Rád bych poreferoval o tom, jak se mně povedlo/nepovedlo do Lady namontovat karburátor z Poláka. Případně to trochu poslouží i jako návod, nebo pár užitečných informací. Karburátor z Poláka se mi zdá kapku sportovněji koncipovanej, přestože je výrobně starší jak Weber 32. Druhou komoru má ovládanou podtlakem, podobně jako OZON. Je několik verzí, stejně jako u Lady podle kubatůry. Označení je Weber 34 DCHD a já se snažím osadit ten pro verzi 1300cc. Weber 34 jsou asi o 1cm vyšší než klasické ladovské Webery, mají stejnou přírubu na sací potrubí, ale nahoře na filtrbox je odlišná, trochu širší, navíc nesedí rozteč šroubů (šteftů). Proto je lepší sehnat rovnou s karburátorem i sací box z Poláka. Vzduchovej filtr mají stejnej. Všechno se to pod kapotu vejde opravdu na milimetry! Aby si karburátor pohodlně dosedl na sací potrubí, musel jseml originální štefty vyměnit za kratší. Největší problém je s ovládáním klapek a to se mně na první pokus nepovedlo vyřešit. Weber 34 má otvírání klapek na druhou stranu (naopak) než Weber 32 (na Fiatu je tuším umístěnej z opačné strany motoru). V cestě táhla trochu nešikovně zavazí membrána podtlaku a ovládání sytiče. Všemožnými pokusy (výroba táhýlek) se mi nikdy nepovedlo otevřít klapku víc jak ¾, proto jsem se rozhodl postupovat jinak, ponechat ovládání klapek (táhýlek) původní a přizpůsobit tomu karburátor. Páčku ovládání jsem vyměnil za origo na Weber 32 a obrátil jí nahoru, čímž se obrátil i směr otvírání (jako u Weber 32). Páčku sytiče jsem odmontoval a rozhodl se ho vůbec nepoužívat. Odmontoval jsem úplně i podtlak a ovládání druhé klapky jsem předělal na mechanické postupné otevírání, vyrobením jednoho vodícího segmentu navíc. Vývod pro podtlak jsem jednoduše zaslepil vyrobením zátky. Mělo by to teď být v pohodě.
Na závěr pár údajů WEBER 34 DCHD: (originál)
Komory 2 x 34 mm
Difuzory 23 a 25 mm
Difuzory malé 2 x 10.5 mm
Trysky 1.15 a 1.40
Vzdušníky 2.10 a 2.00
Tryska akcelerační pumpy 0.70