Cus,
pokud nekdo z vas provozuje hnuj a asi i kiu s motorem 1.6 Mpi 88kW pripadne 1.4 z roku vyroby cca pred 5 lety, tak si zkontrolujte jestli jsou v dobrem stavu rozvody a neuskodi si nechat rozebrat kat a zjistit, jestli se nesype. A to vse i kdyz mate najeto jen 50 tisic km. Pokud se totiz kat zacne sypat, tak se keramicky prach muze dostat do valcu a ponicit je. Kupodivu motoru GDI se to asi netyka, ale kontrola neuskodi ani tam. Tento problem je znam, na internetu se da dohledat. Pravdepodobne problem zacne tim, ze se vytahaji rozvody a nasledne spatnym casovanim vyfukoveho ventilu se zacne nicit kat. Hyundai udajne tvrdi, ze za to muze nekvalitni benzin, ktery znici kat, coz je spis blbost. Mam vlastni zkusenost se dvema motory 1.6, ktere tento problem mely a oba mely soucasne poskozene rozvody, zniceny kat a prachem poskozene valce.
Vcas tedy zkontrolujte stav.