Felda 1.6 vyfuk
Moderátor: Moderátoři
Felda 1.6 vyfuk
Banan dosel k tomu, ze vyfuk v jeho felde zacina byt zaveden primo na komoru ridece a ze teda asi vymenit. Cumim na to, fouka to ve spojich jak u katu, tak mezi stredni a poslednim dilem a tusim ze i nekde je vyfuk primo deravy. Ovsem jak sem cumel na spojeni vyfuku a katu tak mi to cele prijde brutalne zakvetle a mam neodbytny dojem, ze kdyz to nejak rozeberu, tak to uz dohromady nedam, rozhodne ne tak, aby to tesnilo. Dumam, jestli ten vyfuk nehodi do hajzlu cely i s katem a prvnim dilem. Predbezne sem omrkl ceny a vychazi to tak na 5000 i se spojovacim materialem.
a) zkusit vymenit jen stredni a posledni dil nebo cely? mate zkusenosti? jestli neni jednodussi to fakt zahodit cele...
b) nejaky typ na prodejnu s dobrou cenou? ne ze by tech 5K byla hruza, ale prece jen cim mensi investice tim lepsi
a) zkusit vymenit jen stredni a posledni dil nebo cely? mate zkusenosti? jestli neni jednodussi to fakt zahodit cele...
b) nejaky typ na prodejnu s dobrou cenou? ne ze by tech 5K byla hruza, ale prece jen cim mensi investice tim lepsi
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Zrovna v sobotu večer a v neděli ráno (sakra - odkud to jenom znám?) jsem se zabýval výměnou výfuku na mojí felicii kombi.
Ona je to teda jednatrojka benzín, ale myslím, že tam mnoho rozdílů nebude.
Když vynechám hromady sakrů a nadávek, tak výměna proběhla úplně v pohodě. Rozpojit výfuk mezi druhým a třetím dílem bylo kupodivu velmi jednoduché - stačilo trochu zabrat a povolil a stačilo jej natáčením tam/zpět vysunout/rozpojit.
To demontáž středového dílu byla pěknej vopruz. Mezi katalyzátorem a druhým dílem je příruba ve tvaru 3-úhelníku a tam se mi ty 3 šrouby nepodařilo ani povolit. Takže náhradni řešení - šlo to ven i s katalyzátorem.
Druhý problém nastal při komparativním testu nového a starého druhého dílu. Nový díl neměl tuto přírubu, ale klasickou "vsuvku" - rozšířený a proříznutý konec. Takže řešení bylo velmi jednoduché, po škodovácku simply, ke slovu přišla flexa a starý díl jsem zkrátil o cca 8 cm - přírubu i s kusem trubky jsem nechal přišroubovanou na katu.
No a potom přišla další zábava. Ten kousek měl vnější průměr 40, nový díl měl na vsuvce 43 a dotažení sponou nepřicházelo v úvahu. Takže jsem ještě z pozink. plechu stáčel vymezovací kus. Ten pozink byl nějaká 0,6 tloušťka - takže jsem musel udělat dva kousky. Ve finále jsem u druhýho kusu musel kousek odstřihnout protože už to bylo velký a nešlo to do sebe.
Spojení druhého a třetího dílu a spasování celého potrubí potom proběhlo už téměř v pohodě.
Když tedy pominu drobné odlišnosti uchycovacích bodů na druhém dílu, kvůli kterým nešly použít originální díly a musel jsem do zásob pro velkoplošnou "10" podložku, proříznout ji a potom nasadit místo originální segrovky.
Oba výfuky kupoval otec ve Vyškově u Drlíka (?) 650 kaček vod kusu a asi stovku za stahovací objímky Ø 45, já dokupoval v AutoKelly sadu na výfuk (nějaké gumy a segrovky) taky asi za 2 - 3 kila. Jinak výfuky v Kelly ve Vyškově měli vo nějakou korunu (asi 30) dražší.
Když Ti tento report pomůže - budu rád.
L.
PS: když tak do A-K mám nějakou drobnou slevu (zákaznická karta)
Ona je to teda jednatrojka benzín, ale myslím, že tam mnoho rozdílů nebude.
Když vynechám hromady sakrů a nadávek, tak výměna proběhla úplně v pohodě. Rozpojit výfuk mezi druhým a třetím dílem bylo kupodivu velmi jednoduché - stačilo trochu zabrat a povolil a stačilo jej natáčením tam/zpět vysunout/rozpojit.
To demontáž středového dílu byla pěknej vopruz. Mezi katalyzátorem a druhým dílem je příruba ve tvaru 3-úhelníku a tam se mi ty 3 šrouby nepodařilo ani povolit. Takže náhradni řešení - šlo to ven i s katalyzátorem.
Druhý problém nastal při komparativním testu nového a starého druhého dílu. Nový díl neměl tuto přírubu, ale klasickou "vsuvku" - rozšířený a proříznutý konec. Takže řešení bylo velmi jednoduché, po škodovácku simply, ke slovu přišla flexa a starý díl jsem zkrátil o cca 8 cm - přírubu i s kusem trubky jsem nechal přišroubovanou na katu.
No a potom přišla další zábava. Ten kousek měl vnější průměr 40, nový díl měl na vsuvce 43 a dotažení sponou nepřicházelo v úvahu. Takže jsem ještě z pozink. plechu stáčel vymezovací kus. Ten pozink byl nějaká 0,6 tloušťka - takže jsem musel udělat dva kousky. Ve finále jsem u druhýho kusu musel kousek odstřihnout protože už to bylo velký a nešlo to do sebe.
Spojení druhého a třetího dílu a spasování celého potrubí potom proběhlo už téměř v pohodě.
Když tedy pominu drobné odlišnosti uchycovacích bodů na druhém dílu, kvůli kterým nešly použít originální díly a musel jsem do zásob pro velkoplošnou "10" podložku, proříznout ji a potom nasadit místo originální segrovky.
Oba výfuky kupoval otec ve Vyškově u Drlíka (?) 650 kaček vod kusu a asi stovku za stahovací objímky Ø 45, já dokupoval v AutoKelly sadu na výfuk (nějaké gumy a segrovky) taky asi za 2 - 3 kila. Jinak výfuky v Kelly ve Vyškově měli vo nějakou korunu (asi 30) dražší.
Když Ti tento report pomůže - budu rád.
L.
PS: když tak do A-K mám nějakou drobnou slevu (zákaznická karta)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Prave ty operace s prirubama a dobastlovanim me desi. Muzu zkusit ten spoj mezi katem a druhym dilem povolit a uvidi se, co se bude dit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Spíš bych si ze startu prohlédl původní výfukové potrubí a pak navštívil nějaký kamenný obchod, kde by mi ukázali nové výfukové potrubí a teprve pak bych začal něco povolovat.
Při prohlídce starého potrubí se obzvláště doporučuju zaměřit na úchyty - jejich tvar a provedení, protože to jsou (a byly) zdroje (i mých) problémů. Přičemž ten nejmenší byl, že místo prohnutého a přivařeného plechu na tyčce byla jen ohnutá tyčka.
V případě potřeby bych snad dokázal i namalovat nějaký ten obrázek, zatím to mám v (docela živé) paměti. L.
Při prohlídce starého potrubí se obzvláště doporučuju zaměřit na úchyty - jejich tvar a provedení, protože to jsou (a byly) zdroje (i mých) problémů. Přičemž ten nejmenší byl, že místo prohnutého a přivařeného plechu na tyčce byla jen ohnutá tyčka.
V případě potřeby bych snad dokázal i namalovat nějaký ten obrázek, zatím to mám v (docela živé) paměti. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Kdyby sly srouby povolit, tak vim, ze budu resit primarne jen od katu dal, kdyz na tom zlomim racnu, tak bud cele, nebo servis.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
No - tak to Tě asi uklidním. Mě se podařilo plochým očkovým (a značkovým!) klíčem povolit pouze jeden z těch tří na přírubě .
Ostatní jsem jeden sice protočil, ale nepovolil a druhý jsem ani nepovolil. To ani nemluvím o tom, že jeden šroub a matka byly na "13" klíč, druhý šroub měl hlavičku na "12" malou, na "11" velkou a třetí šroub měl hlavičku vůbec asi "10". L.
Ostatní jsem jeden sice protočil, ale nepovolil a druhý jsem ani nepovolil. To ani nemluvím o tom, že jeden šroub a matka byly na "13" klíč, druhý šroub měl hlavičku na "12" malou, na "11" velkou a třetí šroub měl hlavičku vůbec asi "10". L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Motorizace 1,6 má výfuk úplně jiný. Celý je jiný a nezáměnný, ovšem nejvíc se liší právě první díl, neboť šestnáctka má svody výfuku vpředu a výfuk vede pod vanou.
Ovšem neházel bych vidle do hnoje. Zkusil bych opatrně odimplantovat střední díl od KATu a pokud to KAT přežije, není důvod ho měnit. Pokud nepřežije, je to jasné.
První díl s vlnovcem stojí kolem 1000-1200 Kč, střední díl pět stovek, zadní taktéž. KAT by se mohl odřezat a navařit na nový prvý díl, to se stejně jinak nedělá.
