Renault Captur

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Renault Captur

Příspěvekod Luděk Musil » pon led 30, 2017 14:31

Převzato z jiného topicu
Liftback píše:tú farbu som dnes videl pred autom na renault capture :)
Kolegyně má Kaptůra, však barvy červené s černou střechou (?) .
Je v tom 1,2 motůrek s automatickou převodovkou. Má to někdy od září. Je o půl roku ode mě starší, kilometrů tedy najezdila asi tak třetinu co já, ale všechno s manuálem.
Kromě toho, že s tím (automatem) dodnes tak trochu bojuje a nedokáže se s tím pořádně sžít, se jí minulý týden vyskytl zajímavý problém.
Ve středu, cestou z práce (má to asi 3 km) jí to auto nechtělo jet. Tedy vono tak trochu asi jelo, ale nešlo to ani za plynem ani do otáček. No a ve čtvrtek, cesto do práce, krom dříve uvedenýho, jí to prý i 2x chcíplo a nechtělo to ani znovu nastartovat.
Takže to startování jsem jí vysvětlil, prostě když to chcípne - tam musí zařadit P (parking) a pak to naskočí. No ale ten zbytek ... nechala to odvízt do servisu, kde naznali, že natankovala nekvalitní palivo. Naposled tankovala na Unicornu na Vinohradech, stejně jako já natural a cca ve stejný době. Mi to auto jede na pohodu, její nejede, tedy jede mizerně.
Myslíte si, že to opravdu je palivem, nebo je tam někde něco jinýho? Třeba přiucpaný potrubí nebo filtr ... ?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Renault Captur

Příspěvekod Yellow01 » pon led 30, 2017 16:31

Podle mě by mohla odcházet nějaká elektronická součást zapalování. Řešil jsem podobný problém na dědovo Peugeotu 206. Chce to napíchnout na diagnostiku, bez toho se nehne.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Renault Captur

Příspěvekod Hurikán » úte led 31, 2017 00:47

Na Unicornu na Vinckách občas beru taky (do soukromých aut) a nikdy jsem problém neměl. Faktem ale je, že moje soukromý auta (myšleno i Ford) nejsou (naštěstí!) na benzín citlivý, tudíž tato moje zkušenost není ve vztahu k novým samohybům úplně referenční.

Čili z mého pohledu jsou u Rencka možné obě příčiny. Jak palivo, tak i jiná závada.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Renault Captur

Příspěvekod Vašátor » stř úno 01, 2017 20:06

Občas beru palivo na Benzině v Tišnově. Jednou jsem tam natankoval do Corsára takovou hrůzu, že jsem se nestačil divit. Auto při nízkých otáčkách cukalo, nešlo za plynem, netáhlo, mělo tendence chcípat na volnoběh. Musel jsem řadit o cca 1000ot výše než normálně. Občas se ale rozjelo jako by se nic nedělo. Nedalo mi to a po 100km jsem dotankoval na Onu v Mýtě (ještě že jsem v Tišnově vzal jen necelou půlku). Od té doby je po problému a to už jsem natočil dalších XXXX kilometrů.

Takže ano, palivem to být může.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Renault Captur

Příspěvekod Yellow01 » stř úno 01, 2017 21:01

Ale v prvním příspěvku není napsáno, že tankovala ten den, kdy začaly problémy s motorem. Kdyby to začalo v krátké době po tankování, tak by se to samozřejmě nabízelo jako první, ale jestli netankovala ten den a to auto jezdilo normálně, tak selským rozumem to palivem nebude.
Já s Peugeotem taky přijel normálně k dílně, přezul jsem ho na zimáky a chtěl ho odvézt. Už v areálu, kde mám dílnu se mi zdálo, že to nějak nejede. Po vyjetí na silnici to nebylo schopný překročit ani 40 km/h, i po podřazení na dvojku ten motor vůbec netáhnul, volnoběh žádná sláva a sotva to dojelo 2 km k baráku. Pak jsme to museli odtáhnout do servisu na diagnostiku.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Renault Captur

Příspěvekod Vašátor » stř úno 01, 2017 22:49

No ale není tam napsáno ani že ten den netankovala :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Renault Captur

Příspěvekod Veteranista » čtv úno 02, 2017 05:11

Vašátor píše:Občas beru palivo na Benzině v Tišnově. Jednou jsem tam natankoval do Corsára takovou hrůzu, že jsem se nestačil divit. Auto při nízkých otáčkách cukalo, nešlo za plynem, netáhlo, mělo tendence chcípat na volnoběh. Musel jsem řadit o cca 1000ot výše než normálně. Občas se ale rozjelo jako by se nic nedělo. Nedalo mi to a po 100km jsem dotankoval na Onu v Mýtě (ještě že jsem v Tišnově vzal jen necelou půlku). Od té doby je po problému a to už jsem natočil dalších XXXX kilometrů.

Takže ano, palivem to být může.


