Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » ned lis 27, 2011 23:23

Ahoj borci,
jelikož jsem trošku úchylnej na ty rumunsko-francouzský vozy... dostal jsem nabídku na Oltcita, ale jako vždy to má jeden problém.
Je to rok výroby 1989, barva béžová. Má najeto 11000km! (právě a spíš bohužel) a už 11 let stojí v garáži a nejezdí. Je nějaká možnost ho oživit, nebo to budou vyhozený prachy?
Byl by za odvoz.

Díky za přečtení. David
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Marek » pon lis 28, 2011 08:21

Oživit půjde poměrně snadno. Pokud je v motoru olej a voda, teoreticky by se mu nemělo nic moc stát. Maximálně vyměnit pružiny na ventilech (přecejen když jedenáct let jsou dva ventily permanentně otevřené, pružině to dost vadí). Ale to je detail.

Můj dobrý známý kdysi řekl památnou větu: "Oltcit, to je automobil navěky. Jakmile si jej pořídíš, už se jej nikdy nezbavíš." To si vem k srdci a rozhodni se správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 28, 2011 08:56

No, tak já na Tebe dám. Jestli je tam olej nevím, ale baterka tam nebyla. Co by bylo za problém, kdyby byl bez oleje?
A voda v něm doufám nebude, když je vzduchem chlazený :D Mám strach z toho že jestli v tom olej je, tak by to někde mohlo zatuhnout a když se mi povede ho natočit, tak se zadře. (na vrakovištích se olej též z motorů vypouští - teda na tom kde sem dělal :D )
Co si myslíš o brzdách a brzdovém válci, myslíš že bude K.O.?
Ještě asi vyměním před prvním startováním rozvodové řemeny, aby se nestala další chyba :?

Díky za odpovědi :)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Petr HC » pon lis 28, 2011 14:35

Oltcit - odvézt/neodvézt - neřiď se tím, co zde napíši, je to jen soukromý názor: Podle motoristických novinářů to měla být skvělá náhrada za Trabanta. Každý kdo si toto auto koupil přišel postupně k názoru (po nadšení z prvních 3000 km), že tato nepovedená replika vozu Citroen Axel (Visa) nesahá po všech stránkách (mimo smradu) Trabantu ani po kotníky. Z cca 6ti majitelů neznám jediného, který by se ho zbavil jinak, než odvezením do šrotu.Na Webu lišky sice chválí svůj ocas, ale je tomu i naopak.
P.S. a první Oltcity měly motor vzduchem chlazený 4v boxer, pozdější -tuším řadový čtyřválec (Citroen AX ?), který byl jen o chlup lepší.
Na Webu lišky sice chválí svůj ocas, ale je tomu i naopak.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 28, 2011 15:29

Řeknu Ti to takhle, náš Oltcit šel do světa v roce 2003 za 8000Kč, tehdy taky jiné peníze než dnes.
Pokud mi chceš tvrdit něco ve stylu, že "první Oltcity měly...", tak si to nech jako pohádku pro jiné, Oltcit, který se sem dovážel měl motor pouze a jen 1129ccm 4-válec boxer... Potom také Visa se s Oltcitem nedá srovnávat, je to jako hrušky a jabka. A nakonec Axel a Oltcit je to samé :D
No a nakonec proč se tu ptám? Protože tu je jistě hromada lidí kteří mají zkušenost s autem které dlouho nejelo a zajímá mne zda je reálná možnost vrátit ho do provozu :wink:

Ale neber si to nijak osobně, to je taky jen můj názor :wink:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Roman » pon lis 28, 2011 15:47

U Oltcita je dost dolezite z akeho je roku vyroby. Prve kusy boli na tom s kvalitou podstatne lepsie, ako tie neskorsie. Mal som osobne tu "cest" udrziavat pri zivote Oltcita z druhej varky dovezenych do Bratislavy. Uz mu je sice kovosrot lahky, (neprezil akciu srotovne na Slovensku). Ale tych 120000km co mal na tachaci prezil vo vsetkej cti. Jedina vacsia zavada, bola zlomena torzna tyc na zadnej naprave. Motor mal raz menenu vackovku a remene (ked zacal byt motor hlucny, pytal som sa majitelky, ci tam kontroluje olej - hrdo prehlasila, ze samozrejme, ze naposledy doliala liter - no proste baba). Po vymene vackovky ten motor isiel opat krasne tichucko. Okrem tohto sa robili iba nejake prkotiny - pomocne diody v altiku, nejake kontaktne problemy (rumunske konektory nevynikali ziadnou kvalitou), ostrekovac.... (tiez som sa chvilu hral s osadenim karburatora). Oltcit bol na v case ked sa zacal dovazat velmi pokrokove auto napr.: ako prve auto za soc. krajin mal pripravu na autoradio. Predne kotuce pri prevodovke! Kto sa dnes moze v ziguliku pochvalit, ze otvori prednu kapotu a vymeni predne brzdove dosticky bez zdvihaku a demontaze kolies? Neskorsie kusy islo s kvalitou prudko dole - praskali rumunske rozvodove remene (po cca 7-8000km), odchadzali vackove hriadele, prevodovky boli vyrabane komlet v Rumunsku a kvilili podobne ako piaty kvalt na zigulikoch.....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Hurikán » pon lis 28, 2011 15:47

