fabia II 1.2 trivalec studene starty

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od JmJ »

Cus,

dvojkova fabka s trivalcem, kdyz stoji pres noc, tak blbe startuje. Jeste sem to pri tom primo nechytil, ale podle popisu proste toci, ale velice spatne chyta, nebo chytne a scipne. Nakonec se da nejak presvedcit.

Kdyz sem k tomu prisel poprve, tak sem nasel kabel k plusovemu polu baterky jen tak na polu polozeny, takze to byl zrejme prvni zdroj problemu kdy se otocilo klicem a tma ;-). Ale na studene starty to nemelo prilis pozitivni vliv.

Ted sem s tim jel po meste, kdyz to bylo asi 6 hodin odstavene a chytlo to normalne a pak uplne v pohode jelo. Zadne kuckani, zadne diry v plynu ci tak neco.

Najeto 113 tisic kratke cesty.

Bylo to na diagnostice, kde nasli prasklou hadici sani, nenasli odpojenou baterku a nenasli pry nic podle diagnostiky.

Rikam si, nebude to treba cidlo teploty? Hlasi teplejsi motor, nez je pravda. Vi nekdo, jak RJ reaguje na odpojene cidlo? Ze bych zitra rano dosel, kdyz to nechyti, tak odpojil cidlo, ze by RJ sla do rezimu "na jistotu" a treba to chytlo s mensim trapenim? Nemam po ruce diagnostiku, ze bych hodnotu z cidla mohl pred startem vycist.

Pripadne jine napady? Jasne, mozu to dat do rozumnejsiho servisu a nebo si pucit diagnostiku.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Cory »

Treba pred prvym startom diagnostikou skontrolovat teplotu chladiacej kvapaliny a teplotu nasavaneho vzduchu. Rozdiel nesmie byt vacsi ako plus minus 3 stupne. Obavam sa, ze bez diagnostiky to je vestenie z gule.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od JmJ »

Vidim to podobne. Kazdopadne Cory, vidis teploty jako moznou pricinu?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Marek »

Nejsem Cory, ale je to rozhodně jedna z pravděpodobných možností.

Jinak HTP trpěly různými neduhy. Mohou to dělat svíčky, častý problém. Může to dělat snímač otáček na klice. Nebylo by od věci změřit kompresní tlaky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Cory »

Samozrejme, ako vravi Marek, cidlo teploty moze byt pricinou. Ale moze to byt 10 dalsich inych pricin. Dobry diagnosticky technik si vezme diagnostiku a sleduje pred startom live data. Este lepsi technik si spravi zo startu tzv. log, teda diagnosticky zaznam, ktory nasledne rozpitva.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od JmJ »

Technik, ktery neprijde na to, ze plusovy kabel k baterce volne planda, zrejme neprovedl nic z vyse zmineneho ;-) Zkusim auto nasmerovat do rozumneho servisu s tim, ze chci min proverit par konretnich veci a kdyz nic, tak to asi budu resit sam.

Diky.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Liftback »

Môj typ len baterka dostala šoky.. ak ju občas odpojilo. Môže byť chytená, skúsil by som ju zmerať testerom.
Na iné sa poinformujem rodiny čo majú dlho Fab II.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Luděk Musil »

A kdy to bylo naposled v nějakým servisu na prohlídce a výměně kapalin, filtrů a dalšího spotřebního materiálu … konkrétně svíček? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od JmJ »

Zmereny tlaky, tlaky v hajzlu. hlava dolu. Ale kdyz to jelo, tak to jelo normalne ;-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Marek »

Klasika u HTP. Nic neobvyklého.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:Klasika u HTP. Nic neobvyklého.

Muzes mi prosim jen strucne rict, co tam byva za problem? Ptam se jen ze zvedavosti.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od mušketýr »

Marek píše:Klasika u HTP. Nic neobvyklého.
Jak u kterýho. Znám HTP (a ne jedno) s nájezdem 450tis a nic se na motoru nedělalo.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Luděk Musil »

Nám zase na firmě poprvé odešla "Haťapka" v 60 na těsnění hlavy, v 70 na ventilech, potom ještě něco s elektronikou a pak šla. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Marek »

Ono je HTP a HTP. Přesněji řečeno - je HTP a HTP.

Prvně jmenovaný typ je dvouventil, druhý jmenovaný typ je čtyřventil.

Problémy s podpalováním ventilů a hlavami obecně jsou výhradně u prvně jmenovaného typu.
U druhého jmenovaného typu zase z počátku výroby bývaly problémy s rozvodovými řetězy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: fabia II 1.2 trivalec studene starty

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:... HTP a HTP.
Vyrobeno 08/03, typ AZQ … :dontknow: , úsporný 3-válec (možná v městě).
Vzpomínám si, že jsem s tím musel jet někde k Český Lípě a měl jsem málo času. Odjížděl jsem s ujištěním, že to má plnou nádrž a dojedu bez tankování i zpátky :lol: . Tam jsem jel po dálnicí přes Phu a MB, zpět jsem se vracel přes Jičín, HK a SY. A za Svitavama jsem byl na suchu :cry: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“