Stránka 1 z 2

Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2017 16:56
od Marek
Chlapci, mám pár technických dotazů:

1. Mohu použít šrouby hlavy z karburátorové verze 2101-2106 na motor 1,7i?
2. Kde, krom lada-dily.cz, lze sehnat těsnění hlavy na tento motor?

Ad 1.: Borec chce repasovat hlavu a prý při poslední výměně těsnění mu někdo říkal, že má špatné šrouby. Myslím, že šrouby na karb. verzi se budou shánět lépe, proto se ptám.
Ad 2.: Borec tvrdí, že dvakrát kupoval těsnění na lada-dily.cz a dvakrát mu fouklo. Proto bych ho rád koupil jinde (a asi i jinou značku, řekněme Elring, Reinz apod.).

Díky.....

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2017 17:16
od Luděk Musil
Já jsem na své 1,7 tyto šrouby vyměnil za "karburátory" a no problemo.
Nějaký těsňo pod hlavu 1,7 mám ve skříni. A kupoval jsem úplně běžný, se silikonovým okrajem a nefouklo mi.
Teda jednou mi těsňo na 073i fouklo mezi 2. a 3. válcem a nějakých 120 km jsem jel na 2 hrnky.
A tenkrat jsem tam z nedostatku vrazil uni těsnění 2101 a taky to vydrželo.
To, že borcovi 2x fouklo těsnění bych spíše nepříkládal vadě těsnění ale chyba asi byla jinde :idea: . L.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: pon led 16, 2017 16:07
od Vašátor
Souhlasím s Luďkem, správně dotažené těsnění u s rovnané hlavy musí bez problému vydržet. Krom lada-dily.cz můžeš zkusit Solex.cz (volat přímo panu Kšírovi) - ten bere hodně dílů přímo original Lada.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2017 22:03
od Majo
Ja som mal asi pred rokom jednu seriu 1,7mickovych tesneni, ktore fukali rad radom. Takze by som chybu tesnenia uplne nevylucoval. Aby som bol specifickejsi - okolo hlavneho olejoveho kanala nebol "silikonovy pruzok", ale len medeny kruzok a vsade inde ten "silikon" bol. Ked mi fuklo tretie tesnenie na stejnom mieste(unikal olej), tak som vsetky ostatne nakupene roztrhal od zlosti. A nebolo to na jednom motore, ale rovno na dvoch a po vymene za druhe, resp u druheho motora za tretie sa to uz nezopakovalo. Najlepsie je, ze mnozstvo tesneni ten "silikonovy pasik" vobec nema a tymto problemom netrpi. Asi boli tie medene kruzky nejake divne....

A samozrejme, karburatorove srouby su lepsie a to z mnohych dovodov. Nie len ze maju normalnejsiu hlavu(19vs12) ale maju podlozku zvlast a teda sa nezahryznu do hlinika, tak ako tie "ickove". Nehovoriac, ze aj material je kvalitnejsi, tie nove sa zvyknu "natahovat". U starych sa mi to nestalo ani po mnohonasobnom opatovnom dotiahnuti na 120-125Nm

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2017 23:44
od Cory
Ja som dokonca raz nevedomky pouzil sroby ičkove a dal pod ne este podlozky zo starych srobov. Tie ičkove su z ineho materialu, stači s nimi cinknut o kov a aj hluchy pocuje rozdiel.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: stř led 18, 2017 07:02
od Marek
Právě z důvodu robustnosti a kvality materiálu bych rád použil ty "staré" typy šroubů. On mi právě říkal, že při poslední montáži hlavy mu bylo řečeno, že ty šrouby jsou natažené a že další montáž hlavy už nemusejí vydržet. A co opravdu nepotřebuju, je ulomený šroub v bloku.

Zeptám se: Nemá někdo doma "zbytečných" deset šroubů na hlavu?

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 04, 2020 20:20
od Henry
Vie niekto ci rozdielne sposoby utahovania skrutiek hlavy valcov (stary postup podla Tumu a inych zdrojov na presny moment (tusim 120 Nm) vs. novy postup podla prirucky na 21213 (dotiahnutie na presny moment (85 Nm) + dodatocne 2x po 90°)) su dane iba pouzitim roznych skrutiek hlavy valcov (stary typ 2101 s velkou hlavou a separatnymi podlozkami vs. novy typ 21213 s mensou hlavou a integrovanou podlozkou) alebo aj niecim inym (napr. inym (material, hrubka) tesnenim hlavy valcov (1,6 vs. 1,7i))? Dik!

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 04, 2020 20:22
od Cory
Je to kvoli inemu materialu tesnenia a inemu materialu skrutiek. V minulusto tvorilo kompenzacnu vrstvu tesnenie. Pri dnesnych tesneniach tvoria kompenzacnu funkciu skrutky. Preto treba vzdy merat dlzku skrutiek, pretoze sa mozu natiahnut. "Natahovacie" skrutky su tie na 12ku orech, resp na torx.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 04, 2020 20:36
od Henry
Diky za info! A mohol by som na motor 1700 pouzit stary typ skrutiek 2101 + podlozky, ak tie povodne budu uz nadmerne natiahnute? Samozrejme s novym tesnenim na 1700. Ako to potom dotiahnut? Starym ci novym postupom?

A este, kedze vlastne neviem ci v aute (Niva 21214 1,7 SPI) mam motor 1600 alebo 1700, ako ich zvonka vizualne odlisim? Idealne este pred rozobratim, nech mam pripravene spravne diely. Na hlave motora je napis "sdelano v SSSR", takze motor asi povodny (rok vyroby auta 2000) nebude (ak Rusi zmenili formu na odlievanie hlavy), takze tam moze byt hocico. Na bloku tusim bolo odliate "2121".

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 04, 2020 21:06
od Cory
ak je po d vyfukom odliate 21213, je to 1,7. Skrutky mozes pouzit aj klasicke, v praxi to funguje.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2020 19:49
od Henry
Tak som sa na to bol este raz pre istotu poriadne pozriet a na bloku je naozaj 21213 (ta 3 sa schovavala pod vrstvou mastnoty), takze 1700. No ale hlava je nejaka divna, jednak je sovietska (pricom 1700 sa vyrabal asi az za ruskej ery niekedy od polovice 90. rokov) a jednak je bez akehokolvek katalogoveho cisla dielu. Ake su vlastne rozdiely v hlavach 21011 (unifikovana), 21213 a 21214?

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2020 19:55
od Cory
Hlavy 21213 mali na sebe dlho sovietsky napis. Oznacenie dielu je nad vyfukovymi zvodmi, resp. nad sanim. Rozdiely hlav 21011 a 21213 a 21214 su tu popisovane Xkrat a uz sa mi to nechce rozpisovat znovu.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2020 20:09
od Henry
Ok, dik! Pozeral som hlavu aj z druhej strany a ziadne cislo som ani tam nevidel. Asi uvidim az ked to cele rozoberiem. Ale dobre vediet, ze to je 1700. Temu s typmi hlav sa mi podarilo najst, pridam ju aj sem keby niekto hladal:
viewtopic.php?f=59&t=20363

Edit: a zabudol som na to najpodstatnejsie - hypoteticky uvazme, ze po zhodeni hlavy budu povodne skrutky 21213 natiahnute nad povolenu dlzku a tym padom ich bude treba nahradit. Mam objednane skrutky 2101 + podlozky, ktore tam chcem miesto nich dat. Ako ich utiahnut - "starym" (120 Nm) alebo "novym" postupom (85 Nm + 2x 90°)?

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2020 15:55
od Marťas
Henry píše:Ok, dik! Pozeral som hlavu aj z druhej strany a ziadne cislo som ani tam nevidel. Asi uvidim az ked to cele rozoberiem. Ale dobre vediet, ze to je 1700. Temu s typmi hlav sa mi podarilo najst, pridam ju aj sem keby niekto hladal:
viewtopic.php?f=59&t=20363

Edit: a zabudol som na to najpodstatnejsie - hypoteticky uvazme, ze po zhodeni hlavy budu povodne skrutky 21213 natiahnute nad povolenu dlzku a tym padom ich bude treba nahradit. Mam objednane skrutky 2101 + podlozky, ktore tam chcem miesto nich dat. Ako ich utiahnut - "starym" (120 Nm) alebo "novym" postupom (85 Nm + 2x 90°)?

Se starým typem šroubů bych volil "starý" typ dotahování.

Re: Oprava hlavy 1,7

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2020 16:56
od Honza854
Typ sroubu (a tesneni) na stejnem mase urcuje zpusob dotahovani.