Stránka 6 z 8

PříspěvekNapsal: čtv říj 04, 2007 20:04
od Franke
Zdravím všechny maniaky do Fiat DOHC. Mám sice jiný auto ale stejný srdce (Fiat DOHC 8V). Letošní zimu jsem se rozhodl ke svému motoru připojit pár dalších koní. Je tady někdo, kdo těmto motorům rozumí? Moje auto je osazeno motorem 2,0l, karburátor Weber 34 DMTR.
PS: jestli to někoho zajímá, jak taky může probíhat renovace, podívejte se sem: www.foto-banka.info/lancia

PříspěvekNapsal: čtv říj 04, 2007 22:07
od VaSek
Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave :)
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady :)
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..

PříspěvekNapsal: pát říj 05, 2007 07:16
od Franke
VaSek píše:Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave :)
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady :)
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..

Zatím mám laděný výfuk 4-2-1 s plně průchozím výfukem. Člověk, který mi to prodal tvrdil, že to má ostrou vačku (nevím, neměl jsem možnost porovnat s originální) a jsou tam písty s profilovaným povrchem - taky nevím jestli je to originál. jinak ten setup s 1800 klikou jsem už někde slyšel. Motory 1600 (novější), 1800 a 2000 mají stejné vrtání, prý je to docela mazec. Jinak mám k dispozici ještě jeden motor 1600 DOHC 108 PS, s kompresí 9,8:1, ale ten má ještě vrtání 80mm takže z něho nepoužiju nic. Kdyba měl někdo zájem, možná bych se s ním domluvil na prodeji, nebo výměně. Ty vebery DCOE chci určitě, ale zatím vyčkávám na výhodnou nabídku.
Mimochodem, kdyby někdo prodával už udělaný polozávodní nebo závodní motor, tak ať se mi ozve, určitě bych to uvítal, než to skládat od A do Z.

PříspěvekNapsal: pát říj 26, 2007 18:20
od VaSek
Tak teď je důležitý si říct kam výkonově míříš a kolik na to obětuješ financí.
Ten dvoulitr je schopen na Weberech 45 DCOE, vackou 270st., a vyfukem jaky mas max 140 - 150Hp. Pro vrtani 84-85mm jsou asi 4 typy pistu - rovny, s domkem cca 1,5mm, 5,4mm a 8mm. Ten s 8mm domkem (z Fiatu 132 1800 GLS) dava na dvoulitru KP kolem 10,5-11.
Pokud bys chtel vic koni, bude potreba podstatne narocnejsi upravy. Tj. dostat se na vyssi otacky. Na bloku to znamena vymena hlavnich a ojnicnich lozisek za TriMetal - snaseji trvale vyssi otacky. Dale odlehceni kliky - odbrouseni veskeryho masa, ktery tam je navic. Ojnice bud upravit standartni - odlehcit, vylestit, nebo pouzit jine lehci H-ckove a odlehcit setrvacnik.
No a nejvic prace bude na hlave (tvrdsi ventilove pruziny, uprava kanalu). Jako vhodna vychozi hlava pro upravy se jevi z Regaty 100s (ma vetsi saci ventily 43,5mm), ale je na ni spousta prace s rozsirovanim kanalu. Nevim jestli nekdo v cechach dela prutokove testy - tj. kdyz se upravuje prutokovy profil kanalu, tak se testuje jaky to ma dopad na prutok vzduchu. Zaroven se zajisti stejny prutok pro vsechny valce.

PříspěvekNapsal: pát říj 26, 2007 18:36
od Štěpán
Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2007 09:32
od VaSek
Štěpán Getsko píše:Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.

Hlava z bloku 125(1608) se od hlavy z typu 132 (1786, 1995 i 1592) lisi vodnim plastem. Pry se to da zavarit a znovu vyvrtat na spravnych mistech, ale neziskas tim zadnou extra vyhodu krome o fous vetsiho KP v radu desetin.

PříspěvekNapsal: úte říj 30, 2007 19:42
od Štěpán
Mně šlo o to, udělat generálku hlavy, a až bych si sehnal dvoulitra, tak bych jenom na něm udělal blok a kliku s pístama. Abych toho neměl najednou moc.

PříspěvekNapsal: úte říj 30, 2007 22:40
od VaSek
Štěpán Getsko píše:Mně šlo o to, udělat generálku hlavy, a až bych si sehnal dvoulitra, tak bych jenom na něm udělal blok a kliku s pístama. Abych toho neměl najednou moc.

Tomu rozumim, ale neni to nejlepsi napad. Krome jiz zminovanych obtizi, Fiat hlavy postupne vylepsoval, takze novejsi hlavy jsou uz v zakladu lepsi (co se tyce tvaru a prumeru kanalu) nez nejstarsi z 125.

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2007 10:00
od Štěpán

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2007 10:44
od Little Red Riding Hood
jj delta je skvělé auto..

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2007 11:08
od Atex
ty jo.. to uz nebylo nadupane, ale predupane!

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2007 17:07
od Petanek2101
http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEw ... re=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava :twisted: 8)

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2007 17:15
od Malda
Petanek2101 píše:http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEwIg&feature=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava :twisted: 8)

Hm, kdybys jezdil na Usteckou 21, taks ji tam minulej rok videl 8) A navic tohle auto nejezdi, ale poskakuje po trati, jak nekdo z divaku trefne poznamenal :mrgreen:

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2007 14:38
od Štěpán

PříspěvekNapsal: úte led 22, 2008 17:00
od Franke
Zdravím po delší době. Konečně mám doma Webery 45DCOE a sháním někoho, kdo by mi na ně udělal sání. Nevíte o někom. Díky