Motory FIAT DOHC 8V - aneb všechno co o ních víme.

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Franke » čtv říj 04, 2007 20:04

Zdravím všechny maniaky do Fiat DOHC. Mám sice jiný auto ale stejný srdce (Fiat DOHC 8V). Letošní zimu jsem se rozhodl ke svému motoru připojit pár dalších koní. Je tady někdo, kdo těmto motorům rozumí? Moje auto je osazeno motorem 2,0l, karburátor Weber 34 DMTR.
PS: jestli to někoho zajímá, jak taky může probíhat renovace, podívejte se sem: www.foto-banka.info/lancia
Lancia Beta Coupe 1974
Uživatelský avatar
Franke
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:39
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod VaSek » čtv říj 04, 2007 22:07

Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave :)
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady :)
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Franke » pát říj 05, 2007 07:16

VaSek píše:Upravy s nejlepsim pomerem cena/vykon prilblizne:
Ladeny vyfuk 4-2-1 a plno pruchodny tlumic i reznonator.
Karburatory 2xWeber IDF 40 - downdrafty - priznivy pomer mezi vykonem a spotrebou
nebo Webery DCOE 40 ci 45 sidedraft - to je reseni na vykon
Pak upravy hlavy a to vetsi ventily a zvetseni prurezu kanalu, ale ne bezhlave :)
Ostrejsi vacka.
Zvysovani komprese (Hi-comp pisty s vysokym domkem), zvysovani objemu (prevrtani na 85mm) lesteni kliky a odlehceni setrvaku.
Jinak dvoulitr je kuli vetsimu zdvihu spis svym charakterem motor na kroutak. Pokud chces motor hnat do otacek dela se i uprava downsize - do dvoulitru se da klika z 1800 a delsi ojnice.
P.S.
Vetsinou jsou to informace pozbirane na en forech. Sice sam jedno DOHC prohanim, ale upravy se teprve chystaji. Prakticke zkusenosti mam jenom s ladenim Lady :)
Koukam ze jsi z HK, to je kousek ..

Zatím mám laděný výfuk 4-2-1 s plně průchozím výfukem. Člověk, který mi to prodal tvrdil, že to má ostrou vačku (nevím, neměl jsem možnost porovnat s originální) a jsou tam písty s profilovaným povrchem - taky nevím jestli je to originál. jinak ten setup s 1800 klikou jsem už někde slyšel. Motory 1600 (novější), 1800 a 2000 mají stejné vrtání, prý je to docela mazec. Jinak mám k dispozici ještě jeden motor 1600 DOHC 108 PS, s kompresí 9,8:1, ale ten má ještě vrtání 80mm takže z něho nepoužiju nic. Kdyba měl někdo zájem, možná bych se s ním domluvil na prodeji, nebo výměně. Ty vebery DCOE chci určitě, ale zatím vyčkávám na výhodnou nabídku.
Mimochodem, kdyby někdo prodával už udělaný polozávodní nebo závodní motor, tak ať se mi ozve, určitě bych to uvítal, než to skládat od A do Z.
Lancia Beta Coupe 1974
Uživatelský avatar
Franke
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:39
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod VaSek » pát říj 26, 2007 18:20

Tak teď je důležitý si říct kam výkonově míříš a kolik na to obětuješ financí.
Ten dvoulitr je schopen na Weberech 45 DCOE, vackou 270st., a vyfukem jaky mas max 140 - 150Hp. Pro vrtani 84-85mm jsou asi 4 typy pistu - rovny, s domkem cca 1,5mm, 5,4mm a 8mm. Ten s 8mm domkem (z Fiatu 132 1800 GLS) dava na dvoulitru KP kolem 10,5-11.
Pokud bys chtel vic koni, bude potreba podstatne narocnejsi upravy. Tj. dostat se na vyssi otacky. Na bloku to znamena vymena hlavnich a ojnicnich lozisek za TriMetal - snaseji trvale vyssi otacky. Dale odlehceni kliky - odbrouseni veskeryho masa, ktery tam je navic. Ojnice bud upravit standartni - odlehcit, vylestit, nebo pouzit jine lehci H-ckove a odlehcit setrvacnik.
No a nejvic prace bude na hlave (tvrdsi ventilove pruziny, uprava kanalu). Jako vhodna vychozi hlava pro upravy se jevi z Regaty 100s (ma vetsi saci ventily 43,5mm), ale je na ni spousta prace s rozsirovanim kanalu. Nevim jestli nekdo v cechach dela prutokove testy - tj. kdyz se upravuje prutokovy profil kanalu, tak se testuje jaky to ma dopad na prutok vzduchu. Zaroven se zajisti stejny prutok pro vsechny valce.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Štěpán » pát říj 26, 2007 18:36

Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.
Štěpán
 

Příspěvekod VaSek » ned říj 28, 2007 09:32

Štěpán Getsko píše:Vašku když už tady tak hezký rozebíráš tyhle motory do podrobností, tak mám na tebe otázečku! Mám doma ještě jednu hlavu navíc a chtěl bych jí udělat generálku, tak se chci optat, jestli hlava s označením FIAT 124 AC ( mám ji z bloku FIAT 125 A - 80 x 80 ) bude pasovat i na motor o objemu 1800 nebo 2000 cm3. Jde mi o to, jestli to má cenu.

Hlava z bloku 125(1608) se od hlavy z typu 132 (1786, 1995 i 1592) lisi vodnim plastem. Pry se to da zavarit a znovu vyvrtat na spravnych mistech, ale neziskas tim zadnou extra vyhodu krome o fous vetsiho KP v radu desetin.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Štěpán » úte říj 30, 2007 19:42

Mně šlo o to, udělat generálku hlavy, a až bych si sehnal dvoulitra, tak bych jenom na něm udělal blok a kliku s pístama. Abych toho neměl najednou moc.
Štěpán
 

Příspěvekod VaSek » úte říj 30, 2007 22:40

Štěpán Getsko píše:Mně šlo o to, udělat generálku hlavy, a až bych si sehnal dvoulitra, tak bych jenom na něm udělal blok a kliku s pístama. Abych toho neměl najednou moc.

Tomu rozumim, ale neni to nejlepsi napad. Krome jiz zminovanych obtizi, Fiat hlavy postupne vylepsoval, takze novejsi hlavy jsou uz v zakladu lepsi (co se tyce tvaru a prumeru kanalu) nez nejstarsi z 125.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Štěpán » pon pro 03, 2007 10:00

Štěpán
 

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pon pro 03, 2007 10:44

jj delta je skvělé auto..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Atex » pon pro 03, 2007 11:08

ty jo.. to uz nebylo nadupane, ale predupane!
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Petanek2101 » pon pro 03, 2007 17:07

http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEw ... re=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava :twisted: 8)
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Malda » pon pro 03, 2007 17:15

Petanek2101 píše:http://uk.youtube.com/watch?v=X-6SguDEwIg&feature=related
toto je mazec,a ty zvuky co vydava :twisted: 8)

Hm, kdybys jezdil na Usteckou 21, taks ji tam minulej rok videl 8) A navic tohle auto nejezdi, ale poskakuje po trati, jak nekdo z divaku trefne poznamenal :mrgreen:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Štěpán » úte pro 04, 2007 14:38

Štěpán
 

Příspěvekod Franke » úte led 22, 2008 17:00

Zdravím po delší době. Konečně mám doma Webery 45DCOE a sháním někoho, kdo by mi na ně udělal sání. Nevíte o někom. Díky
Lancia Beta Coupe 1974
Uživatelský avatar
Franke
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:39
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků