od Cory » ned úno 04, 2018 21:15
Iste ste zaregistrovali, ako som prednedávnom testoval na Priore termostaty 2170 a 2190. Vesta má práve termostat 2190 a na tej som si všimol ako ručička rýchlo vystúpi k 90°C a veľmi ma to fascinovalo. Dnes som Vestu napichol na diagnostiku a usúdil, že už aj Rusi stavili na naivnosť ľudí a spravili systém trošku blbuvzdorným (aby sa ludia nezaťažovali kolísaním ručičky a snad aby aj ten motor nevydrzal to, co by mal).
Po nastartovani som sledoval ako bude suhlasit teplota na teplomeri a teplota v diagnostike. Cca pri 45°C sa začala ručička dvíhať, čo je v poriadku, pretože krajná poloha je pred 50kou nastupnici. Pri 50°C na diagnostike ručička smerovala na 50ku na stupnici. Pri 55°C smerovala ručička tesne nad 50ku a po prekročení 55°C sa ručička ROZBEHLA a zakotvila na 90°C, no skutočná teplota motora bola 56°C!!!
Takže je to tu - máme tu maniere od súčasných aut, kde máte už len kontrolku, že je motor studeny/teply. Len tu ešte nechali ručičku. Takže Granťáci a Kalinisti, myslím, že sa vôbec nemusíte sťažovať, že nemáte teplomer a teplotu vám ukazuje len palubák.
Radšej vsadte na sedliacky rozum, a ked vám ručička vybehne na 90, tak ešte chvíľu motor šetrite.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)