od zdd » stř úno 03, 2021 17:01
startovací akumulátor se při startu motoru vybije jen trochu, trochu vybitej akumulátor se nabíjí velkým proudem jen chvíli a to mu nevadí, když se nabije občas velkým proudem třeba z 80% vybití (třeba po výjezdu z potoka na startér, nebo se startuje dlouho a opakovaně a vybije se, nebo ho vyžere zapomenutý rádio), ta mu taky moc neuškodí s tím se u auta počítá, ale nesmí se to dělat pravidelně, to by bylo za chvíli po něm (znatelně by klesla kapacita a životnost)
trakční akumulátor ať lifepo nebo olovo, (v nouzi motor auta nastartuje a vydrží to, ale opravdu jen v nouzi a né každej tejden). Trakční Lifepo4, který používám, je určenej na pohon nezávislýho topení, ledničky, nabíjení elektroniky a nesnáší takové velké nabíjecí proudy jako startovací akb. 50Ah má dlouhodobý nabíjecí proud 25A, může se nabíjet maximálně 50A, ale to už podstatně zkracuje jeho životnost
malej akumulátor je blbej a vůbec ho nezajímá, že když se bude moc rychle nabíjet tak ho to poškodí, proto to musíme hlídat my, za něj
velkej akumulátor je stejně blbej, ale tomu to defakto neuškodí
A protože se během cesty vybijí trakční každý den, tak ho musíme opětovně nabít. No a po připojení k alternátoru do něj poteče maximum, co alternátor dá. A to je mnohem víc než požadovaných 25Atak. Není dobré, cpát do něj velké proudy a proto řeším omezovač proudu. Ono by stačilo klidně 10-15A, protože není potřeba aby se nabil za 2 hodiny. Klidně to může trvat i 4, to je fuk.
Paralelně se druhej akb připojí ke startovacímu pouze za běhu motoru a pak se nabíjí oba akumulátory současně, to je jedinej důvod paralelního spojení, po vypnutí motoru se ihned odpojí,aby se nevybíjel do palubní sítě.
Alternátor sice drží napětí max cca 14V, ale proud dává takovej, jakej spotřebiče chtějí. Jestliže je akumulátor nabitej, světla nesvítí, tak dává třeba 15 ampér. Rozsvítí se světla, hned to je 30 ampér. Nabíjí se akumulátor a pak dá maximum. Třeba těch 80. Víc nedá, protože by se přehřál a schořel a proto je tam omezovač proudu.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.