Tohle jsem měl jednou taky.
Natankoval jsem na (červené) Benzině, do motorky, jezdil hodinu, dvě, sjížděl na volnoběh z kopce a motor zdechl a už ani ťuk, ani teplej, ani studenej, startovačka roztlačení.
No benzínem to není(myšleno samotnou kapalinou), ten je dnes tankovaný na Benzině, no byla to sáledlouhé zjišťování, než jsme na to přišli.
Tak jsme se troochu ptali a co jsme nezjistili.Benzina po nějakém intervalu(4, 5 let se tuším tehdy říkalo) mění provozovatele jejich pump, aby jsi nezavíděli mezi sebou nebo co a zrovna tesně před výměnou se provozák na té naší měnil, tak jediné resumé bylo, že tam něco musel fouknout do benzínu, nevím proč, jestli aby víc vydělal, nebo pokazil pověst dané pumpy.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Renault Captur

Příspěvekod Marek » pát úno 03, 2017 07:43

Benzin umí velké věci. Zvláště u motorů na palivo citlivých.

Ten Captur, pokud je mi známo, má turbo, ne? Je to motor poměrně přesně řízený a tudíž bych rozhodně nedělal závěry před provedením diagnostiky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Renault Captur

Příspěvekod Jan Vaníček » pát úno 03, 2017 21:50

Myslím si, že je zde na místě právě dotaz, jak se došlo k závěru, že problém je s benzínem? Byl tedy načten registr závad a z toho nějaký výsledek? Vzhledem k tomu, že se paní nenaučila za půl roku používat automat, je asi dotaz na svítící nějakou kontrolku marný?
Já mohu pouze dát jedem malý typ, právě proto, že se jedná o turbomotor, jestli není někde nahlodaná/ prasklá nějaká hadička od podtlaků, pokud toto funguje na podobné bázi jako u dieselu. Měl jsem před pár týdny podobné příznaky, auto nejelo ( přišel jsem na to až po asi kilometru, když jsem přišlápnul plyn a zároveň začala blikat kontrolka žhavení. Zastavil jsem, vypnul jsem, kontrolka nesvítila, ale jelo to se 110kW hůř než Fiat s 23kW. Protože čtu nejen toto fórum :), šel jsem téměř na jistotu, naštěstí to ta svině (a to mám v motoru plašičku) nakousela hned u spoje, tak jsem to zkrátil a jel dál. Kolega auty nepolíbený jel takto přes půl Polska.
Samozřejmě to může být cokoliv jiného ... . Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Renault Captur

Příspěvekod Marek » pát úno 03, 2017 22:18

Regulace plnícího tlaku turba u benzínových motorů je obvykle řízená přetlakem. Předpokládám, že ani v tomto případě to nebude jiné. Nicméně poškození nějaké hadičky regulace to klidně může způsobovat. Ovšem i mnoho jiných věcí. Zapalovací svíčka, cívka, cokoli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Renault Captur

Příspěvekod Luděk Musil » sob úno 04, 2017 08:18

Kolegyně přišla do práce ve čtvrtek a pěšky, prej se po 4 dnech na horách potřebuje projít ... :lol: . :dontknow: .
Takže na čerstvé zážitky s automatem jsem se jí zatím nezeptal.
A Honzo/Jane - asi před 14 dny se to začalo lámat, říkala, že si začíná zvykat a začíná se s automatem sžívat a už tolik nenadává. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Renault Captur

Příspěvekod Jan Vaníček » sob úno 04, 2017 11:18

Má žena mi teda taky dosud automat zakazovala, že s tím nebude jezdit :mrgreen: . Příští už ale bude. S Octávkou jezdí stejně tak málo, že když nebude vůbec, tak se nic nestane. A nebo ho naopak bude vyžadovat i do svého :D . Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Renault Captur

Příspěvekod Marek » ned dub 08, 2018 10:59

Když už jsme u toho Capturu - teď jsem měl možnost se s tím pár kilometrů povozit. Motorizace 0,9TCe (označení TCe u tohoto motoru je malinko zavádějící, protože Renault takto označuje motory s přímým vstřikem paliva, zatímco tento tříválec je MPi) s turbíčkem - výkon 66kW, pětirychlostní manuál.

Musím říct, že se mi s tím nejelo vůbec špatně. Má to vyšší sezení, což mi dost vyhovuje (a u mého auta to velmi postrádám), motor jede poměrně příjemně, tahá už od dvou tisíc otáček a není třeba to tudíž moc točit. V kombinaci se s tím dá jezdit pod pět litrů benzinu.

Na dojíždění do práce, a vůbec na moje používání, bych se toho vůbec neštítil. Čím dál víc si kladu otázku, proč lidi pořád tak strašně chtějí naftu.......? Nebo že už by konečně přišli k rozumu?
Se svým současným vozem, tedy především s motorem 1,5dCi, jsem maximálně spokojený a neměnil bych. Ale moje další auto (až zase nějaké bude) už určitě nebude naftové. Především kvůli té pomrdané evropské lobby, ale taky z toho důvodu, že to vlastně není potřeba - hlavní výhoda naftového motoru, totiž spotřeba, je překonána.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Renault Captur

Příspěvekod Dusan » čtv říj 24, 2019 17:04

Zaujimave ze vsetci to tych turbo benzinov leju akesi vif a 100oktanovy benzin.... Cim to asi bude.
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Renault Captur

Příspěvekod Marek » sob říj 26, 2019 07:38

To je vhodné u motorů s přímým vstřikem benzínu. Konkrétně motor 0,9 TCe od Renaultu, a nyní i jeho nový nástupce 1,0 TCe, nejsou motory s přímým vstřikem, nýbrž klasické MPI. Tam to vůbec není potřeba.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků