petr jahorný píše:Potřeboval bych poradit: Mám ve voze 2101 zastavěný motor 1,7 z Nivy, ... v nízkých otáčkách a až do cca 3500 jede parádně.... max rychlost je 140 km/h (a je jedno jestli jedu sám a nebo s plným autem)
Petře, všechno, co už psali kluci je pravda a platí. Volba rozdělovače, jeho regulační křivky, atp. je samozřejmě velmi důležitá. Nicméně chci upozornit na ještě jednu, a to dost podstatnou, věc. A tou je celkové zpřevodování v tvé nulajedničce.
Pokud byl vyměněn jen motor, přičemž převodovka a zejména diferenciál zůstaly původní, k žádnému nárůstu max. rychlosti ani dojít nemůže. Motor vytočí své maximální otáčky a dál už prostě
nejede. Je nutné si uvědomit, že jde o motor s vyšším zdvihem, než jaký mají 1200 a 1300-ky. Tyhle nízkozdvihové motory se ve vyšších otáčkách cítí daleko líp a ochotně točí i přes 6.000. Moje 1300-ka např. bez jakýchkoliv úprav ochotně jde až do cca 8.000. Naproti tomu motory s vyšším zdvihem (1,5 - 1,6 - 1,7) takhle vysoké otáčky (cca nad 5.000 - 5.500) moc rády nemají. Mám samozřejmě na mysli motory sériové bez jakýchkoliv úprav.
Jestliže tedy máš v autě 1,7-ku, vřele doporučuju vyměnit diferenciál. Místo stávajícího převodu 4,3:1 osaď alespoň 4,1:1 nebo ještě líp 3,9:1 Současně s tím dporučuju namontovat i 5 stupňovou převodovku. Nebudeš tak muset trápit motor v pro něj nesmyslných otáčkách.
Jo a ještě jedna věc. Doplň si bydliště.