Nissan micra - dobijeci napeti

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod JmJ » stř dub 23, 2014 14:40

Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Drobek81 » stř dub 23, 2014 15:41

zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 23, 2014 16:13

Drobek81 píše:..., idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
A nebyl by vůbec ideální stav, kdyby to dávalo 400 V a probíjelo do volantu? To by byla jistota :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod JmJ » stř dub 23, 2014 16:14

Drobek81 píše:zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...


idalni stav pro koho? pro banyho? ruzenko, predelal jsem ti auto na elektromobil.... 230 V zavedenych primo do sedacky redice...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 23, 2014 16:52

25 kilo z troleje by byla jistotka :-P . Těch 14,6 je v pohodě, některé kapitalistické stroje to tak mají prý i schválně.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Majo » stř dub 23, 2014 18:15

kym sa baterka nevari, tak je to slabota :-D
edit: aby to teda nebolo OT, bezne baterie zvladaju cca do 14.8-14.9 v pohode, gelove to uz nemaju radi, tie ideal do 14, Lahko sa to da overit tym, ze po jazde siahneme rukou na baterku a ak nie je tepla tak v tom neni problem...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 23, 2014 18:24

Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Drobek81 » stř dub 23, 2014 22:15

Luděk Musil píše:Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.


Pro baterku ano, pro Růženu to bude na zasmátí...
To mi připomělo, že var baterky u mne nastal až při dobíjení přes 17V, s autem se sice dalo jet ale kontrolky mne celou cestu oslnovaly a protijedouci auta blikala ze je oslnuju s potkavackama (jet se ale dalo i na parkovacky). Ovsem nejvetsi masakr byla druha rychlost u ventilatoru, ta snad pridalo i na vykonu auta :-) . Ovsem po 70km baterka vyvrela uplne, tam nezbyla ani kapka tekutiny :-D Jooo reglery u 05ky to byl zazitek 8-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Petr HC » čtv dub 24, 2014 09:16

JmJ píše:Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.

Rozhodnutím :king: byly skončeny "srandičky", tak teď trochu vážně.
Z textu JmJ není jasné, zda těch 14,56 V naměřil za chodu motoru nebo v klidu. U něho samozřejmě předpokládám kvalitní měřidlo. Katastrofální to samozřejmě není, pokud se jednalo o měření za chodu motoru (i ve volnoběhu). Příčinou vzrůstu napětí může být i zvýšená hustota elektrolytu, třeba tím, že se při údržbě do aku dolévá kyselina a ne destilovaná voda.
Takže první co je třeba udělat před měřením napětí, je zkontrolovat hustotu elektrolytu podle předpisu výrobce aku.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod JmJ » čtv dub 24, 2014 10:01

Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru. Do akumulatoru jsem doleval destilku (tezko rict, co s nim kdo delal driv). Akumulator je 5 let stary, zaziva temer vyhradne mestsky provoz. Predpokladal jsem, ze to nebude katastrofa, takze to necham byt jak to je.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Petr HC » čtv dub 24, 2014 12:29

JmJ píše:Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru... .

Tak je to OX.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvekod Vašátor » pát kvě 02, 2014 09:24

A ještě jsi nenapsal, zda jsi to měřil za zvýšeného volnoběhu při zapnutých světlech, či jen tak "bez zátěže". Při zapnutých světlech napětí trošku klesne. Každopádně 14,6V je pro klasický olověný akumulátor jaxtax v pohodě. Pro akumulátor typu Ca-Ca je to naprosto běžná hodnota, dokonce by mohla být i trošku vyšší. Mno a pro gelový akumulátor to již zas moc zdravé není .... takže si vyber :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno


Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků