posim píše:Ukradnúť sa dá samozrejme všetko, ale zase s tým kódom od diaľkového to nie až tak jednoduché - Lada tiež už roky používa tzv. plávajúci kód, čiže nie je to tak, že si nahrám signál z vysielača a viem si po jeho reprodukcii otvoriť auto...
Ja som to nemyslel, že je to až tak jednoduché, ale vidíš ako je to vo svete... Niekde ti nevedia v autorizovanom servise ani snímače tlaku nahrať do RJ a inde "garážový machri" vedia zosnímať, rozkódovať a použiť aj plávajúci kód. Vieš, všetko je o peniazoch.... Mne v Žiline povedali na rovinu (aj predajca, aj servisák) že ak predajú aspoň 500 ks Vesty, alebo budú do ich servisu chodiť skoro denne Vesty s potrebou originálnej diagnostiky, tak ju kúpia, ale dovtedy sa im to neoplatí
Tak čo by ste na to povedali? Ja som si vždy myslel, že keď predajca predáva nejaké auto, tak má automaticky aj potrebné vybavenie na servis... Takže aj samotná automobilka by si to mala sledovať či majú čo treba, prípadne im to dodať za symbolickú cenu za to že im predávajú autá.... A ak sa im chce nejaký garážový majster rýpať do ich aut, tak nech si zaplatí fest sumu za vybavenie. Takto by mala automobilka skoro istotu že sa im nikto neautorizovaný nehrabe v autách a ty by si mal istotu, že máš auto opravené odborne a kvalitne a nie systémom"nejako to skúsime niečo pribrúsime, niečo prizvárame, niečo nahradíme úplnou hovadinou, skúsime tento káblik odpojiť, tento inde pripojiť,... a po mesiaci čo ti budem robiť na tvojom aute pokusy možno aspoň naštartuješ..." Ja osobne som za to, že radšej si priplatím a všetko mám opravené odborne a všetko mi funguje ako má, však preto som si kupoval nové auto, keby som chcel polovice veci nefunkčných a tu druhú polovicu "opravenú dočasne" tak si kúpim nejakú starú hrču za pár eur.
Ale to som už odbočil od témy. Tu máš to spomínané video ako sa kradne Vesta:
https://www.youtube.com/watch?v=h8mRKvhl-W4Dnes je všetko riadené iba softvérovo a tým pádom pre pár ľudí, a hlavne tých čo sa tým živia, je všetko brnkačka a otázka pár minút roboty. Poznám mechanikov čo ani dnes nemajú žiadny PC ani diagnostiku a čo robia? Zvárajú výfuky, opravujú menšie ťukance, menia olej(bez vymazania ukazovateľa výmeny oleja
),... samé prkotinky za pár drobných so spústou práce. Takže nie je mechanik ako mechanik. Ja chodím ku jednému čo ti spraví doma na ceste (nie že by nemal dielňu) celú diagnostiku auta aj s kontrolou všetkých senzorov.... len škoda že on sa venuje len WV group
keby sa venoval aj iným typom aut by som kašľal aj celý originál autorizovaný servis.
Ozaj niekde som tu na fóre čítal, že Lada je značke kde musíš presvedčiť predajcu, že to auto chceš fakt kúpiť. Len ja som teraz zistil, že ho ešte musíš aj presvedčiť čo má kúpiť do servisu a ako ti má servisovať auto, a vlastne všetko okolo auta čo je možné, čo sa dá, ako sa to robí,...
Ja som už okolo tej Vesty zažil toľko nervov, stresov a behačiek-zháňačiek, že už by som nové auto asi nekupoval v Lade, aj keď s Vestou som spokojný.