Otáčkoměr 21061

Moderátor: Moderátoři

fanhanes

Otáčkoměr 21061

Příspěvek od fanhanes »

Zdravím Vás všechny,

nesetkal se někdo s problémem špatného měření otáček motoru ve smyslu zblázněného otáčkoměru ?

Je to docela zajímavý jev kdy rafička otáčkoměru asi od 3000 ot/min začne lítat nahoru a dolu jako by někdo jako na voltmetru připojoval a zase odpojoval kontakt.
Má to ještě jednu souvislost s tím, že když tohle začne dělat tak mě začne jakoby něco praskat pod palubni deskou v mistech kde jsou otvory pro ventilator a dále ještě mi to vyhodí tu nejsilnější pojistku 16A a jsem naprosto jizdy neschopny.

Nevíte někdo kde je problém než se v tom začnu hrabat sam :-)

Díky
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Problém je v obvodech, které jsou pojistkou č.1 napájené - tedy trvale pod napětím bez ohledu na polohu klíčku. V palubní desce je to například zapalovač, klakson, dále brzdová světla, osvětlení kabiny, hodiny na palubní desce (možná jsem na něco zapomněl).

Najdi problém, odstraň jej a potom se můžeme bavit o otáčkoměru. Problém s otáčkoměrem je pravděpodobně spojen s tím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pool

Příspěvek od Pool »

Co třebas odpojit otáčkoměr a pak to zkusit bez něj?? Hned by jsi věděl, jestli za to může on. Ale nezdá se mi taky, že by to on způsoboval. Ikdyž.. zkoumal jsem můj (používám z FIATU 850) a ten má kolem měděného vinutí kovový věneček (ukostřený), asi kvůli odstínění. Takže teoreticky by tam mohlo dojít ke zkratu, kdyby se vinutí dostalo do kontaktu s věnečkem. Ale nevím jak to je u Lady.. a možná to vůbec není tím... :?
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 52
Registrován: úte črc 27, 2004 21:46
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčkoměr 21061

Příspěvek od Lukáš »

fanhanes píše:Zdravím Vás všechny,

nesetkal se někdo s problémem špatného měření otáček motoru ve smyslu zblázněného otáčkoměru ?

Je to docela zajímavý jev kdy rafička otáčkoměru asi od 3000 ot/min začne lítat nahoru a dolu jako by někdo jako na voltmetru připojoval a zase odpojoval kontakt.
Má to ještě jednu souvislost s tím, že když tohle začne dělat tak mě začne jakoby něco praskat pod palubni deskou v mistech kde jsou otvory pro ventilator a dále ještě mi to vyhodí tu nejsilnější pojistku 16A a jsem naprosto jizdy neschopny.

Nevíte někdo kde je problém než se v tom začnu hrabat sam :-)

Díky


Mám úplně stejný problém. Otáčkoměr žije vlastním životem a ješte teď k tomu něco začalo srčet u tý první 16A pojistky. Nevíte kde by mohla být přesně ta chybka. Taky jsem jednou začal brzdit a ručička otáčkoměru najednou ožila a pokuď mě paměť neklame tak brzdová světla jsou taky na tý první pojistce. Takže asi mi nezbyde než hledat a hledat. Ty už si to s tim otáčkoměrem vyřešil?

Lukáš 2106
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Marian
Příspěvky: 1
Registrován: pon čer 07, 2004 14:06
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian »

Jas som mal presne ten isty problem s otackomerom proste lietal jak besny hore dole po kazdom pohnuti plynu. S pojistkov som problem nemal (aspon som ju nemusel menit). Takto som jazdil asi 2 roky (zvykol som si :lol: ) Az pred par dnami my vypadol srobik z rozdelovaca co spaja ovladaciu tyc podtlakoveho regulatora prdstihu so zakladnov doskov kontaktov, tak som tam strcil zapalku a nastavil som zapalovanie na moje obrovske prekvapenie otackomer slape perfektne.

Zaver: mozno bol problem v nastaveni rozdelovaca
Marian
Mira
Příspěvky: 13
Registrován: čtv led 27, 2005 11:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mira »

otackomer funguje tak, ze dostava pulsy z prerusovace, me kdyz delal neplechu, tak zaroven s tim skubal motor, nekde se uzemnoval drat od indukcni civky k prerusovaci, asi tam mel predchozi majitel nejakej home made imobil, protoze na kondenzatoru byl jeste jeden drat navic.
co se tyce pojistky, me treba na nive delal jednu dobu bordel to, ze skrkal faston budiku tlaku oleje o kus kovove casti palubky.
Dalsi pricina, co se stala byl prodreny svazek dratu od volantu 9blinkry, sterace, klakson, svetla), ktery vede kolem volantove hridele, tam byla prodrena izolace... taky to obcas delalo bordel
Only in 4x4
karel

otackomer

Příspěvek od karel »

Naprosty souhlas s Markem. Otackomeru nic neni, jen jeho elektronika, napajena z prislusneho okruhu je rozhozena neustalym kolisanim napajeciho napeti. Prolezl bych celou pridruzenou soustavu a odstranil vsechna objektivne podezrela mista, uspech se drive ci pozdeji dostavi. Mozna prijdes i na jine zavady. Elektricka soustava v zigulech je svet sam pro sebe...
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 52
Registrován: úte črc 27, 2004 21:46
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš »

Zdravim.

Jde nejak vyzkouset otackomer mimo auto ze funguje? Nebo ho zapojit nekam na rozdelovac novym kabelem? Uz me ta rucicka unavuje, tak bych alespon chtel vyzkouset jestli ten otackomer je opravdu v pohode.

Dik.

Lukas.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Vemeš, dáš mu 12V + a - a další káblík na kladívko-pak jej můžeš zkusit mimo,nebo generátor na vstup ale to už asi s běžným vybavením ne. Otáčkoměr není nic jiného, než převodník kmitočet/napětí. Pokud to nějak cestuje, zkus najít vhodnější připojení napájení-mě když dám blinkry,začne se pohybovat ručička Vmetru, tudíž ta elektrika žije opravdu svým životem. :wink: :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Mohlo by to byť aj kratkymi uhlikami na alternatore a pri tych otačkach okolo 3000 to už nema dobry dotyk a začina kolisať napätie respektive vznikaju napätove impulzi.

Mal som ten problem cez meranie na zapalovani či neodskakuju kontakty až po vymenu otačkomera a furt nič. Až napokon začala poblikavať kontrolka dobijania a po vymene uhlikov začal ukazovať otačkkomer ako ma :D
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 52
Registrován: úte črc 27, 2004 21:46
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš »

Uhliky tam mam novy a ty stary meli asi 120 000km a jeste by tam nejakej ten tisic km urcite vydrzely. Tema to u me asi nebude.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Pool

Příspěvek od Pool »

Mám dotaz na majitele 03/06 co používají zapalování Favorit. Nebo kdokoliv kdo má Favorit cívku v autě a používá otáčkoměr... Jak vám to s ní funguje? Mně neukazuje nic, ručička se pohne při startu, vyběhne na 1000 ot. a pak umře. Měl jsem to správně zapojené a proměřené... (Napájení 12V, kostra, cívka v.č. 1) Otáčkoměr jsem vyzkoušel na jiném autě (Š120L) a tam pracoval normálně. Tak si myslím, že problém je v el.zap. nebo cívka Favorit.... :shock: Nemůže mít vliv taky nastavený jiný úhel sepnutí kontaktů?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

mne uz uhoreli dva otackomeri na cievke s prinizkym odporom. Raz to bola cievka z fava (0,8ohmu) a druhykrat nejaka 1,5ohmova. Nevydrzia to moc dlho bohuzial...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Pool

Příspěvek od Pool »

:cry:
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 52
Registrován: úte črc 27, 2004 21:46
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš »

Majo píše:mne uz uhoreli dva otackomeri na cievke s prinizkym odporom. Raz to bola cievka z fava (0,8ohmu) a druhykrat nejaka 1,5ohmova. Nevydrzia to moc dlho bohuzial...


No a neslo by to nejak osetrit? Nejaka zmena zapojeni v otackomeru?
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“