Stránka 2 z 3

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 20:41
od Cory
Nieco podobne robil peugeot 106, ktory som dostal od majitela bytu, ktory som prerabal,aby som mal na com vozit material. Uz som mal vytipovane trasy s krcmami a vzdy som zotrvacnostou k nejakej zaparkoval. Dal som kofolu a slo sa dalej :mrgreen:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 23:48
od Liftback
Mysleli ste obaja na všetko :mrgreen:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: sob led 06, 2018 15:39
od 3enit
Vašátore, tohle je snad ještě horší než když to auto nejede vůbec :rolleyes:

Jinak tohle starý železo zapalovací modul jako takový nemá, je tam jen modul tranzistorového zapalování plus indukční cívka, ta se tváří zachovale :mrgreen:
Možná ale tuším kde byl problém - když jsem sundával konektor z čidla teploty (je k tomu přístup jak k penězům, podotýkám) šlo to až podezřele snadno. Na konektoru je pérko s ,,ušima", když se uši zmáčknou, pérko se roztáhne a konektor se dá stáhnout (kdo zná, ví jak to vypadá)
Dnes jsem měnil chladící kapalinu a potřeboval to čidlo vytočit, tudíž sundat i konektor. Pi*oval sem u toho snad půl hodiny :mrgreen:

Možná tedy konektor byl na čidle špatně nasazený? Ale kdo ví :rolleyes:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 08:50
od Marek
O těch závadách - nezávadách něco vím.

Kdysi, když jsem dělal ještě ve škodovce mechanika, přijel na salon postarší pán s Fabií. Byl to motor 1,4 MPI / 50kW (jedna z prvních). Měl to tehdy asi dva roky od nova, najeto nějakých 18 tisíc km. Nechal si zavolat přímo mě, protože jsem mu na tom dělal údržby, podíval se mi zpříma do očí a praví:

"Pane! Každý úterý ráno, mezi pátou a půl šestou, když jedu na ryby, ale podmínka je, že je po dešti a zpívají ptáci, tak mi to nechce startovat! Spravte mi to!"

Tak asi tak........

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 11:33
od Vašátor
Nedávno jsem se 14 dní sra...pachtil s Peugeotem 206, naštěstí nakonec úspěšně. Majitel říká "občas to cuká, pak to nechtělo jet, sotva jsem dojel". Převezmu auto a vše fungovalo bez chybičky ...

Nicméně na zpívající ptáky to nemá :mrgreen:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:01
od Cory
To je v pohode. Sused mal problem, ze mu to neprechadzalo cez EK a potom uz ani nechcelo naskočiť :mrgreen:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:20
od Marek
A to je pěkný, tohleto..... !

Já byl v pátek v Moldavě nad Bodvou (vrátil jsem se včera odpoledne), kde jim kogeneračka při výkonu megawattu střelila do sání. Moc pěkný pohled. Stálo je to přes dvacet tisíc evropských korun. A nejlepší (nebo nejhorší?) na celé věci je, že si za to mohou sami. Ve snaze za každou cenu ušetřit cca 160 Eur za zapalovací cívku jednoho válce je to teď bude stát více jak stonásobek. Ale to jako když plácám prázdnou slámu. Když se člověk snaží jim poradit a vysvětlit, co se může stát, když to či ono neudělají neb udělají, mají za to, že je chci okrást. No, tak tady to mají.

Omlouvám se za OT - už jsme hodně mimo mísu. Opel kogeneračky nedělá :-).

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:28
od 3enit
Budou další písty/stojánky na tužky? :mrgreen:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:29
od Marek
Pokud bude zájem, můžu něco přinést. Velké údržby se tu a tam dělají, takže díly se objevují.

Ovšem tentokrát to písty ustály. Tato nemalá suma za opravu paradoxně obnáší něco jiného.
Jim totiž jeden válec střelil proto, že měl vadnou cívku. Cívky jim odcházejí poměrně často, ač běžně to tak časté není, jenže oni používají extrémně staré svíčky. Běžná životnost svíček je cca 8-10 tisíc provozních hodin, přičemž oni mají některé staré i 37 tisíc hodin. Pak se není co divit, že svíčky zlobí, čímž odcházejí cívky.
No a když to střelilo, tlaková vlna v sacím potrubí se dostala do válce, který pálí v pořadí po tomto válci, a tam způsobila nadzdvihnutí hlavy a profouknutí toho obrovského tlaku zpod hlavy do těsnění vody, načež vyblila veškerá chladicí voda. A dále to v sacím potrubí roztrhalo intercooler, který se zbortil a znemožňoval průchod směsi z turba do sání.

Intercooler + pomocný materiál = cca 8000 Eur, sada 20 ks svíček (aby se nic podobného neopakovalo) = cca 8000 Eur, cívka a vn kabel = 250 Eur, přetěsnění hlavy = cca 180 Eur. K tomu moje cesta 14 hodin (x 12 Eur) a 1100 km (x 0,66 Eur), mých 15 hodin práce (x 38 Eur) a ubytování (40 Eur). A jsme tam........
A k tomu třeba připočítat dva a půl dne prostoje, neb stroj byl v poruše (opravě), což je denně 4200 Eur zisku (= ztráty). To je dalších cca 10000 Eur v pérdelce.
Čili vlastně je to nestojí dvacet, ale třicet tisíc Eur :-).

To je tak, když někdo šetří tam, kde se moc šetřit nevyplácí.

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 12:14
od 3enit
Po nějaké době dodávám, že auto stále jezdí, bez problému. Chytlo na drc i při -12°C.

V květnu tomu končí STK, když sme s tím byli na evidenčce, bylo nám řečeno, že to nemá zadní lapače nečistot (zástěrky) a že evidenčku to udělá, ale STK by to neprošlo. Je tu někdo, kdo by k tomu mohl něco říct?
Je to edice ,,GRAND SLAM", nemám tušení, jestli tohle zástěrky mělo, nebo nemělo. Přijde mi to akorát jako buzerace... :evil:

EDIT:
Nalezl jsem na nějakým de inzertním portálu fotku stejné Corsy, i s tou ,,nálepkou" GRAND SLAM. Zástěrky nemá vpředu ani vzadu. Takže na 99,9% od výroby. Co s tím? Přece nebudu platit a shánět něco, co tam ani nepatří kvůli výmyslu nějaké jitrnice na STK :evil: :evil: :roll:

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 12:41
od Mičun
Řekl bych, že buzerace. Jel bych někam, kde jsou rozumní.

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 13:01
od Luky
No dříve byli zástěrky povinné a jsou stále na autech, která s nimi byla vyrobena. Od nějakého roku to už být nemusí. Některé automobilky to nahradily těmi pseudo-zástěrkami, které mají velikost lemu na plastovém podblatníku. Upřímně se mi nezdá, že by Němec pustil do Čech auto bez zástěrek, podle mě někdo někde něco zanedbal.

Nemyslím to zle, ale to je takový problém ty zástěrky koupit a osadit? Já osobně to fakt nemám rád, když jedu osobákem a auto přede mnou nemá zástěrky a sakum prdum všechen bordel od kol mi lítá přímo na okno.
Nebo zkus obvolat pár STK v okolí a na rovinu se zeptat, jestli tě bez zástěrek pustí, že tě na evidenčce strašili.

Na náklaďáku jsme to vyřešili tak, že na STK jsem si zástěrku půjčil od technika, chytil ji do blatníku dvěma šroubama (též půjčenýma :lol: )
a po focení opět sundal a vše vrátil :mrgreen: 8) ...přeci jen, zrovna zástěrka je fakt "prkotina" která jde udrbnout o každý druhý obrubník

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 13:50
od valda1971
Už se to tu někde řešilo a volná citace z dnešního "technického" zákona :
"Vozidlo musí být vybaveno lapači nečistot za hnanou nápravou pokud je tato zadní"
Takže Corsa je mít nemusí :wink: U osobáků se to týká zadokolek, což z nových aut moc není, tak nějaké BMW, Mercedes, a asi čtyřkolky (4x4)

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2018 17:07
od Vašátor
Všechny Corsy co jsem zatím viděl, včetně naší kterou máme od nova, měly zadní zástěrky. Přední zástěrky dávali tuším akorát na příplatkové verze. Nicméně nemyslím si, že by byl nějaký velký problém zástěrky na vrakovišti sehnat. Drží je takové plechové svěrky, montáž je zcela primitivní. A jak píše Luky, já rovněž nemám rád, když na mě cáká bordel z auta co jede přede mnou.

Jinak Valdo, já si myslím, že jsi to trošku vytrhnul z kontextu. Podle mne se to řídí typovým schválením vozidla. Tudíž pokud vozidlo bylo do provozu schváleno se zástěrkami, musí je mít i když má hnanou nápravu přední. A zároveň, pokud má hnanou zadní nápravu, musí je mít v každém případě. U vozidel starších roku 2000 byly zadní zástěrky povinné, po roce 2000 už byla možnost schválit vozidlo i bez zástěrek.

Re: Opel Corsa B - C14NZ - nestartuje

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 10:26
od Luděk Musil
valda1971 píše:...za hnanou nápravou pokud je tato zadní" ...
Valdo - přesněji HNACÍ. A platí to pro osobní automobily, nákladní jsou za poslední nápravou povinný.
Hnaná náprava = neuvádí vozidlo do pohybu
Hnací náprava = žene vozidlo vpřed/vzad :idea:
L.