od Marek » pát říj 30, 2015 07:45
Několikrát jsem na vlastní oči viděl vyžranou dosedací plochu celé hlavy na Feliciích neb Favoritech. Vyžrané díry byly třeba velké jako otisk palce a hluboké i přes 3 mm. Antifreeze je prevít.
On za normálních okolností neudělá takovou paseku. Pokud se dodržuje doporučený výměnný interval, nemůže se stát vůbec nic. Ale problém vznikne v okamžiku, kdy se smísí v jednom motoru kapaliny různých specifikací, které se mísit nesmějí (například původní náplně VW s názvem G11 s označením VW TL774C a G12 s označením VW TL774D). To vznikne koktejl chemických látek, které jsou nesmírně agresívní a žerou vše, co jim přijde do cesty.
Tohle se stávalo právě u motorů vozidel koncernu VW, které byly vyrobené na konci 90. let. Proč? Inu proto, že v tomto výrobním období se postupně přecházelo z kapaliny G11 (zelená) na kapalinu G12 (orange), patrně z důvodu delší životnosti (3 roky vs. 5 let). Jenže tyto kapaliny se v žádném případě nesměly smísit. Laicky řečeno vůbec se nesměly potkat. Takže pokud někdo, kdo původně v motoru měl G11, chtěl přejít na užívání novější G12-ky, musel dokonale vypláchnout chladicí systém od původní náplně. A na to pouhé vypuštění staré a nalití nové kapaliny fakt nestačí. Jakmile v motoru zbylo něco málo z původní náplně, smísilo se to s náplní novou a byl problém na světě.
Když jsem já u Galaxy přecházel z původní zelené G11 na G12, dal jsem si opravdu hodně záležet, aby systém byl dokonale vypláchnutý vodou. Hrál jsem si s tím skoro celé odpoledne.
Nyní jsou v prodeji kapaliny G12+ (VW TL774F) a novější G12++ (VW TL774G) a tyto jsou mísitelné jak s kapalinou G12, tak i s původní zelenou kapalinou G11. Nevím, jak je možné, že tyhle nové kapaliny lze mísit s oběma předchozími staršími kapalinami, zatímco tyto spolu mísit nelze (nerozumím tomu a nedává mi to smysl), ale je to tak.
pozn.: Nejnovější kapalina koncernu má označení G13.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)