Ovšem neházel bych vidle do hnoje. Zkusil bych opatrně odimplantovat střední díl od KATu a pokud to KAT přežije, není důvod ho měnit. Pokud nepřežije, je to jasné.
První díl s vlnovcem stojí kolem 1000-1200 Kč, střední díl pět stovek, zadní taktéž. KAT by se mohl odřezat a navařit na nový prvý díl, to se stejně jinak nedělá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Felda 1.6 vyfuk
Nakonec se ukazalo, ze jsem debil a zil jsem v nejakem bludu.
a) foukalo to jen kolem spoju
b) prvni spoj byl ucinen dlouhou objimkou a druhy normalne zasunutim dilu do sebe
Spoje sly rozebrat normalne, narval sem tam tesnici pastu, dal nove a lepsi objimky a zda se to byt ok.
a) foukalo to jen kolem spoju
b) prvni spoj byl ucinen dlouhou objimkou a druhy normalne zasunutim dilu do sebe
Spoje sly rozebrat normalne, narval sem tam tesnici pastu, dal nove a lepsi objimky a zda se to byt ok.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
- Laďuša
- Příspěvky: 12117
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
JmJ píše:... jsem debil ...
Nu výborně, aspoň nejsem sám
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Felda 1.6 vyfuk
Bude nás víc, řekl bych.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10494
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felda 1.6 vyfuk
Nebudeme tady zakládat po vzoru Amíků kroužek ve stylu: Jmenuju se Xxxxx a taky jsem ... Vítej Xxxxx. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Felda 1.6 vyfuk
Výfuk u 1,6 jsem trénoval minulý týden. Ta spona - trubka mezi katem a prostředním dílem je tedy vynález https://www.autodily-stancl.cz/felicie/ ... l-1-6.html . Přírubu za katem vůbec nemám právě. Ceny byly (zn. TYLL) - střední díl 600kč, zadní díl (kombík) 614kč , spona - trubka za katem 130kč. Spojovák a závěsy nevím, ty jsem měl skladem, tak sem nekupoval Vyměnil jsem to celé, měnit jen jeden díl a snažit se zachránit jinej, mi přišlo jako ztráta času v mým případě . Takže se to řízlo u nápravy a všecko pryč. Beztak abych pod tím v zimě zas ležel a měnil to znovu, to si radši lehnu do postele a pustím si pak pohádky Jinak jaké máte zkušenosti se značkou Tyll ? Dával jsem většinou právě tyhle, ale tentokrát mě přišla životnost cca 2,5 roku dost málo (pravda příliš se toho s autem nenajezdilo) , proto jsem jej aspoň natřel vypalovací barvou. Aspoň zvenku to snad k něčemu bude , když ne zevnitř.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Felda 1.6 vyfuk
Tak 3 roky utekly jako voda a tenhle výfuk už asi budu muset vyměnit. Ta spona - trubka za katem je sežraná, že se divím, že to ještě neupadlo. Střední díl trubka docela rezatá, svár na trubce u tlumiče taky. Tlumič kupodivu vypadá pěkně. Spoj střední - koncovej díl od pohledu taky nebudí moc důvěry. Nebudu se s tím moc párat, utrhnu šrouby a vyměním to asi celý rovnou.
Je 3 roky na výfuk tak nějak očekávatelný, nebo byste čekali i delší životnost třeba ?
Zbyla mi ta vypalovací stříbrná barva , tak to s ní asi zase natřu, když už jí mám. Zevnitř to nic neřeší, ale aspoň zvenku tomu rozhodně neuškodí.
Horší to bude s vlnovcem to by mi musel nějakej chasník odříznout a navařit novej.
Je 3 roky na výfuk tak nějak očekávatelný, nebo byste čekali i delší životnost třeba ?
Zbyla mi ta vypalovací stříbrná barva , tak to s ní asi zase natřu, když už jí mám. Zevnitř to nic neřeší, ale aspoň zvenku tomu rozhodně neuškodí.
Horší to bude s vlnovcem to by mi musel nějakej chasník odříznout a navařit novej.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Felda 1.6 vyfuk
Natirat si to mal rok po montazi
Re: Felda 1.6 vyfuk
Na 2104 dost pomohlo to, ze se vyfuk nasopoval hlinikem. A taky mozna to, ze uz moc nejezdi a je v garazi . Sopovany vyfuk ma 10 let, blbych 30 000 km, pomalu uz je taky zraly na vymenu, ale paradoxne je problem i s prvnim dilem, ne ze treti dil po 3 letech je na sracku.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu