Stránka 8 z 10

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: ned led 08, 2012 19:30
od Jakub Metelka
Už po přečtení první věty se mě udělalo :vom: .Nechápu jak někdo může vytvořit takovou snůžku blbostí :roll: a pak za to ještě dostane zaplaceno.
Pokud těmto kecům někdo věří tak je podle mě v.. .
Myslím si ,že ten kdo je chytrý a má snahu se o dané věci něco dozvědět ,tak nebude číst takové bláboly a raději se podívá do jiné literatury ,která je na úrovni .

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: ned led 08, 2012 20:10
od Hurikán
Crocodile píše:radši jsem na odkaz ani nekliknul

A dobře jsi udělal. :mrgreen:

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: ned led 08, 2012 22:42
od MartinL39
Kluci ať jsem zaujatej na jakoukoliv Š100-130, tak musím uznat, že článek psalo howado.
Ale musím naprosto souhlasit s přízpěvkem pod článkem, který sem opravdu patří, proto jsem na Ladaforum dal ten odkaz.

Autor: karel66
Datum: 13.08 2009, 18:30
Nadpis: Jo stovka
Pamatuju jak si táta někdy v půlce sedmdesátých let koupil Ladu 1500 a já se vždycky na výletech bavil jak prohání škodovky , stovek a tisícovek tenkrát byly mraky a každej jejich pilot si představoval že je Haugland nebo Blahna . Nebo třeba jak otevřeli první kousek dálnice do Mirošovic a všichni co si chtěli vyzkoušet kolik jejich škůdka dovede pelášit , ji na tom krátkým kousku stačili uvařit . Byla to doba kdy se vedly vášnivý debaty jestli tenhle zázrak techniky dokáže jet 125 nebo 130 kiláků za hodinu , prostě vzláštní doba....

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: pon led 09, 2012 19:04
od Honza 21061
Já myslím, že by dokázala udělat i 140, nepříliš zatížená, s dobře seřízeným motorem a rozvodovkou 4,22 a nějakými deflektory, které by omezovaly ten podtlak v sacím kanálu chlazení ve vyšších rychlostech.

Stálo by za to vypátrat, jestli ty samé problémy měla i 110 L, ale hlavně 110LS a 110R. Ty měly narozdíl od 100, chladič s měděnými lamelami, plus chladič oleje (LS,R). Takže měly vyšší chladící výkon. U LS a R byla maximálka na 140 km/h, takže určitě s nimi nebyl problém jet ještě rychleji.

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: úte led 10, 2012 00:33
od Veverka
Nejvíce se mi z těch všech šáde líbí prostě obyčejná stovka bez chromované mřížky chladiče,škoda že na dnešní provoz to moc není.

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: úte led 10, 2012 00:34
od Marťas
U všech starejch aut záleží hlavně na tom, co všechno člověk zkousne :)

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: úte led 10, 2012 00:49
od Laďuša
Starý škodovky jsou hezký tak tudory nebo spartaky a nebo maximálně felície a oktávky. Pak už to stálo všechno za prd. V tu dobu, kdy jsem auta začínal vnímat, tedy na začátku let devadesátých, jsem si o tom udělal obrázek (a z těch jmenovaných jezdily eště všechny). A prostě všechny ticky, stovky a cokoliv mladšího byly nic moc hezký, ale běžný auta ;)

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: úte led 10, 2012 19:02
od Honza 21061
Mně se líběj od všech Škodovek nejvybavenější modely. :D "Škoda", že před 30 lety u nás dělily výbavy podle poutka na zavírání dveří, nebo loketní opěry.
Případně, že 120 GLS bylo tak málo a socialistický člověk spíše byl předurčen k tomu, aby si vybíral tu nejzákladnější verzi...

Dobový test nově vzniklé Škody 130 GL: http://mototechna.wz.cz/s130gl.htm :)

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: stř led 11, 2012 10:18
od Petr HC
Laďuša píše:Starý škodovky jsou hezký tak tudory nebo spartaky a nebo maximálně felície a oktávky. Pak už to stálo všechno za prd. V tu dobu, kdy jsem auta začínal vnímat, tedy na začátku let devadesátých, jsem si o tom udělal obrázek (a z těch jmenovaných jezdily eště všechny). A prostě všechny ticky, stovky a cokoliv mladšího byly nic moc hezký, ale běžný auta ;)

Můj názor (netřeba se s ním shodovat) je, že nejhezčí ze starých Škodovek byla Felda s laminátovou střechou, nejpraktičtější Oktávka z posledních seriií z Kvasin. Všechny modely Škoda s motorem vzadu považuji za historický omyl. V té době až na pár vyjímek (Tatra, Porsche) toto řešení opouštěla většina evropských i mimoevropských automobilek (VW, NSU, BMW,Fiat, Renault, Simca, Hillman, Steyer-Puch, ale i Chevrolet a Záporožec). Zdroj - Ing. J.Mackerle : Automobily s motorem vzadu SNTL 1966.
Pro zajímavost - vázaná kniha s tvrdými deskami a obalem, 352 stránek ,359 vyobrazení -za 30 Kčs

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: stř led 11, 2012 12:23
od Luděk Musil
Petr HC píše: Všechny modely Škoda s motorem vzadu považuji za historický omyl. Zdroj - Ing. J.Mackerle : Automobily s motorem vzadu SNTL 1966.
Pro zajímavost - vázaná kniha s tvrdými deskami a obalem, 352 stránek ,359 vyobrazení -za 30 Kčs

Já si naopak myslím, že historický omyl to až tak nebyl. Za ten považuji pouze motory Š105/1049 ccm.
Jinak koncepce motor vzadu x poháněná zadní náprava je možná a myslím si že úspěšná i v této době.
Krátké odbočení a pochvala motor vzadu x poháněná zadní náprava: před cca 10 lety koupil kamarád manželce škůdku stodvácu. Někdy v sychravém (a po propršelé noci) podzimním dopoledni jsem chtěl odjet. Jaké bylo mé překvapení, když to "proti" mírnému kopečku s lehce vyjetou polní cestou nešlo, nešlo to ani kamarádovu Formanovi, Pak skočila Dana do škůdky, otočila se a s těmi svými sjetými galuskami bez jediného prohrábnutí onen kopeček vyjela.
Ostatně každá koncepce (kterou mimochodem škodovka prošla) má svá plus i minus.
Asi jediná koncepce, která se neprosadila a asi ani nebyla vyvíjena je motor vzadu x náhon na přední kola - to je blbost. Pominu-li tedy kombajny, VZV a podobné stroje s poháněnou přední nápravou a jako řídící je zadní náprava. Tam je ale motor uprostřed. L.

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: čtv led 12, 2012 07:44
od radek mb
Psal to nějakej tydýt. Na stovku nedám dopustit, kdybych měl peníze a místo, asi bych si jednu z nostalgie pořídil.
Kupátko (110 R) jsem měl a byla to slušná pila.

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: čtv led 12, 2012 12:25
od JmJ
Skodovky normalne jezdily a jezdi, nemam k nim nejaky zasadni odpor. Ale pokud byl clovek zmlasny zigulem jinym nez 01 nebo 02, pak tu skodovku moc nechapal a docela dobre to vyjadril FOMA, ktery 105 doma pestuje pro manzelku a rika tomu motokara. Dale dodava, ze motokary nespravuje, ze on spravuje jen auta ;-).

V skodovce se vzdycky rozlehalo takove pekelne duneni, to nedelal ani nas trabant :-). Pamatuju si, jak sme jako kluci na VS jezdili do brna nejakou 120, a ja jezdil na zadni sedace a kopec u Tucap u Vyskova to bylo dilo. Ke konci jsem jen v agonii kricel "prerad! prerad!" ;-) nevim jestli to jezdil na 2. nebo 3. kvalt, ale jelo to asi 50 az 70 a PEKELNE to dunelo :shaking2:

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: čtv led 12, 2012 17:09
od Honza 21061
Luděk: 1046 cm3. :mrgreen: Ne, teď vážně. Osobně jsem neměl možnost porovnat, ale zkušení škodovkáři tvrdí, že dobře zajetý motor na 105, podává lepší výkony než na 120. Také prý déle vydrží. Stodvacítkové motory se nějak moc nepovedly.
Dobré bylo až sportovní odladění pro typy LS a GLS a samozřejmě vrcholem byl typ 130, když už jim v polovině 80. let poměrně rozvázali ruce, a s motorem 130 a úhlovou kyvadlovou zadní nápravou dostali konstruktéři možnost se předvést i v civilních verzích Škodovek. (Původně byla tato kubatura určena jen pro sport) 8)

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: čtv led 12, 2012 17:42
od Kopr
Tady je moje mašina co jsem měl a teď se mlátím do palice že jsem ji prodal ..... :evil:

Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?

PříspěvekNapsal: čtv led 12, 2012 18:01
od Jelen
Kdybych měl brečet nad každým pěkným autem, co jsem prodal, tak nedělám nic jinýho. Mimochodem, byl jsem se dnes kouknout na dvojčata, domluvil jsem se s majitelem ;)