proč mi z toho vychází VAZ-21116-04 ? Dusan píše:Prevodovka tam toci viac otacok a tym padom je auto zivsie lepsie zrychluje.
A není to čirou náhodou o plochém průběhu krouťáku ?
Dusan píše:To by prospelo aj lade stym motorom, a aby nam to nezralo tak to chce aj 6ku.
Žiguly a Samary odjakživouc žraly nejméně v oblasti maximálního kroutícího momentu, ideálně v kombinaci s nevelkým aerodynamickým odporem. Takže na čtyřku 120 km/h, z kopce pětku ať to moc nebrzdí a spotřeba půjde dolů (a i tak předjedeš většinu elektromobilů), akorát si tu jízdu neužiješ