Těsnění spojů výfuku

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » úte srp 05, 2014 10:27

Jakou pastou nejlépe utěsnit spoje zasouvacích trubek výfuku ?

U Lady jsem použil pastu na výfuky Sonax. Povedlo se až na druhý pokus. Taky jsem si nechal vyrobit "socialistické" spony výfuku, která je z přehnutého plechu a v rozříznutí je rovný šroub M8. Mám je z nerezu. Je to dokonalé řešení na spoj trubek. Dřív se dělávaly, ale už dlouho se mi je nepodařilo sehnat. Škoda, že se už nedají koupit. Dokonce je už téměř nikdo nezná.

"Kapitalistická" spona je ohnutý drát a ze spodu plech a 2 matky (současné řešení snad od všech výrobců). Při slabším dotažení se spoj otáčí a nedrží pevně, při silnějším dotažení se prakticky hned trochu zplošťuje trubka a ve spoji v oválu už netěsní. Nový výfuk, co jsem dal na Fiata se mi právě s "kapitalistickou" sponou a pastou sonax po týdnu ježdění odtěsnil. Tak moc, že nový výfuk má zvuk skoro jako starý s dírou v tlumiči. :(
Spoj jsem samozřejmě potřel pastou na obou koncích..... Používá někdo z Vás nějakou jinou pastu na výfuky, která se nevydrolí, nebo neodfoukne tak rychle a něco vydrží ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod Marek » úte srp 05, 2014 11:00

Pokud jsou díly výfuku od kvalitního výrobce (a hlavně pokud jsou všechny díly od stejného výrobce), není třeba řešit jakékoli dotěsňování. Stačí spona (i ta "kapitalistická") a nemůže být problém.

Pokud ovšem máš první díl origo SSSR, druhý polský a třetí China, nediv se, že to nemůžeš utěsnit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod dvk » úte srp 05, 2014 11:13

Všude dávám pastu na výfuky Bosal, bez problémů.
Spony kapitalistické, dotahovat s citem. Jakmile je výfuk zralý na výměnu, stejně se všechno vyřeže ven flexkou, nemá cenu to nějak moc řešit.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod mušketýr » úte srp 05, 2014 11:23

Marku kdo to je kvalitní výrobce?
I renomovaní výrobci dnes bouchaj šmejdy jak na běžícím páse.Dle mého jde o náhodu zda na tebe vyjde pěknej kus.M.:S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » úte srp 05, 2014 11:31

U Lady mám vše od Autolady originál i když mi nabízeli i levnější variantu neorigo. Dokonce jsem ho bez problémů po několika letech rozebral a znovu spojil. Skoro bych řekl, že starší se lépe utěsňuje, než úplně nový - samozřejmě pokud je předtím schopen rozebrání. Drsnost - drobná koroze ve spoji určitě lépe drží pastu.
U Fiata mám celý výfuk Sigam. No a prostě to začalo foukat. Viděl jsem, že tihle italové vyrábějí i na další evropské značky aut. Poznávací znamení je, že svary nenastříkají stříbřenkou. Ale to je jedno, stejně natírám výfuk Corsilem. http://www.prodej-barev.cz/kategorie-ba ... edy-detail To je snad jediná barva, která opravdu drží při vysoké teplotě, na rozdíl od všech stříbřenek, co jsem kdy vyzkoušel. Stříbřenky se do roka oloupou, nebo vytvoří krupičková koroze pod kterou výfuk dokonale shnije. A stříbřenky nevydrží teplotu dokonce ani na šopování hliníkem. Do roka je u stříbřenek krupička a nebo počínající odlupování. Před lety jsem viděl katylyzátor na 21043 po setmění a rychlejší jízdě temně červený, tak měl asi dost přes 700 st. Celsia. To jsem ho ještě neměl natřený. Corsil mi drží i na katalyzátoru už tak dobře pátým rokem. Za něj dám i ruku na katalyzátor. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod Roman » úte srp 05, 2014 14:16

Ja myslim, tych "socialistickych" sa predava habadej, leda, ze by si mal problem najst spravny priemer, napr.:
http://www.aci.cz/univerzalni-dily-univ ... 18928.html
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » úte srp 05, 2014 14:51

Romane, mezi nimi vidím jedinou a to ještě není úplně přesně ona, ale je nejblíž. Průměr taky nesedí. Klasická Lada s katem má tuším 41, 46 a 51 mm (nebrat za slovo, rozměr si přesně nepamatuju, možná je tam 2x 46 mm, nebo taky 46 a 48 mm) nerezový spony mám od zámečníka už asi 2 roky od posledního rozpojení výfuku na Ladě. Kdyby měla to co je na vrchu i dole, tak to bude přesně ona, protože se nezavěšuje ani nikam neupevňuje. : http://www.aci.cz/v-10209-10-spona-vyfu ... 45608.html Ale i tak dík za typ. Pokud se nepovede utěsnit Fiat na podruhé, tak tam fláknu napotřetí ještě zvenku to přeplátování další trubkou se sponama, případně vyříznu sám "socialistickou" z ocelovýho jackelu. Nerez se moc špatně obrábí, tak složitý tvar doma snadno neudělám. To by v tom byl čert abych to neutěsnil.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod Laďuša » úte srp 05, 2014 15:44

Já jsem tam nacpal azbestovou šnůru.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod Majo » stř srp 06, 2014 07:12

tak to si tam musel mat riadnu dieru, ze Ti tam vosla =-O

na madarskom vyfuku sedi vsetko dobre, staci namazat kvalitnou montaznou pastou(nie cinskou kravinou) a dotiahnut kapitalisticke spony pr 54(matky M10 nie M8) a drzi dokonale. Problem je skor medzi zvodmi a prvym dielom, to tesnenie sa mi vzdy vypali tak po roku jazdenia....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 15:30

Výfuk u Fiata (značka výfuku Sigam) jsem přetěsnil. Uvolnil se spoj mezi 2. a 3. dílem. Stalo se to zřejmě proto, že je mezi průměry vnitřní a vnější trubky vůle 1,5 mm (35,5 na 37 mm). Než pasta ztuhla, zřejmě se to v pastě omačkalo. Výfuk měl vůli ve spoji na všechny strany. Vydával hodně závodní zvuk. Přitom první díl s druhým těsní dobře, tam byla vůle menší a nemusel jsem to teď znova rozebírat.

Asi je to dost nešikovně řešené, protože když nasadím výfuk na pastu, tak než nasadím 3 gumové závěsy, tak se to v pastě vymáčkne a uvolní. Když nasadím na závěsy, tak to už v podstatě nejde spojit, protože závěsy nemají takovou vůli. Jedině pomohlo pověsit na 2 zadní závěsy a výfuk vyklonit co nejvíc dozadu to šlo. Dovolí to asi o 5 centimetrů. A protože je tento výfuk kratší, než původní (ve spojích), tak to jen tak tak stačilo. Výfuk zajištěn provázkem k závěsnému zařízení.
Aby se problém s vymáčknutím neopakoval, tak jsem použil, jak jinak, nestandardní řešení. Hliníkovou samolepící pásku šíře 38mm. Tu jsem nůžkama rozstříhnul podélně na třetiny v délce asi 0,5 metru. Pásek šířky kolem 12mm jsem omotal na konec vnitřní části výfuku a jím vyplnil mezeru v průměrech. Ty 3 odstřižky po 0,5 metru vyplnily mezeru 1,5 mm. Kousek nasunul spoj přes namotanou pásku. Tím se vymezila viklací vůle a snad v klídku vytvrdla pasta. Na zbylou část jsem namazal stejnou pastou Sonax. Přeříznul provázek, nasunul dovnitř přes pastu. Pastou přeplácal ještě přes výřezy a zářezy vnější trubky. Překrytí u zářezů vnější trubky je poměrně malé jen několik milimetrů (ne jako u Lady u 2. a 3. dílu asi 2-3 cm). Nakonec jsem přemotal ještě zvenku tou samou samolepící hliníkovou páskou s překrytím a na 2 vrstvy. Navrch klasicky "kapitalistickou sponu". Pasta se nevyfoukla, spoj zatím drží. Doufám, že až do konce životnosti výfuku. Je klidně možné, že se hliníková páska z vnějšku samovolně brzy odpadne a vnitřní vyhřeje. Pak aspoň zpočátku pomohla utěsnit pastou.

Supr by bylo, kdyby se výfuky nasazovaly do sebe podobně jako odpadní trubky přes vložený kroužek. Ten kroužek by klidně mohl být vystřižen a vylisován z hliníku. Nasunul by se na koneček vnitřní trubky a zásunem by těsnil o stěnu vnější. Přes spoj pak klasicky spona. Dalo by se to dobře zpoplatnit (ze strany výrobce). Dal bych klidně a ochotně přemrštěnou cenu 100 Kč za takový kroužek (výrobní náklady velmi malé), se kterým by šlo výfuk v případě potřeby až 3x rozebrat v počátku jeho životnosti, třeba do 2 let pro nějakou opravu. A vůbec, co je nám do výrobců výfuků, že ? Kdyby se toho ujal jednotlivec, vůbec by mi to nevadilo. Naopak. Stejně se na výfucích používá jen několik průměrů, tak by stačila poměrně malá řada. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » stř říj 08, 2014 09:31

Dá se nějak logicky vysvětlit, že při novém netěsném výfuku mezi 2. a 3. dílem (u toho Fiata) jsem měl nižší spotřebu, než po jeho opětovném utěsnění ? Sice to bylo nepříjemně hlučný, ale před novým utěsněním byl pokles spotřeby cca o 0,5 litru / 100 km, oproti mým dlouhodobým průměrům, než znovu utěsněný. Jezdím stejný krátký trasy a styl jízdy mi takový velký rozdíl do mínusu neudělá.

Netěsný spoj byl asi ve 40% délky výfukového potrubí od motoru, za pružným dílem ale před oběma tlumiči výfuku.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » úte lis 11, 2014 15:19

Tak mi u Fiata ten spoj výfuku po 2 měsících zase povolil. :( Fouká okolo i přes původně dobré utěsnění. Už znám příčinu. Ani napoprvé to nebylo nekvalitní prací ani pastou. Je to tou vůlí v trubkách. I kdyby byla vůle minimální, ten spoj se v pastě vibracema prostě vykejve a odtěsní. Pružný díl je samozřejmě v druhém dílu. Povoluje jen spoj mezi druhým a třetím dílem. Našel jsem podobnou problematiku na netu, kterou mají motorkáři s utěsněním výfuku. V podstatě zkouší všechno možné a za chvíli jim to taky zase foukne. Používají azbestové šňůry, což tady nelze. I tak jim to foukne. Někdo použil dokonce Lukopren na motory do 300 st. a i tak to u té motorky taky fouklo okolo. Poslední skoro 4 měsíce pozoruju, že sem tam nějaké menší auto taky prdí, nebo je výrazně hlučnější i když výfuk na pohled vypadá solidně. Nápad použít vodní sklo tam sice nikdo neměl, ale s ohledem na vibrace je to zbytečné, taky by to popraskalo.

Moc si s tím už nevím rady. Napadlo mě poslední řešení. Rozříznout nějakou trubku nepatrně většího průměru na 2 poloviny a po utěsnění jí přiložit zvenku přes spoj, dát 1 výfukovou sponu doprostřed přes tu trubku v místě spoje a u krajů stáhnout hadicovejma sponama. Podmáznout to celé pastou na výfuky, aby se celý spoj utěsnil ve větší překryté ploše a ta trubka to prostě podržela.

Jsem jedno velké ucho pro další nápady. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod dvk » úte lis 11, 2014 15:25

Zřejmě se díly vůči sobě příčí - špatné uchycení nebo nesedí tvar. Jinak to musí těsnit, funguje to na milionech jiných aut :)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod tomass » úte lis 11, 2014 15:28

Když vezmu za spoj rukou, tak se prostě rozviklal. Po ztvrdnutí pasty to bylo pevné. Jo, funguje to na milonech aut a na stechtisících ne. :(

Taky můžu zajet ke specialistům na výfuky a co měsíc je prudit, než jedné straně dojde trpělivost. To se mi ale vážně vůbec nechce. Vypláznu pětikilo a budu tam co jsem teď. Být to vyřešené, cena by byla nadmíru přijatelná. Přeci jen těžko vyřeší standardním způsobem, co výrobce nedomyslel......
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Těsnění spojů výfuku

Příspěvekod JmJ » úte lis 11, 2014 15:52

Namotat na mesni rouru alobal, tim dorovnat prumer a stahnout to sponout nebo dvema? Ja na zigulu mam dve spony uz dlouho :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron