Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni motoru

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni motoru

Příspěvekod JmJ » úte pro 25, 2018 17:10

Cus,

pokud nekdo z vas provozuje hnuj a asi i kiu s motorem 1.6 Mpi 88kW pripadne 1.4 z roku vyroby cca pred 5 lety, tak si zkontrolujte jestli jsou v dobrem stavu rozvody a neuskodi si nechat rozebrat kat a zjistit, jestli se nesype. A to vse i kdyz mate najeto jen 50 tisic km. Pokud se totiz kat zacne sypat, tak se keramicky prach muze dostat do valcu a ponicit je. Kupodivu motoru GDI se to asi netyka, ale kontrola neuskodi ani tam. Tento problem je znam, na internetu se da dohledat. Pravdepodobne problem zacne tim, ze se vytahaji rozvody a nasledne spatnym casovanim vyfukoveho ventilu se zacne nicit kat. Hyundai udajne tvrdi, ze za to muze nekvalitni benzin, ktery znici kat, coz je spis blbost. Mam vlastni zkusenost se dvema motory 1.6, ktere tento problem mely a oba mely soucasne poskozene rozvody, zniceny kat a prachem poskozene valce.

Vcas tedy zkontrolujte stav.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 5818
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni mo

Příspěvekod zelvotron » stř pro 26, 2018 09:09

Jo byl o tom článek v SM asi tak před rokem. To s tím katem je nakonec riziko u každýho motoru s katíkem hned ve svodech. Ale tady je to karma za to jak hjundaj podváděl v papírovejch výkonec těch motorů. :mrgreen:
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6010
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni mo

Příspěvekod Marek » stř pro 26, 2018 10:44

Mezi námi, kdo dneska nepodvádí. Ať jsou to emise, nebo jiné konstrukční paskvily.....

Stačí se podívat na nedávný Dieselgate, který se ve finále nejvíc dotkl Ameriky, v Evropě to samozřejmě naše nejsvětější EU dotahla k dokonalosti tím, že se snaží všemi možnými prostředky naftové motory zničit.

Vzpomeňme na motory HTP, které, ač osazované do mnoha vozů napříč koncernem, byly konstrukce české (což je naše ostuda.....). Tam se pekl olej v hlavním mazacím kanálu motoru, protože nějaký zfetovaný inženýr navrhl vedení oleje od filtru bezprostředně vedle KATu (rovněž umístěného ve svodech, což je dnes prakticky standard).

Všude je něco. Tohle, co se týká motorů od Hyundaie, je ovšem tím bolestnější, že tomu v provozu prakticky nelze zabránit.
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4758
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ


Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků