Marťas píše: Kvůli přehlednosti předchozího tématu zakládám nový topic, čistě o spanilce - doufám, že to nevadí.
Jelikož se v těchto končinám docela vyznám, dovolím si navrhnout svou verzi spanilé jízdy. Jestli bude uskutečnitelná z důvodů byrokratických, netuším. Ale projíždí se velmi pěknými místy.
Trasu bychom klasicky započali na hoškovickém letišti, projeli bychom Březinou a dali se na Žďár. Poté bych se vydal na Žehrov a malou silničkou na Skokovy a Poddoubí. Z Poddoubí už se zvedá kopec, na jehož vrcholu leží obec Vyskeř - Rozhled z Vyskeře
(teď je vrchol zarostlý vysokými stromy) samotný výjezd
(na vrchol se vyjet nedá) je famózní. Fotky Žigulího hada, táhnoucího se skrz serpentýny focené z vrcholu by byly skvělé
(loni někdo nafotil). Potom dál na Drahoňovice a pak už šup do lesa a k Hrubé skále - krásný zámek
(až sem se trasa shoduje s loňskou). Pak nastává otázka kudy dále. Bylo by asi hloupé se s kolonou táhnout na hlavní tah E422,
(to by byl opravdu problém – u ž.st. Hrubá Skála najíždění v prudkém kopci, 80m za železničním přejezdem a odbočování vlevo na hlavní a po 4 km před Turnovem znovu) tak bych volil jet přes Sedmihorky
(obávám se, že zde přes Dračí skály vede pouze cyklostezka se zákazem vjezdu motorových vozidel ) a dále kolem hradu Valdštejnu (průjezdnost tohoto úseku musím oveřit!)
(zde rovněž pouze cyklostezka ze které Valdštejn není ani vidět viz http://mapy.idnes.cz/ měř.1:20000). Z Pelešan bych jel na Kadeřavec a Modřišice skrz Přepeře směrem na Pěnčín. Dále bych jel směrem na Svijanský újezd a z újezda Do Svijan. Svijanské pivo zná každý, ale věřím, že plno lidí by místo jeho vzniku vidělo prvně. Obec sama o sobě stojí na zajímavém místě - Polovina v kopci, kdy se silnice v prudkém sklonu obtáčí kolem dříve stojících domů a druhá pak v údolí u řeky Jizery. Někoho může nadchnout (či urazit ) monstrózní dálniční most, někomu se zalíbí železný železniční... Trasu dále bych směřoval na Břehy, Doubravu, Žďár a kemp.
Od Pelešan až do kempu by se mi trasa velice líbila, snad je jen trochu obtížná orientačně (mimo jiné 2x křížení dálnice) .
Samozřejmě nějaké město by se asi dalo doplnit
(zde padá v úvahu pouze Turnov- zajížďka cca 6 km) Červeně problémy,
modře faktické poznámky. P. HC.
Tento úmysl velice chválím. Už je na čase, aby se organizace spanilky ujal někdo mladší . Přece jen v 72 letech mně může cokoli udělat škrt přes rozpočet. Samozřejmě mu předám veškerý materiál, mapy , konexe, rady atd. a v rámci možností budu spolupracovat. Od jara roku 2011 už neučím, takže mám problém tuto činnost dotovat i finančně . Přece jen je nutno alespoň jednou nebo dvakrát trasu projet a předtím zajet sjednat s úřady (policie MěÚ, MP, CHKO) průjezd, případně nějakou tu akci (vstupné, parkování, obsazení náměstí, ofotit a zakreslit přednosti na křižovatkách atd.) . A to se nepodaří také najednou. Jedna taková trasa pro mně představuje min.100 km autem, takže cca 400 – 600 km a dalších 100 - 150 km na kole.
To si nestěžuji, ale píši to proto, aby si někdo nemyslel, že se to dá zařídit jen mailem a po telefonu během několika dní a za pár „šprdlíků“ (pošlete mail a úředník Vám odepíše, že bude nejvhodnější, záležitost dojednat osobně a určí si termín, který se většinou neshoduje s možností navštívit více institucí v jeden den a za týden jedete znovu). Jinak trasa navržená Marťasem se mi (až na červené poznámky) velice líbí, ale zasahuje hluboko do středočeského okresu, kde už nemám možnosti ovlivnit dění jako v okresech Semily, Trutnov a Jičín.
Pokud tedy převáží zájem o tuto „západní variantu“ ,kterou s malou obměnou navrhuje i Maja 1500, budu velmi rád, když se toho ujme někdo, kdo to tam lépe zná a má to blíž.
Ještě je jedna možnost, jak udělat „jinou“ spanilku a to dojet podle návrhu Marťase na Vyskeř, odtud Pekařovou branou do Libošovic a dále okolo Hradu Kost a rekreační oblastí Srbsko – Komárovský rybník do Kněžmostu (zde pěkná hospůdka s parkovíštěm a soukromé řeznictví) a ostatní aktivity konat Mnichově Hradišti a okolí – tj. přehlídku na nádvoří zámku nebo na náměstí, návštěvu pivovaru Klášter Hradiště a přes letiště Hoškovice (s evtl.prohlídkou letadel) zpět do kempu .V tom případě bych ale zajistil pouze průjezd ke hradu Kost (resp.na hranici SM okresu) a někdo by se musel postarat o zbytek.
Tak si pročtěte pozorně jednotlivé návrhy sestavte někdo anketu, pište, raďte a hlaste se co nejdříve, zejména ti, kdo by chtěli aktivně pomoci. Výsledek potřebuji do konce února.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.