3enite, doporučuji přečíst si tohle téma: //viewtopic.php?f=58&t=13329 Sice jej zakladatel "trošku" vyraboval, ale princip jistě pochopíš, neboť tehdy řešil dosti podobnou záležitost jako Ty, což jasně vyplývá z odpovědí. Z nich bych zdůraznil tuto: //viewtopic.php?p=273764#p273764 :idea:

Jenom doufám, že se opět nenaplní tradiční schéma podobných dotazů na tomhle fóru, kdy se po počáteční smršti otázek a zahájení řešení milionu věcí, diskutující vůbec nedozví, jaký byl vlastně konkrétní výsledek debatního snažení. :|
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 28, 2011 16:04

Díky za post,
odteď mlčím a čekám až mi to přistane před barákem abych mohl poreferovat :D
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Marťas » pon lis 28, 2011 22:28

Co já tak vím, tak dost lidí, které znám a kteří oživovali dlouho stojící auto, měli všichni stejný problém - Přirostlou spojku.

Mimochodem, víte proč má Olcit tak velké čelní sklo?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Laďuša » pon lis 28, 2011 22:57

Přirostlá spojka problém ani neni - nacpeš tam kvalt, sešlápneš pedál a hurá otočit startérem :) Trochu to trhne a po problému.

A to sklo - má Oltcit jeden stěrač?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Marťas » úte lis 29, 2011 00:41

Laďuša píše:...A to sklo - má Oltcit jeden stěrač?


Marťas píše:Mimochodem, víte proč má Olcit tak velké čelní sklo?

Aby bylo dobře vidět toho vola, co si ho koupil :lol:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Marek » úte lis 29, 2011 08:11

Znal jsem jednoho borce, co si to koupil. Bylo to zánovní a stavem jako nové. Dal za to tehdy opravdu dost peněz.

Přijel s tím domů a vezl to do garáže. Tam stáli chlapi z okolních garáží a jali se to okukovat - tehdy to ještě nebylo moc známé. A že to má jedenáctku motor - slabý, to nepojede a bude žrát a kdesicosi. A ty příšerný "páčky" pod volantem - no hnus a bude to poruchový...... A vzduchem chlazený motor - to je nanic, to nic nevydrží........
Milý novopečený majitel to chvíli trpělivě snášel, pak ovšem vycáknul a se slovy "já vám ukážu, vy blbci škodovácký" nám začal předvádět rozličné akrobatické kreace. Mimo jiné jej napadlo i smykem otočit auto přes ruční brzdu.

Jaké bylo jeho (a přiznávám - i naše) velké překvapení, když auto mezi garážemi rozjel asi na šedesát, škubl volantem a zatáhl ruční brzdu a auto se mu přes čumák otočilo třikrát přes střechu............?

Ze zcela zdemolovaného Oltcitu jsme milého novopečeného majitele rumunského šrotu vyprostili a až poté jsme zjistili, že milý Oltcit má ruční brzdu na přední nápravu :-D.


Dobře investovaných 45 tisíc (v roce 1984 podotýkám).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Roman » úte lis 29, 2011 09:54

Presne tak, ma rucku na predne kola a zvlast brzdove dosticky na rucku a na normalne brzdenie.
Ale k tomu ozivovaniu - spomenul som si, ze som daval do chodu jedneho z novsich exemplarov, ktory stal asi dva roky. Problem bol v karburatore. Musel som spravit komletnu rozborku a vycistenie. A teda to co v nom bolo som este nezazil. Karbec bol do polovicky kompletne ucpany bielym sajrajtom - plavakova komora, vsetky kanaly, priestor pod membranou akceleracnej pumpicky.... Vyzeralo to ako keby benzin reagoval s materialom karburatora. (ak niekto videl co robi luh s hlinikom, tak vyzeralo to podobne) Aj po vycisteni ostalo vnutro vyzrate - drsne. Auto som spojazdnil, jeho dalsiu historiu nepoznam. Ale v tom Oltcite, o ktory som sa "pravidelne" staral bol karbec znutra krasne leskly, ziadne stopy po nejakych chemickych reakciach. To ma len utvrdzuje v tom, co som pisal na zaciatku - prve kusy boli na tom s kvalitou lepsie.
3enit ak by si sa do toho Oltcita pustil, myslim, ze by som nasiel nejaku literaturu - nejaku knihu o Oltcite, nejake vystrizky z casopisov ohladom nastavovania karburatora a nejaku nekompletnu, nekvalitnu kopiu servisneho manualu...
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » sob pro 10, 2011 12:48

Tak tedy píši, už mi stojí před barákem :D
Motor jde protočit klikou uplně v pohodě, když startuju občas vydá zvuk že i zapálí :D Takže vypálit a očistit oceláčem svíčky, a vyčistit karbec, pak doufám že naskočí :)
Brzdovka v tom je, ale pedál prošlápnu až na podlahu a brždění se nekoná, z toho teda moc radost nemám.
Tady fotka z včerejšího večera: http://img39.imageshack.us/img39/1624/olin1.jpg
Na tachometru najeto 11073 km a stk propadla 3 měsíc v roce 2000 :D
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Crocodile » sob pro 10, 2011 15:46

Když tak na to koukám, neni tak ošklivý až na to schovaný zadní kolo, jako u všech francouzů té doby. Kam se otvírá kapota?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků