Nastavení polohy omezovače
Moderátor: Moderátoři
Nastavení polohy omezovače
Ahoj, lidi prosím vás popište mi jako blbcovi nastavení polohy omezovače. Ja to z teh knížek prostě nechápu. Mezi čím mám měřit tu vzdálenost? Musí být vyvěšená zadní náprava od karoserie(v jedné z knížek se o něčem takovém snad i zmiňují)?
Dneska jak pršelo, jsem si při prudším brždění dal málem na hubu. Zadní kola se blokly podstatně dřív než přední a auto šlo moc pěkně do prdele.... Nastavoval jsem ho od oka. Za sucha to je v pohodě, ale běda jak je mokro. Od toho tam přeci hlavně je, že.... Kdyby jste byli tak hodní a ideálně mi to doplnili fotkama. Mnohokrát díky.
Dneska jak pršelo, jsem si při prudším brždění dal málem na hubu. Zadní kola se blokly podstatně dřív než přední a auto šlo moc pěkně do prdele.... Nastavoval jsem ho od oka. Za sucha to je v pohodě, ale běda jak je mokro. Od toho tam přeci hlavně je, že.... Kdyby jste byli tak hodní a ideálně mi to doplnili fotkama. Mnohokrát díky.
Pokud mně je známo omezovač brzd se nenastavuje. Vzdálenost tlačné tyčky je nastavena z výroby a těžko si umím představit, že by to šlo nějak předělat.
Jestli Ti kola blokují, je pravděpodobně omezovač zaseklý nebo zarezlý v maximálně otevřené poloze. Tím vlastně nereguluje a kola brzdí maximálním možným účinkem. Vyměnil bych ho.
Jestli Ti kola blokují, je pravděpodobně omezovač zaseklý nebo zarezlý v maximálně otevřené poloze. Tím vlastně nereguluje a kola brzdí maximálním možným účinkem. Vyměnil bych ho.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Podle jistého dokumentu, který se vyskytoval v "technice" na knihovně Ladaklubu to lze, ovšem tento dokument se při úpravě stránek pravděpodobně navždy ztratil, bohužel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ano, jde to trochu nadstavit. první bod je namontování omezovače na svoje místo s tím, že šroubky zůstanou povolené. Dál podle návodu.
Jak moc to ale pomůže, to netuším. Je to spíš postup, při montáži nového.
Jak moc to ale pomůže, to netuším. Je to spíš postup, při montáži nového.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Omezovač je nový a nastavit se dá. Mám to vyzkoušený. Úplně nahoře kola nebrzdí téměř vůbec, úplně dole až moc. V té konzoli kde je našroubován, se s ním dá posouvat.Marek píše:Pokud mně je známo omezovač brzd se nenastavuje. Vzdálenost tlačné tyčky je nastavena z výroby a těžko si umím představit, že by to šlo nějak předělat.
Jestli Ti kola blokují, je pravděpodobně omezovač zaseklý nebo zarezlý v maximálně otevřené poloze. Tím vlastně nereguluje a kola brzdí maximálním možným účinkem. Vyměnil bych ho.
Pro Ivo: Díky, už to začínám chápat. Snad mi to pomůže.
Můžeš prosím ještě poslat jednu stránku z té knížky? V tom textu jsou čísla, které odkazují ještě asi na jeden obrázek. Díky.
Myslíš tento?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Jozef Matuška
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
- Bydliště: Šurany, Slovensko
Dílenská příručka pro opravu automobilů VAZ 2101 2102 2103 a jejich modifikací, druhé opravné vydání. 362 stran, 70kčs .
Pokud by vedení klubu mělo zájem a nebyla v naší knihovně, tak můžu zapůjčit ke zpracování.
Bohužel, nákresy přípravků v této knize nejsou.
Pokud by vedení klubu mělo zájem a nebyla v naší knihovně, tak můžu zapůjčit ke zpracování.
Bohužel, nákresy přípravků v této knize nejsou.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Hm, ale zato je tam pěknej seznam Koukam mam to samý vydání, ovšem zajímalo by mě třetí, páč chyby tam jsou...Ivo píše:Bohužel, nákresy přípravků v této knize nejsou.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
To jo. Seznam přípravků je tam dost dlouhý. To nám ale bohužel v ničem nepomůže. Chtělo by to knížku, jenom s těma přípravkama. Ikdyž, dost věcí se dá udělat i bez nich.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
to marek: kdyz by nastavovat nesel potom by kazdymu autu brzdil zadek tak jak nema diky stavu pruzin. nastavit se to ma pri vymene pruzin(snizeni x zvyseni). timto to taky funguje, cim vic nahoru ti jde pri brzdeni zadek tim min sily jde na zadni kola aby nesli do bloku. pri nakoplym zadku by tudiz zadek nebrzdil vubec. naopak pri snizenym aute by brzdil porad moc
jsou i taci kteri jezdi bez tohoto omezovace nebo jej maj zarezlej v otevreny polozer. kdyz se s tim clovek nauci jezdit da se to
jsou i taci kteri jezdi bez tohoto omezovace nebo jej maj zarezlej v otevreny polozer. kdyz se s tim clovek nauci jezdit da se to
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Maysner, tak tak.. omezovač se naopak musí nastavit.... já se na nějakej připravek vyprdl... nastavit se to má tak že ta zkrutná tyčinka má být myslím v těsném dotyku s telesem pístku a tečka... na technické spokojenost... při jizdě taky... prostě to slož, nastav jak píšu a prostě si to vyzkoušej například na nějakém zaprášeném povrchu... a uvidiš jak a při jakém sešlápnutí pedálu ti to brzdí.. podle toho to doladíš.... dalo by se říct že čím víc ti ta tyč tlačí tím víc to brzdí (doufám ovšem že se nepletu - nemám po ruce literaturu abych to mohl tvrdit na 100%, když sem si to tak narychlo představil.. když auto naložíš tak se ti vzdalenost karoserie vuči nápravě zmenší a tím pádem, jelikož "vstup" a "výstup" zkrutne tyčinky chodí společně tak ti na pístek tlačí více a tím ho více otvírá.... pístek má totiž v sobě pružinku, která působí proti směru otvírání a zavírá jej... zároveň by se tak dalo říct že by měla být fáma že omezovač muže zatuhnout v uplne zavřene poloze, jelikož když ho seřizuješ tak ho seřizuješ pro minimálně otevřenou možnost... )...
mimojiné když omezovač zatuhne v nějaké poloze tak to bývá spíše tím že má v sobě (ovšem mimo těleso pístku) kluzný váleček (tím je prostrčená zkrutná tyčinka), který zarezne do pístku a nemuže se otáčet, tím vyřadí omezovač z činosti a pístek zatuhne až po nějaké době....
tolik co povim já a ted do mě...
mimojiné když omezovač zatuhne v nějaké poloze tak to bývá spíše tím že má v sobě (ovšem mimo těleso pístku) kluzný váleček (tím je prostrčená zkrutná tyčinka), který zarezne do pístku a nemuže se otáčet, tím vyřadí omezovač z činosti a pístek zatuhne až po nějaké době....
tolik co povim já a ted do mě...
Takže bez úspěchu... Zkrutná tyč byla odpojená od nápravy. Dřívkem vymezená přesně vzdálenost 200mm i teh 140mm jsem zkoušel a prostě ať hýbu omezovač kamkoli, tak ta tyč se toho pístku dotýká pořád. Nastavil jsem to opět od oka. Vypadá to že to bude dobrý, ale uvidí se až bude pršet...
Napadlo mě použití redukčního ventilu na brzdy, maj to v tuning dílech... Pak by vlastně bylo jedno jak je ten omezovač nastaven. Křivka té regulace bude podle mě pořád stejná, jen se tím nastavováním polohy omezovače celá posouvá. No a místo omezovačem, bych jí posouval ventilem. To by mohlo fungovat bezvadně a ještě by sa dal nastavit přesně poměr brzd.
Napadlo mě použití redukčního ventilu na brzdy, maj to v tuning dílech... Pak by vlastně bylo jedno jak je ten omezovač nastaven. Křivka té regulace bude podle mě pořád stejná, jen se tím nastavováním polohy omezovače celá posouvá. No a místo omezovačem, bych jí posouval ventilem. To by mohlo fungovat bezvadně a ještě by sa dal nastavit přesně poměr brzd.