Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

vše o elektrotechnice

Moderátor: Moderátoři

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod Petr HC » úte led 24, 2012 13:36

Z pohledu na panel mi připadá, že přepinač je telefonní "kypr", který rozhodně není určen ke spínání síťového napětí. Např. při navlhnutí izolace mezi jeho kontakty by mohlo dojít k průrazu mezi mn a nn částí zařízení a pak je bezp. izolační trafo nanic. Na jeho místě bych viděl buď paketový reverzační 3f 6 A přepinač pro motory nebo síť nechat "naostro" připojenou do primáru a "kyprem" spínat jen sekundár. Proudově snad těch 5 A vydrží, když to musí vydržet z baterky a žhavení zapínáš tlačítkem, když už jsou kontakty sepnuty. Navíc, pokud říkáš, že má mraky kontaktů, lze je řadit paralelně.
Rozhodně však není přípustné kombinovat na jednom přepinači (pokud není specielně k tomuto účelu konstruován) mn a nn sekce vedle sebe.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod dvk » úte led 24, 2012 13:53

Hmm, tak to mě nenapadlo, díky za postřehy. Tak to budu muset ještě předělat, bude to vpodstatě venku, takže to navlhne raz dva. Zkusím tam místo kontrolky "Síť" vmáčknout kolébkový přepínač 230V s podsvětlením.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod dvk » stř dub 17, 2013 07:00

Dovolím si opět oživit tohle staré téma. Po roce provozu topení nastala závada, se kterou si nevím rady. Přestal pracovat motorek naftového čerpadla, resp. pracuje pouze na první stupeň (snížený výkon). Už jednou jsem motorek celý měnil, nyní ale už přestal pracovat i ten náhradní.

Jakým způsobem ta dvoustupňová regulace funguje ? Motorek jsem rozebral, uhlíky jsou OK, ale dál nevím co přesně měřit a naměřit. Uvnitř motorku je ještě paralelně s uhlíky kondenzátor, který je na povrchu prasklý, ovšem pokud by byl špatný, tak by se motorek netočil ani na první stupeň .. ?

Obrázek
Naposledy upravil dvk dne stř dub 17, 2013 08:32, celkově upraveno 1
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod Petr HC » stř dub 17, 2013 08:04

To schema není moc zřetelné a navíc chybí postup spínání R. Rozhodně bych však prověřil odpor P2, který ovládá otáčky čerpadla (ze schema se nepozná, jestli směrem dolů nebo nahoru, ale pravděpodobně nahoru tím, že odbuzuje motor). Samozřejmostí je kontrola všech kontaktů Sp a dotažení šroubových spojů.
Podrobnější dokumentaci zkus získat v opravnách náklaďáků (s popisem hodnot, poloh přepinače a funkce jednotlivých prvků).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod dvk » stř dub 17, 2013 08:35

Omlouvám se za to schéma, teď jsem našel obrázek v lepší kvalitě (upravil jsem předchozí příspěvek).

Postup spínání bošáku by měl být
0: nic
1: 30 propojeno s 58
2: 30 propojeno s 58 a 57

Mč - motorek čerpadla
Mt - motorek ventilátoru
Pp - pojistka přehřátí
Žs - žhavící svíčka
V - elmg. ventil přívodu paliva
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod Petr HC » stř dub 17, 2013 13:46

dvk píše:...Postup spínání bošáku by měl být
0: nic
1: 30 propojeno s 58
2: 30 propojeno s 58 a 57

Toto je důležité, ostatní je jasné. Potvrzuje to, co jsem psal v minulém příspěvku. Může být problém v sepnutí 30-57, přerušený odpor P2, ev. přerušené kratší vinutí Mč, nebo spoje mezi jmenovanými součástmi.
Kontrolní bod A - Sp zde musí být při větší rychlosti +.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory

Příspěvekod dvk » pát dub 19, 2013 07:38

Nakonec se mi nepodařilo abych tak řekl "konfrontovat schéma se skutečností", celé je to zapojené nějak podivně, takže jsem začal postupně rozebírat a kontrolovat. Motor čerpadla měl zaseklé uhlíky, asi do něj někdy předtím natekla nafta a vzniklá mastnota a šlem udělaly svoje. Už to zase funguje jak má, děkuji za rady.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Předchozí

Zpět na Elektronická výbava a doplňky auta - BASTLÍRNA

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků