od BeerRudolf » pát čer 21, 2013 08:02
Tak včera proběhla první jízda . Po těch letech chytl tak po pěti vteřinách, otáčky nebezpečně vylétly vysoko, po klepnutí do plynu se ustálily. Po zařazení auto škubne a sníží se otáčky . Kontrola kapaliny v převodovce-je jí akorát ale smrdí, naštěstí ne spáleninou ale je stará, řekl bych že původní z výroby. Jinak řadí a jede !!!! Jízda je skutečně zážitek . Auto jsem řádně ohřál (což včera nebyl opravdu problém) zjištění - nefunguje teploměr chladící kapaliny . Pak jízda tak 10 km, návrat vypuštění mot. oleje demontáž filtru. Kontrola úniku kapalin - v normě. Auto jsem mirně naklonil aby mohl všechen olej řádně vykapat. Pak jsem vanu vypláchl čerstvým. Zazátkovat, nový filtr a olej. A znova jízda, tentokrát 30km. Prověrka ve včerejších vedrech měla za úkol odhalit skryté závady. Žádné se neobjevily !!! Akorát po zahřátí když zastavím, vyřádím a znovu zařadím klesnou otáčky tak že motor občas i chcípne. Přisuzuji to staré kapalině a zanesenému filtru. Musím to vyměnit. Včera byl u nás v servisu nějakej maník a měnil kapalinu v automatu u Volva. Má na to takovou mašinu, něco jako dialíza. Zapojí to na "mimotělní" okruh a dokonale propláchne (když jsem viděl co vytáhl z deset let starého auta, tak jsem se zděsil co tam mám já) a naplní novou. Vypravil jsem se k Fordům do Motola pro nový filtr, že bych si to taky hned nechal udělat. Ale ouha, nebyli schopni zjistit co tam je za filtr. Zde bych rád poprosil o radu, NEVÍ NĚKDO CO TAM JE ZA FILTR, nebo kde koupit?
Hezký den Ruda
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010