Tommelova Vesta Sport

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3256
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Tommel »

Tohle je zábava pouze majitelů 1.8 motorů :rolleyes: jsem rozhodně zvědav na výsledek z brzdy po zajetí motoru po g.o., vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor a přitom v tomto stavu a díky svodům a čipu to mělo vyšší výkon jak série dle parametrů výrobce :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9341
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Vašátor »

Motor před smrtí jede vždycky nejlíp. To už věděli naši dědové.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3256
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Tommel »

Tak nám to vlastně pojede hůř, protože v Avtovazu postavili motory před smrti, aby to jelo :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Teepee »

Tommel píše:Tento týden proběhlo znova měření, najeto 61000km, na autě je vše stejné jen svody jsou jiné ( 4-2-1 vs 4-1 ), při měření nefunkční lambda sonda
výsledek: 148,68 PS/5966 ot/min a 188,63Nm/4701 ot/min
Jsem zvědav co bude po G.O. motoru....
Tommel píše:... vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor ....
61 000km. :cry: To moc nevydržel :( :?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9341
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Vašátor »

Teepee píše:61 000km. :cry: To moc nevydržel :( :?
To je právě ten omyl. Můj motor už generálkou prošel, v 55.000km. Kde byl problém? Stejně jako u Tommela a dalších 1.8 to byla špatná výroba. Stěny válce jako nové, pisty jako nové, vůle mezi pistem a válcem 0,07-0,1. Montážní má být 0,03. Čili špatně z výroby. Klikovka supr, bez jakychkoliv známek opotřebení. V podstatě celý motor nejeví známky opotřebení, až na zvýšenou spotřebu oleje, způsobenou právě (myslíme si) nedodržením tolerancí při výrobě. Stejný problém měly třeba první Škody tsi.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Cory »

Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7221
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od valda1971 »

Cory píše:že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
To by chtělo koupit víc Vest 1,8 a správně je poskládat :mrgreen:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6514
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od JmJ »

Cory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
Tak to je moc :rolleyes:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Cory »

JmJ píše:
Cory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
Tak to je moc :rolleyes:
Ano, je to moc, kedze loziska kluky a ojnic delia do kategorii na tisicinu milimetra a valce s piestami maju volu od 0,03mm po Petrohrad.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2315
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Liftback »

Ono je docela možné že sa tie diely "prehádzali" legenda vraví, že takéto vôle šli z VW pre Škodu, ehm no možno na tom niečo pravdy bude, keď som pracoval v repase tak sa niektoré autá skladali doslova z palety pre neho vyrobených dielov doslova na kolene..a to aj autá nad 50tis eur. V repase sa točili do vyladenia aj týždne, čakalo sa na sadu do motora atď. Takže pokojne to mohli kôli bordelu v papieroch a hlavách súdruhovia poprehadzovať. :rolleyes:
Ale vieme asi ako to bude, nadšenie a plán niekedy nestačí, dopadne to ako stále :mrgreen:

PS: tá Vesta lieta na zdviháku v Košicóch? :?: 8)
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3256
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Tommel »

Číslo 5 žije, Vesta už má za sebou prvních 1000km a výměnu oleje, průměrná spotřeba je momentálně 6l na 100km, motor je po G.O. takže se jezdí na pohodu, je poznat že postupně víc a víc ožívá, no a zatím to vypada, že olej žrát nebude, ale uvidíme po dalších km, jak bude motor zajetý tak auto vezmu na brzdu aby se viděl rozdíl ve výkonu :finga:
20240606_205045.jpg
20240606_205045.jpg (142.47 KiB) Zobrazeno 121 x
20240609_205148.jpg
20240609_205148.jpg (120.66 KiB) Zobrazeno 121 x
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Luděk Musil »

Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7221
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od valda1971 »

Tak snad se povedlo a ať dlouho vydrží :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Cory »

Luděk Musil píše: pon čer 10, 2024 09:48 Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:

- kluka so zdvihom 84mm
- iné ojnice, vrchné oko 19 vs 18mm
- piesty s inou kompresnou vyskou
- blok ma o jeden mazaci kanal do hlavy viac - na variabilne casovanie
- hlava je uplne ina
- vacky maju ine ulozenie, teda to predne ulozenie pri rozvodoch
- vackove kolesa su na konusoch, nie na perkach
- ine charakteristky vaciek a iny sposob nastavovanie rozvodov
- sacia vacka ma variabilne casovanie + v prednej casti je elektromagneticky ventil ovladania variabilneho casovania
- snimac vacky je v zadnej casti
- hlava ma vacsie kanaly, vacsie ventily, mensie stopky ventilov a voditka /7mm vs 5mm/
- zvody, resp. kat je vacsi
- iné vstrekovace
- iná RJ, ale konektory ma rovnake.

Realne pre 1,8 by stacila kluka, ojnice a piesty. Ale nebol by vyuzity potencial.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tommelova Vesta Sport

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše: pon čer 10, 2024 21:12Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:
Aha, rozumím :idea: .
Aby měl takový upgrade smysl, je na to ideální originální motor&bižuterie a nevymýšlet již vymyšlené :D .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“