Stránka 3 z 4

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: ned led 10, 2016 15:42
od Cory
Osadit motor bezkontaktom urcenym pre 1,7 a spravne ho nastavit. Moze byt aj problem v karburatore, ale ja to vidim skor na zbytocne vysoky predstih. Na tieto motory sa dobre hodi Solex, primarne je urceny Solex 21073 (24x24), ale moze byt aj so Samary 2108 alebo 21083 (21x23). Samaracky je na pocudovanie vhodnejsi ako original. Otazne je, aku vacku mas nasadenu. Ci klasicku alebo z motoru 1,7 (ak si nevlastnil motor od nova, potom to treba skontrolovat). 1,7kova vacka je urcena primarne pre Nivu, cize je nastavena tak, ze motor sice dosahuje lepsi moment, ale v otackach je klasicka vacka lepsia. Je to proste fakt, na bezne jazdenie je ale 1,7kova lepsia. Ci bud najvyssi vykon pri 6000 alebo 6200ot, je to celkom fuk. A nakoniec, mozeme sa tu bavit o vselicom, ale hlavne zmeraj tlaky a zisti, ci je vobec motor v dobrej kondicii.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: ned led 10, 2016 18:09
od petr jahorný
Motor byl vydělane přímo z Nivy s vícebodovým vstřikováním a na 99 procent tam bude Nivácká vačka. Jak poznám jaká je tam vačka - abych to věděl na 100 procent? Motor má najetých necelých 40 tisíc a je v dobré kondici. Niva šla přes boudu a tak byla na rozebrání. Asi začnu nejdříve tím rozdělovačem. Jaké všechny součástky bych musel k tomu bezkontaktu koupit a hlavně kde? Je jeden typ bezkontaktu na 1,7 motory nebo je jich více? Je stejný bezkontakt na Nivu a na klasickou Ladu?

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: ned led 10, 2016 19:32
od Cory
Ked sa pozries na vacku, tak klasicka ma medzi 3. a 4. vackou sesthran a 1,7kova ma sesthrany dva - jeden medzi 3. a 4. vačkou a druhy medzi 5. a 6. vackou. K tomu 1,7kove sa este medzi sebou odlisuju tym, ze starsie su urcene na klasicke mechanicke nastavovanie ventilov a novsie su stavane pod hydrostely. Vacka pod hydrostely sa odlisuje olejoodolnou farebnou znackou medzi 1. a 2. vačkou (okrem cervenej farby) a znackou na konci hriadele s priemerom do 15mm.
K bezkontaktu potrebujes samotny rozdelovac, cievku, riadiacu elektroniku a prepojovaciu kabelaz. 1,7kovy rozdelovac je len jedne, ale vyrabaju ho viaceri vyrobcovia, najlepsi je original a odlisuje sa od klasickeho bezkontaktu dlzkou a priebehom odstredivej regulacie a na cisle, ktore je na nom uvedene, je oproti klasickemu este pridane ".10"

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 01:10
od Jimmi
Co porovnat graf odstředivé regulace rozdělovače a podle toho upravit pružinku(y)?
To by mohlo pomoci alespoň částečně.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 08:48
od Cory
Nepomoze, pretoze cely rozsah je kratsi a ten sa neda ovplynit pruzinkami.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 13:26
od Marek
Přesně tak.....

Tvůj problém bude především v tom, že pokud nastavíš základní předstih podle příručky, je ve vyšších otáčkách předstih vysoký, což způsobuje kromě jiného podstatné snížení výkonu motoru. Motory 1,7 mají vyšší stupeň komprese 9,3:1 a tudíž potřebují jinou charakteristiku předstihu, než karburátorové motory 1200-1600 se stupněm komprese 8,5:1.

Je třeba upravit charakteristiku odstředivé regulace předstihu.

Cory doporučuje rozdělovač s bezkontaktním spínáním, a to je dobrá cesta. Tento typ rozdělovače má totiž možnost změny charakteristiky odstředivé regulace předstihu. Buď má 31°, pokud jej používáš pro motory se stupněm komprese 8,5:1, anebo jej lze přenastavit na 24° pro případ používání v motoru 1,7 se stupněm komprese 9,3:1.

