Karburátor Polski Fiat

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Karburátor Polski Fiat

Příspěvekod Pool » sob dub 15, 2006 23:40

Rád bych poreferoval o tom, jak se mně povedlo/nepovedlo do Lady namontovat karburátor z Poláka. Případně to trochu poslouží i jako návod, nebo pár užitečných informací. Karburátor z Poláka se mi zdá kapku sportovněji koncipovanej, přestože je výrobně starší jak Weber 32. Druhou komoru má ovládanou podtlakem, podobně jako OZON. Je několik verzí, stejně jako u Lady podle kubatůry. Označení je Weber 34 DCHD a já se snažím osadit ten pro verzi 1300cc. Weber 34 jsou asi o 1cm vyšší než klasické ladovské Webery, mají stejnou přírubu na sací potrubí, ale nahoře na filtrbox je odlišná, trochu širší, navíc nesedí rozteč šroubů (šteftů). Proto je lepší sehnat rovnou s karburátorem i sací box z Poláka. Vzduchovej filtr mají stejnej. Všechno se to pod kapotu vejde opravdu na milimetry! Aby si karburátor pohodlně dosedl na sací potrubí, musel jseml originální štefty vyměnit za kratší. Největší problém je s ovládáním klapek a to se mně na první pokus nepovedlo vyřešit. Weber 34 má otvírání klapek na druhou stranu (naopak) než Weber 32 (na Fiatu je tuším umístěnej z opačné strany motoru). V cestě táhla trochu nešikovně zavazí membrána podtlaku a ovládání sytiče. Všemožnými pokusy (výroba táhýlek) se mi nikdy nepovedlo otevřít klapku víc jak ¾, proto jsem se rozhodl postupovat jinak, ponechat ovládání klapek (táhýlek) původní a přizpůsobit tomu karburátor. Páčku ovládání jsem vyměnil za origo na Weber 32 a obrátil jí nahoru, čímž se obrátil i směr otvírání (jako u Weber 32). Páčku sytiče jsem odmontoval a rozhodl se ho vůbec nepoužívat. Odmontoval jsem úplně i podtlak a ovládání druhé klapky jsem předělal na mechanické postupné otevírání, vyrobením jednoho vodícího segmentu navíc. Vývod pro podtlak jsem jednoduše zaslepil vyrobením zátky. Mělo by to teď být v pohodě.

Na závěr pár údajů WEBER 34 DCHD: (originál)

Komory 2 x 34 mm
Difuzory 23 a 25 mm
Difuzory malé 2 x 10.5 mm
Trysky 1.15 a 1.40
Vzdušníky 2.10 a 2.00
Tryska akcelerační pumpy 0.70
Pool
 

Příspěvekod Majo » ned dub 16, 2006 05:31

Vy s tymi 1300vkami furt nieco spekulujete ;)
Stevo ma prichystany do svojej tento isty karburator. To ze treba filterbox vie, len tiahla ho asi zaskocia.

Ja som ma osadeny isty cas karburator z Fiata 124 Spider(Weber 34ADF) a k tomu som filterbox nezohnal vobec, takze som musel upravovat Ladacky. Vrtat, pilit a tak. A tiahla na plyn som prerabal uplne. Na viku ventilov som prevaril ten drziak az za karburator kedze su tiahla z opacnej strany. Namiesto povodnej ladackej kratkej tycka co spaja koncovky tiahla som na mieru odrezal zavitovu tyc a hotovo. Fungovalo to vytecne. Sytic automaticky fungoval po nastaveni vytecne bezproblemovo, nic som nemusel riesit. Akurat som nikde nezohnal ake presne tam maju byt trysky, tak som to len tak odhadol. Vykon bol super, vsak je to karbec pre dvojliter :) Akurat spotreba mi sla hore oproti Ozhonu skoro o 1,5l.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Tomáš » ned dub 16, 2006 17:56

no nemůžu si pomoct,ale Fijaťáckej karbec byl větší žrout a s tou dynamičností nevím nevím...na netu už píšou že NAT 95 bude stát 35kč...
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx

Příspěvekod Pool » ned dub 16, 2006 22:34

Dneska se mně to povedlo zprovoznit a všiml jsem si ještě pár detailů. Otvor sacího potrubí je malinko užší než komory karburátoru, při pohledu přes difuzory přečnívá po bocích o 1-2 mm. Což při vyšších otáčkách může způsobit turbulence a snižit plnění válců. Přemýšlím jestli potrubí pilovat (slícovat) nebo si toho nevšímat. Jestli jsem včera napsal, že se to pod kapotu vejde na milimetry, tak to bohužel ještě o pár milimetrů přečnívá, jak jsem dnes naostro zjistil. Při zavření je kapota v kontaktu s filtrboxem a nejlepší by bylo z pod kapoty vyříznout flexou tu vystouplou výstuž, která se opírá o filtr. Chodí to pěkně, ikdyž nějakej razantní nárůst výkonu jsem nepocítil, hůř to rozhodně nejede. Nejvíc je tam cítit ta akcelerační pumpa, když dám plnej plyn tak to hezky reaguje a vystřelí vpřed. Dělám teď z 0-100 za 17s. Benzín si to bere pěkně, přes difuzory se valí vodopád. Ale na spotřebu nehleď, to je heslo Ladysty. A na emise bych s tím raději nejezdil...
Horší je, že jsem po 20 km jízdy zůstal stát, motor začal vynechávat a nepřišel jsem na to proč. Všiml jsem si jenom mírně propouštějícího ventilu v plovákové komoře a tak se to možná jenom uchlastalo. Vyměnil jsem ho a na druhém stupni jsem zmenšil trysku na 1.30 a dalších 15 km bylo o.k. Uvidím jak se to bude dál vyvíjet.
Pool
 

Příspěvekod Majo » pon dub 17, 2006 09:09

Poole, prosim Ta, mohol by si zerat vysku tohto karburatora aj s filterboxom? Potreboval by som vediet o kolko to cele moze byt vyssie od klasickeho aby sa este dala normalne zavriet kapota.

Viem len, ze znamy v autoservise si zabudol na filterboxe polozeny mobil a ked zabuchol kapotu tak sa rosypal az na zem pod auto, takze moc miesta nazvys tam asi nebude :(
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pool » pon dub 17, 2006 10:27

Majo píše:Poole, prosim Ta, mohol by si zerat vysku tohto karburatora aj s filterboxom? Potreboval by som vediet o kolko to cele moze byt vyssie od klasickeho aby sa este dala normalne zavriet kapota.

Viem len, ze znamy v autoservise si zabudol na filterboxe polozeny mobil a ked zabuchol kapotu tak sa rosypal az na zem pod auto, takze moc miesta nazvys tam asi nebude :(

Určitě... změřím ti co budeš potřebovat, jenom co se dostanu k autu. Dneska nikam nejedu tak snad zítra. Je to opravdu těsnota, místo kličky na víku filtrboxu jsem musel dát obyčejnou matku, aby se nemuselo nasílím dovírat...
Pool
 

Příspěvekod Števo » pon dub 17, 2006 22:29

Majo píše:Vy s tymi 1300vkami furt nieco spekulujete ;)
Stevo ma prichystany do svojej tento isty karburator. To ze treba filterbox vie, len tiahla ho asi zaskocia.

Aj ja som mal veru prichystany takyto karbec. Len potom som nasiel lepsie riesenie. Zigo Weber.Spolackym by boli problemi co sa tyka aj nasadenie a origo filter by som mal z polaka.
Co sa tyka vykonu,tak tam by som uprvil, ze nezalezi len karbeci,ale aj od inych veci. Napr 0-100km/h robim uz pod 15s a to mam tiez 1300ku.
Ale gratulujem ku nasadeniu. Mna najviac odradili tie tiahla.
Števo
 
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš

Příspěvekod Pool » pon dub 17, 2006 22:51

Je fakt, že žiguláckej weber je skoro nemlich to samý, ikdyž každej milimetr se ve finále počítá. Zajímavější by byl ten weber 34 pro patnáctistovku s difuzory 24 a 26, ale ten zrovna nebyl k mání, tak jsem vzal na zkoušku alespoň tento. Stejně je to až předimenzovaný na motor 1200.

[ Added: st duben 19, 2006 12:40 pm ]
Majo píše:mohol by si zerat vysku tohto karburatora aj s filterboxom?

Karburátor má výšku 12 cm, měřeno od sacího potrubí po přírubu, na kterou dosedá to gumový těsnění filtrboxu. Celkově i s filtrboxem je výška 17-19 cm, podle toho ve kterých místech... filtr je totiž mírně kolmo vůči karburátoru (sklon kapoty). Nemáš zač... ;-)
Pool
 

Příspěvekod Majo » stř dub 19, 2006 18:43

Pool píše:Karburátor má výšku 12 cm, měřeno od sacího potrubí po přírubu, na kterou dosedá to gumový těsnění filtrboxu. Celkově i s filtrboxem je výška 17-19 cm, podle toho ve kterých místech... filtr je totiž mírně kolmo vůči karburátoru (sklon kapoty). Nemáš zač... ;-)

Diky moc :)
Tak je to cca o 2cm vyssie. Bol som akurat zmerat klasicky(DAAZ 2107) a jeho vyska od sacieho aj s filterboxom je 15cm vpredu-17cm vzadu, tiez je tam ten sklon.
Takze co vymyslame nam asi vyjde, info bude neskor :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pool » pát dub 28, 2006 21:33

Na tomhle obrázku je vidět o kolik jsou komory vůči sacímu potrubí větší. Později dodám ještě údaj o spotřebě...
Pool
 

Příspěvekod Ivan001 » sob dub 29, 2006 15:27

A co takto karbos z favorita-PIRBURG?Je to jednoduhsie aj s klapkami aj s jeho vyskou.Mal som ho aj na 2101 a mam aj na 2106 a poviem Vam ze to je super.AJ na spotrebu aj na vykon.
Ivan001
 

Příspěvekod Pool » sob dub 29, 2006 16:44

PIERBURG? Na spotřebu věřím... ale na ten výkon nevím nevím, on má totiž hodně chudou směs, naopak webry mají dost bohatou. Už jsme to taky na foru někde řešili a karb z Fáva se na žiguli moc nedoporučoval. Při delším provozování by mohlo dojít až k podpálení ventilů.
Pool
 

Příspěvekod Majo » sob dub 29, 2006 22:58

bohatost zmesi nie je problem doregulovat vhodnym natryskovanim a spravnym nastavenim. V tom by som problem nevidel. Skoro kazdy karburator sa da nastavit tak aby chodil bezproblemovo na kazdom aute. Najst vsak najlepsi kompromis spotreba/vykon, na to treba vela maturovania. A nemusi to byt ani karbec s podtlakovym ovladanim druhej komory :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pool » stř kvě 03, 2006 11:29

Takže spotřebu mám teď orientačně 9,5 l na 100 km. Čtyřikrát jsem startoval na sytič. Jízda většinou po městě, s trochu těžší nohou. To jde ne? :lol:
Pool
 

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř kvě 03, 2006 18:12

a jak to jelo??.
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron