dvk píše:.....přívod benzínu.....
Čeho???
Takové věci v autě nemám
.
dvk píše:Co se týče odběru, tak jak píšeš - hodně bere jen při staru a žhavení, pak už jen točí elektromotor a jiskří svíčka.
Svíčka nejiskří. Nic tam nejiskří. To je naftový bufík. Nafta je vstřikována pod malým přetlakem do tlakové komůrky, kde je teplota přes 300°C a přidmýcháván vzduch. Dochází k hoření samovznícením, žádná elektřina k tomu už není potřeba. Elektrika je třeba jen k otáčení dmýchadla a taktovacího naftového čerpadélka, případně elektrického vodního čerpadla. To je opravdu maximálně kolem tří ampér, možná ani ne. Proud naprázdno u vodního čerpadla je asi 350mA, při záběru to odhaduju tak to 1 A. Naftové taktovací čerpadélko je ovládáno ŘJ bufíku obdélníkovými impulsy o napětí 8 V, takže průměrný proudový odběr je nula nula prdlajs. Dmýchadlo v bufíku má maximálně 1 A.
dvk píše: Kolik má ten bufík jmenovitý výkon ? Nahřát motor za 12 minut, to zní skoro neuvěřitelně
Tepelný výkon je 5000W. Označení
D5W znamená
Diesel 5kW Water.
Pokud je venku kolem nuly a motor běží ve volnoběhu (minimum ztrátového tepla), motor má teplotu nad 80°C a tudíž bufík vypíná
za cca 12 minut, víc jak 15 minut to rozhodně netrvá. Podotýkám, že v systému je díky dvěma topným tělesům přes deset litrů chladicí kapaliny. Ale to moc často nezkouším, zpravidla pár sekund po startu vyjíždím.