To by byla nejjednodušší cesta.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 14:46
od Cory
To sa da nejak zmenit okrem vymeny samotnej dosky? Neskumal som to a letmým pohladom na regulaciu som si to nevsimol. Len viem ze je bud 31° pre klasiku alebo 24° pre 1,7.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 17:13
od Křečík Barbuška
Některé bezkontakty mají dvě rozdílně velká okénka, to měl myslím Marek na mysli, někde to tu již myslím psal.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 17:43
od Cory
Aháá, to je potom od vyrobcu priam politicky prezieravé :)

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pon led 11, 2016 19:12
od petr jahorný
Dík za info, už sháním po inzerátech bezkontakt rozdělovač s příslušenstvím.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: stř led 20, 2016 21:51
od Hurikán
petr jahorný píše:Potřeboval bych poradit: Mám ve voze 2101 zastavěný motor 1,7 z Nivy, ... v nízkých otáčkách a až do cca 3500 jede parádně.... max rychlost je 140 km/h (a je jedno jestli jedu sám a nebo s plným autem)

Petře, všechno, co už psali kluci je pravda a platí. Volba rozdělovače, jeho regulační křivky, atp. je samozřejmě velmi důležitá. Nicméně chci upozornit na ještě jednu, a to dost podstatnou, věc. A tou je celkové zpřevodování v tvé nulajedničce.

Pokud byl vyměněn jen motor, přičemž převodovka a zejména diferenciál zůstaly původní, k žádnému nárůstu max. rychlosti ani dojít nemůže. Motor vytočí své maximální otáčky a dál už prostě nejede. Je nutné si uvědomit, že jde o motor s vyšším zdvihem, než jaký mají 1200 a 1300-ky. Tyhle nízkozdvihové motory se ve vyšších otáčkách cítí daleko líp a ochotně točí i přes 6.000. Moje 1300-ka např. bez jakýchkoliv úprav ochotně jde až do cca 8.000. Naproti tomu motory s vyšším zdvihem (1,5 - 1,6 - 1,7) takhle vysoké otáčky (cca nad 5.000 - 5.500) moc rády nemají. Mám samozřejmě na mysli motory sériové bez jakýchkoliv úprav.

Jestliže tedy máš v autě 1,7-ku, vřele doporučuju vyměnit diferenciál. Místo stávajícího převodu 4,3:1 osaď alespoň 4,1:1 nebo ještě líp 3,9:1 Současně s tím dporučuju namontovat i 5 stupňovou převodovku. Nebudeš tak muset trápit motor v pro něj nesmyslných otáčkách. :idea:

Jo a ještě jedna věc. Doplň si bydliště. :wink:

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 11:35
od petr jahorný
To bylo první co jsem dělal - mám tam dané dif z 2106 (takže převod 4,1) a pětikvalt z 21044.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 13:27
od petr jahorný
Nějak se mi nedaří sehnat starší bezkontaktní rozdělovač. Na 1,7 motorech v Nivách nebo 21044 už rozdělovače nejsou. Můžete mně poradit, kde se dá koupit nový bezkontaktní rozdělovač s příslušnou cívkou, řídící elektronikou a propoj. kabeláží? Musím se přiznat, že jsem to nikdy v autě neviděl, tak poněkud tápu.

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 13:46
od Hurikán
Tak to je dobře, že jsi dif a převodovku vyměnil.

Všechno o bezkonatktu najdeš zde: viewtopic.php?p=171912#p171912

Nový bezkontaktní rozdělovač máš např. zde: http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 23119.html Komutátor: http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 21063.html

Nebo se zkus spojit s Corym. Občas celou sadu vozí z UA. ;)

Re: Elektronické zapalování

PříspěvekNapsal: pát led 29, 2016 12:32
od petr jahorný
Z Lady v Otrokovicích mi ještě neodpověděli na dotaz, jestli mají i bezkontaktní rozdělovač na 1,7 motor... Tak jestli můžu poprosit Coryho, jestli má možnost sadu dovézt. Nebo máte na Coryho někdo kontakt? Dík