Opel Corsa - záhadný problém s otáčkami motoru

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Opel Corsa - záhadný problém s otáčkami motoru

Příspěvek od Vašátor »

Doma máme Opel Corsa 1.0 12V r.v. 1998, přičemž si poslední dobou začíná žít vlastním životem. Autíčko pravidelně servisuji, je garážované, najeto poctivých 65 000Km, prostě v perfektním stavu.

Problém je takový, že když nastartuji studený motor, při teplotách pod 5°C, pustím auto na neutrál z kopce, s přibývající rychlostí rostou i otáčky motoru ... až do 2000ot. Dále již ne. Jakmile začnu zpomalovat, otáčky klesnou na normální hodnotu. Spojka slepená není, prošlápnutí plynu, spojky nic neřeší. Automatický sytič pracuje tak jak má, základní diagnostika chybových kódů nic nevypsala. Jakmile se motor trošku zahřeje, či je teplé počasí, problém se nevyskytuje ....

- v domácích podmínkách jsem vyčistil váhu vzduchu
- chybové kódy žádné (výpis základních chybových kódů, který umožňuje sdružený displej po tajné kombinaci tlačítek :-) )
- děje se tak již druhou zimu
- oleje, filtry, pravidelný servis .... provedeno

Tož napadá někoho co by tuto záhadu mohlo způsobovat? Debila ze mě dělali již na Corsa foru, takže bacha na to :evil: . Rukama to není :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

nemoze to bejt schvalne kvuli lehcimu razeni u studene prevodovky?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Je divné že jen při nízké teplotě a že to začlo dělat až teď . 1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč schválně naprogramováno v řj. Lada to přestane dělat po odpojení rychlostní sondy . Což není řešení .
Co je to za typ vstřiku (SPI/MPI) ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6497
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

mozna bych si prvni precetl manual k tomu autu, jestli "it's not a bug, it's a feature!" :-)

btw automaticky sytic? to snad ne, ne? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Saša píše:1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč

no právě kvůli lehčímu řazení :lol: ale tam je to naschvál (řekl bych že je to ale vhodné spíše pro Nivu než pro trhače asfaltu
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6497
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Saša píše:Je divné že jen při nízké teplotě a že to začlo dělat až teď . 1.7i-Lada(SPI) to dělá taky ale stále , je to nevín proč schválně naprogramováno v řj. Lada to přestane dělat po odpojení rychlostní sondy . Což není řešení .
Co je to za typ vstřiku (SPI/MPI) ?


pise, ze to dela 2. zimu. je otazkou, s jakou jistotou muze rict, ze to pred ti nedelalo :-)

podle existence vahy vzduchu hadam MPI ?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Někde jsem to čet ale raději si dám meziplyn , než aby mi do toho kecala elektronika .
JmJ : Přestává mi to myslet váha vzduchu = mpi
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak pánové, trošku vám dotoho musím pokecat :P

- jsme první majitelé
- tento jev se poprvé vyskytl až po 8mi letech
- kvůli lehčímu řazení to není ... není to výrobcem naprogramované, je to vada
- manuál mám pročtený jako svý boty, včetně Corsa fora
- pod pojmem "automatický sytič" jsem myslel obohacení paliva a zvednutí volnoběhu řídící jednotkou při studeném motoru
- jedná se o motor Eco-tec, systém SPI

Musím vyzkoušet odpojit váhu vzduchu, jestli se tento jev projeví či ne.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak přeci SPI . Je volnoběh řízen krokovým motorkem jako u 1.7 Lada , nebo "takovou" věcí spíš připomínající elektrické čerpadlo na vodu - (hliníková věc na hadicích mimo tělesa klapky) do níž vedou dva dráty ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Volnoběh je řízen krokovým motorkem, klapka vzduchu je vyčištěná (začal kolísat volnoběh, po vykvaltování spadnul až na 400ot, po chvili se zvednul ... zanešená klapka, takže nyní už je čistá :) )
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Dělalo mi to něco podobnýho (2111), ale ještě to bylo spíš jak kdy, ale většinou v zimě studenej start, ale navíc to trošku škubalo v tahu na prvních stovkách metrů + občas kolísání otáček. Výměna motorku volnoběhu nepomohla. Pomohla až výměna senzoru polohy škrtící klapky, je zajímavý, že na druhým autě s tím samým se problém projevil v mnohem menší míře.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Díky za typ :wink: O nápad navíc na co kouknout :) Jak přesně se tvůj problém projevoval?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No po nastartování to mělo celkem normálních do 1500 ot. (studenej motor), na prvních metrech než se to trošku ohřálo tak to cukalo, no a pak to drželo volnoběh 2000 ot. i víc, dost nepříjemný (na křižovatkách, po puštění plynu to nezpomalovalo ale v pohodě jelo dál..) občas se to opravilo prošlápnutím plynu, kdy potom volnoběh spadl na normální hodnotu, po opětovným nastartování po krátký době (dokud to úplně nevychladlo) to nedělalo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mě napadla jedna maličkost. Pokud je to EcoTec stejného systému, co znám z Astry, dělá to naprosto jednoznačně toto:

V trubce sání, která vede do filterboxu, je mimo váhy vzduchu i klapka, co překlápí na teplý/studený nasávaný vzduch (podobně jako u staré Lady, jenže automaticky). Pokud ta regulace nefunguje a klapka zůstane v poloze "studený vzduch", po uvedení vozidla do pohybu se náporem dostává do sání více vzduchu o nesrovnatelně nižší teplotě, než s jakou jednotka počítá, na což váha (měřič nejen množství, ale i teploty) reaguje a odesílá do ŘJ motoru zprávu o větším množství vzduchu o nízké teplotě - důsledkem toho je přidání paliva a pootevření klapky = zvýšení otáček.

Na Astře jsem to řešil mockrát.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marku, myslím, že jsi teď uhodil hřebíček na hlavičku. Samozřejmě že se jedná o stejnou koncepci motoru jako Astra. Navíc se mi zdá, že od té doby se motor zahřívá trošku pomaleji než dříve.
Stačí to nějak vyčistit nebo musím koupit nové? Kouknu na to, ověřím funkci a uvidíme. Člověče nad tímto jsem nepřemýšlel, ale asi to bude ono :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“