Fiat, jde ztuha pravé přední kolo

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Fiat, jde ztuha pravé přední kolo

Příspěvekod tomass » pon lis 24, 2014 14:29

Když jsem přezouval u Fiata na zimní, tak jsem si už podruhé všiml (od začátku, co ho mám), že mi jde PP kolo výrazně víc ztuha, než levé. Pravé i s pneumatikou se při roztočení rukou zastaví po 0,75 až 1 otáčce. To vypadá na zatuhlý destičky. Říkám si, už musím vyčistit ty destičky !!!! Sundám kolo, desky a zatočím a ono je to naprosto stejné. Napadá mě ložisko, ale to je nesmysl, protože za jízdy je tiché a na ložiska pokud vím nikdo nesahal a ty se dle informace kterou jsem dostal neseřizují.

Každopádně i když roztočím u klasické Lady zadní poloosu, tak vrtím daleko větší hmotou a kolo se točí výrazně déle. Na obojím mám ocelové disky 13", u Fiata pneu 155 a u Lady 165, nebo 175. Vlastní kolo má tedy jen o trošku menší hmotu k udržení otáček.... Je tam v převodovce nějaký odpor, který to způsobuje ? (Třeba kuželová ložiska v převodovce, co by šla sama o sobě přirozeně ztuha). Není slyšet žádná nepatřičnost a převodovka je sama o sobě překvapivě chladná i po jízdě. Nebo je to u předokolek normální jev ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Fiat, jde ztuha pravé přední kolo

Příspěvekod Luděk Musil » pon lis 24, 2014 15:31

Hm ... těžko říct. Vycházeje z předpokladu, že předohrab má úložení Motor - převodovka stejné, potom by na pravé kolo vycházela delší poloosa.
Ale to by byl snad jen jediný rozdíl.
Pravda - na své felicii jsem se touto "problematikou" neměl čas zabývat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Fiat, jde ztuha pravé přední kolo

Příspěvekod tomass » pon lis 24, 2014 15:40

Když vezmu, že do 1 otáčky kola je odpor jako průměrně zatuhlá (zanedbaná) destička (což by normálně nemělo být), která zase nijak zvlášť extrémně auto nepřibržďuje, ale na druhou stranu se auto samovolně nepohne a nerozjede na stejném minisklonu silnice jako Lada, hledal jsem proč to tak je. Když se opřeš ramenem do auta, zas tak moc to brzdění znát není a odpor je rovnoměrný. Za kolík se zase dá kotoučem pohnout rukou i když s větší nechutí, než s namontovaným kolem.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16


Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků