Stránka 178 z 190

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: čtv lis 07, 2019 22:50
od Vašátor
Výrobní cena a celkové náklady spojené s výrobou plus distribucí jsou trošku rozdílné věci.
Každopádně ať si každý jezdí v čem chce. Vždyť je to jedno. Mě se líbí Vesta, jinému zas Fabie.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 07:51
od sickwokmove
Vasator tiez som mal cest pracovat pre subdodavatela koncernu, ktorekolvek SUV ktore schadza z linky v Bratislave stalo v tej dobe 11500euro bez rozdielu na vybavu, v tejto cene boli zahrnute energie, splatka linky, podpora od HP a vsetky naklady s vyrobou. Na slovensku sa zakladny touareg v tej dobe predaval za cca 50000euro. Pochybujem, ze ich naklady na distribuciu na Slovensku boli na urovni necelych 40000euro. Samozrejme tym nechcem odsudit ludi ktori si to auto kupia. Len komentujem cenotvorbu tohto gigantu.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 08:24
od Luděk Musil
Jen bych upozornil na to, že z ekonomického hlediska (a jak komentuješ cenotvorbu toho giganta) nemůžeme opomenout výzkum a vývoj.
Řeknu to takto: než sjede finální výrobek z linky, tak jej taky musí někdo namalovat (studie), nakreslit výkresy, vyrobit prototypy, udělat s nimi jízdní zkoušky, napsat řídící programy, provést homologace… atd. atd. L.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 08:41
od Marek trucker
Luděk Musil píše:Jen bych upozornil na to, že z ekonomického hlediska (a jak komentuješ cenotvorbu toho giganta) nemůžeme opomenout výzkum a vývoj.
Řeknu to takto: než sjede finální výrobek z linky, tak jej taky musí někdo namalovat (studie), nakreslit výkresy, vyrobit prototypy, udělat s nimi jízdní zkoušky, napsat řídící programy, provést homologace… atd. atd. L.


Ano s tym suhlasim nech vyvoj stoji aj 50mil eur ,no za 24hod sa vyrobi 1200 fabii 950 Octavii a 650 Superbou do plusu sa dostanu za 3mes . Celkovo vyrobny pas ,či rozne pripravky su konštruovane na 30r. Podlaha karoserie ostava furd ta sama meni sa iba vzhľad auta ,zavesenie kolies ,vybava atd.
potom sa linka preda na ukrajinu ako felicia.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 08:48
od Vašátor
Jen třeba na interieru Vesty pracoval velký designatersky team víc jak dva roky. Team složený z lidí z celého světa, kteří byli ohodnoceni odpovídajícím platem. V tom teamu byl muj soused, takze co a jak se tam dělo mám z první ruky. Pak tam byly dalsi teamy vývojářů, designérů karoserie a spousty dalších lidí zapojených do vývoje. A to je jen střípek z cenotvorby vozu. Nic není černobílé.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 08:58
od Cory
Kazda, ale naozaj kazda firma, je vytvorena za ucelom zisku. Ci uz je to firma s 1 clovekom alebo s tisickami...tak kde je problem? :D alebo sa maju pretransformovat na neziskove organizacie?

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 09:11
od Georgius
"Reálná cena" je spíš vidět na výběhových modelech, kde se vývoj už dávno zaplatil - Škoda Octavia Tour, nebo když končily krabice (viz zdroj) tak se 2105ky prodávaly za 3900 € (konečná cena pro zákazníka v Rusku)....

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 14:31
od Marek trucker
nech si koncernovky davaju ceny ake chcu ak maju predajnosť nech aj 3x predražia cenu auta... je to ich šikovnosť.
Ja som s Ladušov spokojny až na to čakanie nahradnych dielov.
A dnes som s nou ťahal 800kg piesku čo mi chlap naložil do vozika a na pohodu .take 1,0Tsi by turbo asi odpalilo
Na 1000km mam priemerku 6,5-7,5litra takže som rad že motor je hladky bez turba

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 15:09
od Dusan
Na pohodu hej, no neviem tu prrvodovku navrhoval imbecil, 3 ide do 140km/h absolutne zbytocne lebo ten motor na to nema. 4 do kolo 200km/h.

Kludne to malo mat normalne prevody 3 do 110 a 4 do 150 ci kolko. Hned by to auto malo aj nejaku dynamiku.... Ale to by potom chcelo 6kvalt.

Ale.kedze nemame a nevyrabame, tak nebude.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: pát lis 08, 2019 17:35
od Křečík Barbuška
Ty furt jen frfles, horsi nez ja :-) . Jel jsi nekdy Kalinou? Nejel co? Tak nefrflej a jasej jaky mas bozi stroj :-) .

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: sob lis 09, 2019 00:34
od stano112
Křečík Barbuška píše:Ty furt jen frfles, horsi nez ja :-) . Jel jsi nekdy Kalinou? Nejel co? Tak nefrflej a jasej jaky mas bozi stroj :-) .

To nefrfle,on je skôr ako ženská,ani tá nevie čo chce :mrgreen: . Ešte prednedávnom by pchal do toho auta 6q,lebo mu to moc točí v dialničnom tempe. A až teraz konečne pochopil,že to auto má kurevsky "ťažké" prevody. Jazdiť tým autom 90 na 5-ke je takmer utópia. Takže si kľudne môže prekresliť na "fofrklacku" 5 na 6 :D .

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: sob lis 09, 2019 09:29
od Duko
Stano sú dve možnosti: buď je to starý mládenec, alebo úplný podpapučák, ktorý si aspoň tu môže trošku pofrflať. Ale aspoň je s ním zábava. Najvac ma pobavilo, že 4 do 150 ale aj tak chýba 6kvalt :D

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: sob lis 09, 2019 11:04
od Dusan
Ano pac to na 4 nebude zrychlovat, ked to pri 6ooo ot ma ist 200.

Skus si sadnut to nejakeho mansieho auta kde je malobjemovy motor.
Prevodovka tam toci viac otacok a tym padom je auto zivsie lepsie zrychluje.

To by prospelo aj lade stym motorom, a aby nam to nezralo tak to chce aj 6ku.

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: sob lis 09, 2019 11:48
od Georgius
Rovnou tři věci s kterými nemůžu souhlasit :roll:

Dusan píše:Ano pac to na 4 nebude zrychlovat, ked to pri 6ooo ot ma ist 200.

Měření na brzdě ukázalo, že na předposlední (4.) převodový stupeň dosahuje maximální výkon originální Euro 6c při 5870 otáčkách, což je 167 km/h (což je od 200 km/h dost daleko) Pro 200 km/h na čtyřku je potřeba točit lehce přes 7000 ;-) ... ježiš, co takhle si zajet na okruh :rolleyes: . To co je zajímavější je maximum krouťáku, který je by-default při 4280 ot/min neboli 122 km/h. Ty otáčky/rychlosti platí i u ostatních režimů motoru, navíc se stoupající rychlostí dramaticky stoupá odpor vzduchu. Proto se 1.6 ve vyšších rychlostech nechce moc zrychlovat. Možná řešení:
a) snížit hmotnost
b) zmenšit čelní plochu
c) vyměnit motor
d) dát náhon na všechny čtyři
Nebo, kombinace všeho - ehmm, proč mi z toho vychází VAZ-21116-04 ? ;-)
Dusan píše:Prevodovka tam toci viac otacok a tym padom je auto zivsie lepsie zrychluje.

A není to čirou náhodou o plochém průběhu krouťáku ?

Dusan píše:To by prospelo aj lade stym motorom, a aby nam to nezralo tak to chce aj 6ku.

Žiguly a Samary odjakživouc žraly nejméně v oblasti maximálního kroutícího momentu, ideálně v kombinaci s nevelkým aerodynamickým odporem. Takže na čtyřku 120 km/h, z kopce pětku ať to moc nebrzdí a spotřeba půjde dolů (a i tak předjedeš většinu elektromobilů), akorát si tu jízdu neužiješ :finga:

Re: Lada Vesta

PříspěvekNapsal: sob lis 09, 2019 13:16
od Marek trucker
ak chceme aby motor prevodovka vydržala čo najdlhšie treba sa točiť v pracovnych otáčkach 2000-3500 otaček samotrejme niekedy autu treba dať cez prdel aby ožil :lol:
Spotreba... vedci zistili že auto nad 85km/h už tlači vzduch pred sebou samotrejme je to ovlivnene aj nepriazdnou počasia vietor,voda na ceste ,pred vami degen przda plyn atd.
Mne na prevodovke vadi 2jka... v kolone pri rych.pusteni spojky kope no 3ok 4kratka a 5 by mohla byť dlhšia pri 120tke auto toči 3100ot. spotreba 6.9 no ak idem 105km/h motor toči 2800ot spotreba klesa na 6,5lit Vesta SW samozrejme dialnica čo sa tyka mesta 8,5lit priemerka 7,2. Neviem ale ak by som bol Dušan kupim si Mitsubichi Evo.Subaru Impreza octaviu rs :D