Oprava hlavy 1,7

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Marek » ned led 15, 2017 16:56

Chlapci, mám pár technických dotazů:

1. Mohu použít šrouby hlavy z karburátorové verze 2101-2106 na motor 1,7i?
2. Kde, krom lada-dily.cz, lze sehnat těsnění hlavy na tento motor?

Ad 1.: Borec chce repasovat hlavu a prý při poslední výměně těsnění mu někdo říkal, že má špatné šrouby. Myslím, že šrouby na karb. verzi se budou shánět lépe, proto se ptám.
Ad 2.: Borec tvrdí, že dvakrát kupoval těsnění na lada-dily.cz a dvakrát mu fouklo. Proto bych ho rád koupil jinde (a asi i jinou značku, řekněme Elring, Reinz apod.).

Díky.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5017
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Luděk Musil » ned led 15, 2017 17:16

Já jsem na své 1,7 tyto šrouby vyměnil za "karburátory" a no problemo.
Nějaký těsňo pod hlavu 1,7 mám ve skříni. A kupoval jsem úplně běžný, se silikonovým okrajem a nefouklo mi.
Teda jednou mi těsňo na 073i fouklo mezi 2. a 3. válcem a nějakých 120 km jsem jel na 2 hrnky.
A tenkrat jsem tam z nedostatku vrazil uni těsnění 2101 a taky to vydrželo.
To, že borcovi 2x fouklo těsnění bych spíše nepříkládal vadě těsnění ale chyba asi byla jinde :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta kombi barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9446
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Vašátor » pon led 16, 2017 16:07

Souhlasím s Luďkem, správně dotažené těsnění u s rovnané hlavy musí bez problému vydržet. Krom lada-dily.cz můžeš zkusit Solex.cz (volat přímo panu Kšírovi) - ten bere hodně dílů přímo original Lada.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 8168
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Majo » úte led 17, 2017 22:03

Ja som mal asi pred rokom jednu seriu 1,7mickovych tesneni, ktore fukali rad radom. Takze by som chybu tesnenia uplne nevylucoval. Aby som bol specifickejsi - okolo hlavneho olejoveho kanala nebol "silikonovy pruzok", ale len medeny kruzok a vsade inde ten "silikon" bol. Ked mi fuklo tretie tesnenie na stejnom mieste(unikal olej), tak som vsetky ostatne nakupene roztrhal od zlosti. A nebolo to na jednom motore, ale rovno na dvoch a po vymene za druhe, resp u druheho motora za tretie sa to uz nezopakovalo. Najlepsie je, ze mnozstvo tesneni ten "silikonovy pasik" vobec nema a tymto problemom netrpi. Asi boli tie medene kruzky nejake divne....

A samozrejme, karburatorove srouby su lepsie a to z mnohych dovodov. Nie len ze maju normalnejsiu hlavu(19vs12) ale maju podlozku zvlast a teda sa nezahryznu do hlinika, tak ako tie "ickove". Nehovoriac, ze aj material je kvalitnejsi, tie nove sa zvyknu "natahovat". U starych sa mi to nestalo ani po mnohonasobnom opatovnom dotiahnuti na 120-125Nm
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Cory » úte led 17, 2017 23:44

Ja som dokonca raz nevedomky pouzil sroby ičkove a dal pod ne este podlozky zo starych srobov. Tie ičkove su z ineho materialu, stači s nimi cinknut o kov a aj hluchy pocuje rozdiel.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10590
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Marek » stř led 18, 2017 07:02

Právě z důvodu robustnosti a kvality materiálu bych rád použil ty "staré" typy šroubů. On mi právě říkal, že při poslední montáži hlavy mu bylo řečeno, že ty šrouby jsou natažené a že další montáž hlavy už nemusejí vydržet. A co opravdu nepotřebuju, je ulomený šroub v bloku.

Zeptám se: Nemá někdo doma "zbytečných" deset šroubů na hlavu?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5017
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Henry » čtv čer 04, 2020 20:20

Vie niekto ci rozdielne sposoby utahovania skrutiek hlavy valcov (stary postup podla Tumu a inych zdrojov na presny moment (tusim 120 Nm) vs. novy postup podla prirucky na 21213 (dotiahnutie na presny moment (85 Nm) + dodatocne 2x po 90°)) su dane iba pouzitim roznych skrutiek hlavy valcov (stary typ 2101 s velkou hlavou a separatnymi podlozkami vs. novy typ 21213 s mensou hlavou a integrovanou podlozkou) alebo aj niecim inym (napr. inym (material, hrubka) tesnenim hlavy valcov (1,6 vs. 1,7i))? Dik!
Henry
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Cory » čtv čer 04, 2020 20:22

Je to kvoli inemu materialu tesnenia a inemu materialu skrutiek. V minulusto tvorilo kompenzacnu vrstvu tesnenie. Pri dnesnych tesneniach tvoria kompenzacnu funkciu skrutky. Preto treba vzdy merat dlzku skrutiek, pretoze sa mozu natiahnut. "Natahovacie" skrutky su tie na 12ku orech, resp na torx.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10590
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Henry » čtv čer 04, 2020 20:36

Diky za info! A mohol by som na motor 1700 pouzit stary typ skrutiek 2101 + podlozky, ak tie povodne budu uz nadmerne natiahnute? Samozrejme s novym tesnenim na 1700. Ako to potom dotiahnut? Starym ci novym postupom?

A este, kedze vlastne neviem ci v aute (Niva 21214 1,7 SPI) mam motor 1600 alebo 1700, ako ich zvonka vizualne odlisim? Idealne este pred rozobratim, nech mam pripravene spravne diely. Na hlave motora je napis "sdelano v SSSR", takze motor asi povodny (rok vyroby auta 2000) nebude (ak Rusi zmenili formu na odlievanie hlavy), takze tam moze byt hocico. Na bloku tusim bolo odliate "2121".
Henry
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Cory » čtv čer 04, 2020 21:06

ak je po d vyfukom odliate 21213, je to 1,7. Skrutky mozes pouzit aj klasicke, v praxi to funguje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10590
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Henry » pon čer 08, 2020 19:49

Tak som sa na to bol este raz pre istotu poriadne pozriet a na bloku je naozaj 21213 (ta 3 sa schovavala pod vrstvou mastnoty), takze 1700. No ale hlava je nejaka divna, jednak je sovietska (pricom 1700 sa vyrabal asi az za ruskej ery niekedy od polovice 90. rokov) a jednak je bez akehokolvek katalogoveho cisla dielu. Ake su vlastne rozdiely v hlavach 21011 (unifikovana), 21213 a 21214?
Přílohy
IMG_20200608_195054262.jpg
Hlava ?
IMG_20200608_194940438.jpg
Blok 21213
Henry
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Cory » pon čer 08, 2020 19:55

Hlavy 21213 mali na sebe dlho sovietsky napis. Oznacenie dielu je nad vyfukovymi zvodmi, resp. nad sanim. Rozdiely hlav 21011 a 21213 a 21214 su tu popisovane Xkrat a uz sa mi to nechce rozpisovat znovu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10590
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Henry » pon čer 08, 2020 20:09

Ok, dik! Pozeral som hlavu aj z druhej strany a ziadne cislo som ani tam nevidel. Asi uvidim az ked to cele rozoberiem. Ale dobre vediet, ze to je 1700. Temu s typmi hlav sa mi podarilo najst, pridam ju aj sem keby niekto hladal:
viewtopic.php?f=59&t=20363

Edit: a zabudol som na to najpodstatnejsie - hypoteticky uvazme, ze po zhodeni hlavy budu povodne skrutky 21213 natiahnute nad povolenu dlzku a tym padom ich bude treba nahradit. Mam objednane skrutky 2101 + podlozky, ktore tam chcem miesto nich dat. Ako ich utiahnut - "starym" (120 Nm) alebo "novym" postupom (85 Nm + 2x 90°)?
Henry
 
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Marťas » úte čer 09, 2020 15:55

Henry píše:Ok, dik! Pozeral som hlavu aj z druhej strany a ziadne cislo som ani tam nevidel. Asi uvidim az ked to cele rozoberiem. Ale dobre vediet, ze to je 1700. Temu s typmi hlav sa mi podarilo najst, pridam ju aj sem keby niekto hladal:
viewtopic.php?f=59&t=20363

Edit: a zabudol som na to najpodstatnejsie - hypoteticky uvazme, ze po zhodeni hlavy budu povodne skrutky 21213 natiahnute nad povolenu dlzku a tym padom ich bude treba nahradit. Mam objednane skrutky 2101 + podlozky, ktore tam chcem miesto nich dat. Ako ich utiahnut - "starym" (120 Nm) alebo "novym" postupom (85 Nm + 2x 90°)?

Se starým typem šroubů bych volil "starý" typ dotahování.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3358
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oprava hlavy 1,7

Příspěvekod Honza854 » úte čer 09, 2020 16:56

Typ sroubu (a tesneni) na stejnem mase urcuje zpusob dotahovani.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků