felicia - štartovanie v mrazoch

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

felicia - štartovanie v mrazoch

Příspěvek od dandy »

Do tretice moja felda 1,3 - 50kw
Pri teplotách pod nulou zle štartuje, chytí na tri hrnky a po 2-3 sekundách ide na štyri, pri -10°C dokonca na dva, po cca 8-10 sekundách sa chytia všetky a motor ide relatívne normálne, len prvú minútku treba veľmi jemne s plynom, lebo má tendenciu sa dusiť. Vždy naštartuje po krátkom štartovaní (max.2-3 sekundy) na prvý krát. Pri teplotách +2° a viac štartuje v pohode. Tester nič neukázal, bez závad. Velfobin v benzíne nepomohol. Sviečky BRISK nové, Hall je vyčistený, snímač teploty OK (podľa testeru), škrtiaca klapka pravidelne čistená. Auto jazdené denne, spotreba ako obyčajne: v meste (väčšinou jazdy 4-7km) do 9 l/100km, vonku pod 6l/100km.
Podľa slov mechanika to zapalovací modul na sviečkach nieje, lebo ten by fungoval alebo nefungoval stále rovnako, bez ohľadu na vonkajšiu teplotu.
Palivový filter by to vraj tiež mohol spôsobovať, ale predpokladám, že ak by bol málo priepustný, motor by nebolo možné vytáčať aj cez 4000ot/min ( i keď len krátkodobo pri predbiehaní a pod.).

Kde môže byť zrada?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak já tomu nějak nerozumím, ale obávám se, že právě ten zapalovací blok by se takhle chovat mohl - ale ne pravidelně, že by to tak dělalo několik sezon. Spíš jako takové to mávání kapesníčkem, jako loučení. Ideálně si asi půjč druhej na výměnu, pokud nikdo nepřijde na nic lepšího.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

MartasBrno píše:Ideálně si asi půjč druhej na výměnu, pokud nikdo nepřijde na nic lepšího.


Tak túto možnosť bohužiaľ už nemám :D .
Celé to začalo krátko pred Vianocami, ale po prečistení kontaktov všetkých snímačov a výmene sviečok to prešlo. Teda len dočasne keď sa oteplilo a zopakovalo sa to keď sa zasa ochladilo pod nulu.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Aha. Skoro, jakoby to způsobila ztráta těsnosti některého z konektorů... Nebo jiné součásti.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4261
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Koukni se na čidlo polohy klikového hřídele. Otec s tím měl problém, auto cukalo, chcípalo, diagnostka v pořádku, ale empirická zkušenost mechanika napověděla a výměna čidla potrdila, že bylo vadné.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Změř kompresní tlaky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Teepee píše:Koukni se na čidlo polohy klikového hřídele. Otec s tím měl problém, auto cukalo, chcípalo, diagnostka v pořádku, ale empirická zkušenost mechanika napověděla a výměna čidla potrdila, že bylo vadné.

U toho čidla obvykle stačí zmemšit mezeru mezi čidlem a snímaným kotoučem. Teplotní závislosti stačí simulovat směrem nahoru fénem , směrem dolu "kelénem" (chloretyl na místní znecitlivění).
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hoši - a co vůle ventilů???

Je všeobecně známo, že vůle ventilů se zvětšuje s teplotou, čili pokud teplota klesá, vůle ventilů se zmenšují. Pokud by byly nastavené malé vůle, může se v mrazech stát, že se vůle vynuluje a ventil pootevře. Pak je celkem pochopitelné, že motor ztratí kompresi na daném válci a chytá na tři (případně na dva) válce. Po několika sekundách až minutách se rozvodový mechynismus ohřeje, ventil se uzavře a motor běží správně.

Je to běžná věc u škodovek.

Felicia má vůle ventilů 0,25 / 0,20 mm při teplotě 20°C. Při provozní teplotě 80-90°C má vůle 0,43 mm (pouze kontrolní údaj - jen debil by měřil vůle ventilů na žhavém železe).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:(pouze kontrolní údaj - jen debil by měřil vůle ventilů na žhavém železe).


No skalní škodovkáří to doporučujou, že prý je to přesnější, ale já bych to taky nedělal.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Já nevím, dělal jsem to párkrát, ale jak chtěj dosáhnout rovnoměrnýho chládnutí, když je to rozdeklovaný? Pokaždý to nějakej čas trvalo. Prej přesnost.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tak teď jsem zmaten. Se stoupající teplotou se vůle ventilů zvětšuje ???

Felicia je klasický OHV motor, ne ? Není to tak, že vůle ventilů se nastavuje na studeném motoru, protože při ohřátí se tepelnou roztažností ventil a tyčky prodlouží a vůle se vymezí skoro k nule ? A že studený motor běžně řehtá a teprve po zahřátí se ztiší ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Tak teď jsem zmaten. Se stoupající teplotou se vůle ventilů zvětšuje ???

vzhledem k tomu, ze se jedna o "shluk" ruznych soucastek z ruznych materialu odlisnych delek, ktere jsou vystaveny diametralne odlisnym teplotam, neni mozne jednoznacne vyvodit ze se vule zvetsi nebo zmensi. To muze rict pouze vyrobce na zaklade vypoctu a overeni nebo nekdo na zaklade prakticke zkousky...Ty si predstavujes mozna prodlouzeni tycek ale ono "nabyde" i ostatni material, navic tycky ktere jsou "ochlazovany" vzduchem, budou mit teplotu prave toho vzduchu v motoru - tipuju ze 100-150°C max. Ale jak rikam, to sou jen stolni teorie :)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

dvk: tyčky se roztáhnou, ale blok a hlava v nichž je to všechno uložený se roztáhnou ještě víc, takže vůle se ve výsledku zvětší. Jednou se to tu na fóru i celkem podrobně probíralo, asi tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14411
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Áha, pročetl jsem to a už to chápu. Díky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Marek píše:Hoši - a co vůle ventilů???


Touto myšlienkou som bol infikovaný už pár dní. Robím si to sám a snažím sa o precíznu prácu, vždy to po sebe ešte raz kontrolujem. Koncom novembra som to robil vonku na vlažnej mašine a posledné ventily už boli zrejme veľmi studené. Tak som sa na to dnes dal a zistil som, že ani na jednom ventile nebola menšia vôľa ako predpísaná. Tri ventily (dva výfuky a jeden sací) mali vôľu o 0,05mm väčšiu ako predpísanú. Robil som to tentokrát vo vykurovanej hale pri teplote asi 22°C pričom som si dal čas a počkal kým bude motor studený. Pre istotu som to tentokrát dvakrát kontroloval a nikam sa nezmestila mierka o 0,05mm väčšia. Dal som aj nové sviečky napriek tomu, že "staré" mali iba 2 tisíc km.

Je možné aby celú patáliu spôsobovala tak malá odchýlka v nastavení ventilov? Zajtra budem dvakrát štartovať úplne studenú mašinu tak som zvedavý či sa to zlepší. Subjektívne mám pocit, že motor ide kultúrnejšie ako predtým. Večer dám vedieť (ak mi pôjde net :D )

Zatiaľ všetkým zúčastneným vďaka za snahu.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“