Dobíjení - kontrolka - záhada

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Regulátor je součástí altíku, je umístěn na jeho zadním víku a nejsem si jist, zda kromě vodiče D+ od kontrolky dobíjení je tam ještě jiný drát. Řekl bych, že není. Takže si myslím, že pokud je tam nějaký problém, pravděpodobně bude právě ve spojení mezi regulátorem a vodičem D+.

Podle chování obvodu jak jsi popsal v prvém příspěvku, nejde na svorku D+regulátoru napětí po zapnutí klíčku. Po zvýšení otáček se alternátor nabudí zbytkovým magnetizmem, na svorku D+ se dostane napětí usměrněné pomocnými diodami a nabíjení funguje normálně - dobře si prohlédni schema. Po delším stání vozu nebo demontáži alternátoru by se mohlo stát, že nabíjení už"nenaskočí". (Zbytkový magnetizmus s časem nebo zvětšením vzduchové mezery mezi rotorem a statorem slábne ).
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

hm...skusal si odpojit +D z alternatora a priojit to cez ziarovku napr 5W na kostru ci sa rozsvieti kontrolka dobijania pri zapnutom zapalovaní ? Ozaj mas v pristrojoch ziarovky alebo už led diody na kontrolkach ?
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Co je v přístrojích, nemám zdání. Ale myslím, že žárovky.

Pokud bych odpojil drát D+ od altíku a spojil ho přímo s kostrou, musí se kontrolka rozsvítit - je tak? Pokud se nerozsvítí, je vadná.

Já jsem na tom neměl čas zatím nic zkoušet, protože majitel potřeboval odjet a přiveze mi to na celý víkend k opravě. Tak udělám vše, abych zjistil, o co jde. Musím to opravit, ačkoli si nejsem vědom, že bych to poškodil právě já. Ale stalo se to mně při montáži toho automatu na světla, takže to asi neukecám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše: ...Pokud bych odpojil drát D+ od altíku a spojil ho přímo s kostrou, musí se kontrolka rozsvítit - je tak? Pokud se nerozsvítí, je vadná...

Je vadná nebo přívody k ní.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

No a to je právě to, co si nemyslím. Pokud na odpojeném vodiči D+ naměřím 12V po zapnutí klíčku, pak jediná možnost, jak se tam to napětí dostane, je z druhé strany - přes vlákno kontrolky - tudíž přívod napětí 12V po klíčku ke kontrolce musí být v pořádku, stejně jako další pokračování toho vedení D+ až k místu, kde měřím (tudíž až k samé svorkovnici altíku).

Proto vycházím z toho, že jestli je vedení ke kontrolce přerušené a neukostřuje ji, pak až za tímto místem, tedy uvnitř alternátoru.

Jinak si to nedokážu vysvětlit.



Nicméně pořád jsou to z mé strany pouhé spekulace. Já jsem tu kontrolku přikostřit nezkoušel - tlačil mě čas a majitel vozu za zády. Zítra odpoledne mi to doveze a nechá celý víkend, tak budu mít snad dost času na opravu. Jen potřebuju vědět, co a jak, proto sem dávám určité otázky a hypotézy a zajíají mě názory. Když to potom nametu na jednu lopatku, budu mít víc typů na správné řešení problému.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Z regulatoru ide v podstate 5 vyvodov: dva su v konektore (jeden ide na kontrolku a druhy je myslim informacia o tom ze sa motor toci), dalej velke ocko vpravo hore - ide na plusovy vyvod, samozrejme zem - dve miesta pod skrutkami, jeden vyvod na jednu radu diod - ocko napravo, a uhliky. V altiku nie su ziadne pomocne diody (aspon som ich tam nenasiel). Vodic od kontrolky ide okrem altiku este do nejakej riadiacej jednotky....(vid ELSA). Na fotke je 120A altik, ale myslim, ze regler je aj na 150 rovnaky...
P.S. teraz su v prilohe obidva obrazky, ktore som tam chcel dat :D
Přílohy
dobijanie.doc
(225 KiB) Staženo 239 x
DSC00396_rs.jpg
Naposledy upravil(a) Roman dne čtv čer 23, 2011 14:27, celkem upraveno 2 x.
Roman
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Roman píše:dva su v konektore (jeden ide na kontrolku a druhy je myslim informacia o tom ze sa motor toci)...

Jeden je na kontrolku = informace, že se motor točí (svorka D+).
Druhý je spojen s řídicí jednotkou motoru a podává informaci o volné proudové kapacitě alternátoru (svorka DF+).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vyřešeno - stačilo odpojený vodič D+ přikostřit při zapnutém zapalování, následně zapalování vypnout, odpojit od kostry a připojit k altíku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Vyřešeno - stačilo odpojený vodič D+ přikostřit při zapnutém zapalování, následně zapalování vypnout, odpojit od kostry a připojit k altíku.

Vidím, že lokalizaci jsem trefil a Tobě se povedlo "propálit" přechoďák. Může to tak vydržet, ale závada se může po čase opakovat.
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“