od MartasBrno » čtv čer 25, 2009 13:06
Takže mám zprávy po zásahu:
Manometr nám ještě nedošel, resp. leží daleko, takže tlaky nemáme změřené, s jinou zapalovací lištou to jelo ještě hůř - ta původní je bezvadná, druhá měla asi vadu.
Svíčky: 1. a 4. měly na studených kontaktech jakési žluté oxidy, jakoby takovou jasně žlutou krupičku, ale přitom aktivní plochy byly čisté. Ostatní svíce byly dobré.
Ventilové vůle: zjistili jsme, že vůle neexistují, některé ventily měly dokonce předpětí!!! Provedli jsme nastavení na ne zcela zchladlém motoru, na vůle 0,25 výfuk a 0,30 sání.
Na tyto míry jsme přišli tak, že jsme ze servisky vyčetli 0,20 výfuk, 0,25 sání při 20°C, potom na škoda techwebu jsem našel nastavování za tepla >80°C 0,40 oboje. Motor mohl mit tak 50°C, proto jsme navýšili vůle o pět stovek - snad je to dobře.
Výsledek seřízení: Auto jede jako před zásahem "takyodborníků", kteří si ho samo nechali zaplatit. Táhne dost, málem od volnoběhu, plynule, bez kuckání, trhání a podobně a je poslušné. Nesmrdí.
takže díky všem za účast, Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba...