Stránka 2 z 2

Re: Akumulátor vs. spotřeba paliva

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 17:39
od Jimmi
Pokud by Ti baterka sežrala půl litru na sto, tak by se vařila už po pár kilometrech :idea:
Problém hledej jinde. Termostat, lambda, stav výfuku....

Re: Akumulátor vs. spotřeba paliva

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 22:24
od Marek
Lambda? Na dýzlu?

Re: Akumulátor vs. spotřeba paliva

PříspěvekNapsal: ned led 14, 2018 11:39
od Marek
Vypadá to na něco jiného. Dostal jsem tip na Renault fóru, který mi byl i několikrát potvrzen. Může se jednat o zanesený EGR ventil.

Mám auto rok a půl. Předtím jej měla paní z Brna. V průměru jezdila cca 15 tisíc km ročně, což pro naftový motor není právě vhodný způsob užívání. Dá se tudíž předpokládat, že vůz jezdil kratší vzdálenosti, možná dokonce i po městě. Pokud s ním bylo jezděno tak, jak ze svého okolí znám, to znamená "řadíme na 1800 otáčkách, aby to náhodou nežralo, a plynový pedál pokud možno vůbec nesešlapujeme", dalo by se předpokládat, že díky takovému způsobu užívání může být EGR klidně zanesený, ne-li dokonce neprůchodný. Motor má 150.000 km, což je myslím doba vhodná právě k čistění systému EGR.
Pokud EGR systém nepracuje (je zanesený), dochází k delšímu ohřevu motoru. Je to vcelku logické - výfukové plyny nasávané spolu s čerstvým vzduchem do sacího potrubí díky své vysoké teplotě pomáhají ohřát motor.

Pravdou je, že motor se mi ohřívá podle mého subjektivního názoru docela dlouho. Když jedu ráno do práce (což je 23 km), motor dosáhne provozní teploty chladicí kapaliny na polovině cesty, po cca 10-12 km plynulé klidné jízdy mimo obec. Na to, že parkuji v garáži, kde je kolem 5°C a motor má 5,5 litru chladicí kapaliny, mi to připadá opravdu dlouho. Termostatem to myslím nebude, neboť to by se motor neohřál na provozní teplotu vůbec - zůstal by někde kolem cca 70°C. Mně se ovšem motor spolehlivě ohřeje na těch cca 85-90°C, jen mu to trvá déle. A to může mít myslím vliv na tu vyšší spotřebu na takové vzdálenosti.

Totiž jedu-li dlouhou trasu, dejme tomu Sokolov, spotřeba nějak nápadně vyšší není. I to je logické - motor se sice pomaleji ohřívá, ale jakmile se ohřeje, jede ještě několik set kilometrů při poměrně vysokém zatížení a v optimální teplotě. Pokud však jezdím do práce a zpět, je to o tom, že sotva se motor ohřeje na provozní teplotu, vypnu jej a nechám zchladnout. Totéž pak odpoledne cestou zpět. A tam mi vychází ta vyšší spotřeba.

Například teď jsem vyjel nádrž a vyšla mi reálná (nikoli dle PC) spotřeba 5,24. Byl v tom výlet do Sokolova, což je cca 50% objemu nádrže, a cesty do práce (dva týdny tam a zpět). Natankoval jsem, jel Sokolov a zpátky a po té cestě jsem měl spotřebu 4,8. Pak jsem jezdil do práce a spotřeba mi skočila na 5,24. Tím mi vychází spotřeba na dálku 4,8 (což vzhledem k dálnicím, roční době a celkové délce trasy je víceméně v pořádku) a na cesty do práce přes 5,5 litru (a to rozhodně v pořádku není, to je skoro o litr víc, než by mělo být).


Myslíte, že uvažuji správně, nebo je to blbost?

Normálně uvažuji o zástavbě naftového bufíka, jak jsem měl v Galaxy. Jeden se mi tu válí.....

Re: Akumulátor vs. spotřeba paliva

PříspěvekNapsal: pon led 15, 2018 00:44
od Jimmi
Marek píše:Lambda? Na dýzlu?
Tím spíš to nemůže být ten akumulátor. Tomu věř, že tolik energie bys v tak malém prostotu nezmařil :mrgreen:
Do ropáků nedělám, takže nevím, jestli se tam něco takového používá :roll:

Re: Akumulátor vs. spotřeba paliva

PříspěvekNapsal: pon led 15, 2018 06:58
od Marek
Používá se lambda sonda i u naftových motorů, ovšem pouze v kombinaci s filtrem pevných částic (a ten zaplaťbůh v autě nemám).