Motor 1.6 -- ventily chrastěj

Moderátor: Moderátoři

Motor 1.6 -- ventily chrastěj

Příspěvekod ondrej4 » stř bře 28, 2007 15:49

Tak že moja prestavba nivi je pri konci. A začal som už s ňou chodiť a objavovať povolené skrutky a vychytávať nedostatky . A dostal som sa k jednému problému s ktorým si neviem rady. Generálkoval mi jeden pán polo motor a hlavu valcov (1600). A neviem ani za svet odstrániť štrkot ventilov pri akcelerácií, už som vymenil aj rozdeľovač karburátor a stále nie a nie to odstrániť. Natankovaný je benzín 98 okt. Volal som chlapíka čo robil generálku a úpravu, že či sú iné nastavenia motora ale nevedel mi odpovedať. Tak sa s tým trápim a už som v koncoch. Vravel, že z bloku s frézoval 1,5 mm, dal inú vačku (na tlak motora nie na otáčky) čo som od neho požadoval. Pomôžte alebo poraďte či sa náhodou niečo ne nestavuje inak ( vôľa ventilov odtrch kladivka alebo zapaľovanie). S pozdravom Ondrej.
Naposledy upravil ondrej4 dne úte říj 13, 2009 08:44, celkově upraveno 1
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Radek Nastoupil » stř bře 28, 2007 17:20

Co takhle se zkusit podívat, jestli nemáš nenapnutej rozvodovej řetěz, sedí ti značky na klice a na vačkovém hřídeli a máš zprávně nastavené vůle u ventilů?
Uživatelský avatar
Radek Nastoupil
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř pro 20, 2006 16:28

Příspěvekod Vašátor » stř bře 28, 2007 21:14

Pokud se vážně jedná o cvrlikání ventilů a vše je nastaveno správně, může to být způsobeno až moc velkým zvýšením komprese.
Takže, vše jsi seřídil dle knížky? Měřil jsi tlaky motoru? Ventily byly "pouze" zabroušené nebo se měnili i vodítka ventilů? Co tlak oleje? Je dostačující? - dle budíku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod ondrej4 » stř bře 28, 2007 22:14

zdravím Vasator. Tlaky som nemeral, ale odmeriam. Ventile sacie su nové a vodítka s tými som nerobil nič. Hovoril som s jedným panom a on vravel že v takomto prípade sa mení aj horné rozvodové koleso koli časovaniu. fakt neviem čo rozhovor to iný nazor. A ešte jedna vec mali bi sa zmenit aj trisky v karburátore? včera som kúpil noví origimal o tomto neviete nahodou niečo?
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Vašátor » stř bře 28, 2007 22:27

No pokud jsi použil jinou vačku než seriovou, měla by se správně načasovat. Dle mého názoru by to mělo ale spíš vliv na výkon motoru. Stejně tak osazení trysek v karburátoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod ondrej4 » stř bře 28, 2007 22:50

No dobre tak ze čo dalej? Čo rozumieš pod vplivom výkonu, pojde dolu?. Tak že neriešiť časovanie a trisky?
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Majo » čtv bře 29, 2007 09:05

riesite tu vsetko mozne, ale na nespravne nastaveny predstih ste este nedosli :roll:

Na znizenie 1,6ky o 1,5mm z bloku by 98okt postacovat mal, i ked 100vka by bola urcite vhodnejsia. Avsak predstih treba odladit, nie je to len supnut tam nejaky zakladny a len jazdit. Ja som sa drbal s pruzinkami pol roka kym to jazdilo ako malo a nikde necvrlikalo. Proste potrebujes dosiahnut maximalny predstih, pri ktorom este "necvrlikaju ventily" a vtedy budes mat aj najvyssi vykon aj najnizsiu spotrebu 8)
Mozno bude treba skratit odstredivu regulaciu, i ked nie vzdy je to nutne....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Myso » čtv bře 29, 2007 10:28

a hlavne zakladny predstih musi ist dole!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod ondrej4 » čtv bře 29, 2007 15:27

Dakujem chlapi za momentálne rady. A čo s triskamy v origo karburátore mam ich nechať nezmenené? Majo pružinky myslíš tie čo sú pod palcom rozdeľovača? To znamená že ich mám skracovať aby boli tvrdšie?
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Majo » čtv bře 29, 2007 21:45

no ono je to cele matura s tym predstihom, to ja napriklad mam zakladny predstih dokonca pozdvihnuty(10-15st) akurat skratena odstredivka -to sa robi vacsinou zmenou dorazov, nie pruziniek, teda cele to konci niekde na 30st a pruzinky som vyskusal asi z 5 rozdelovacov kym som nasiel tie prave - oni by mali byt rovnake ale presnost vyroby a kvalita materialu sposobuje, ze dve rovnake som ani nenasiel :roll:
proste treba mat stroboskop a riadne sa s tym vyhrat...


(pruzinky myslim, ano tie, pod palcom)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod ondrej4 » čtv bře 29, 2007 22:00

Majo zatial mam s toho spanielsku dedinu, ale zajtra idem k mechanikovi a skúsime to vy laborovať, ale nedávam tomu nadej mam na to uz iba 2 týždne a zatial som neurobil iba 300km tak že neviem čo bude s Tisovcom s ne zabehaným motorom tam asi nepôjdem. Len taká otazka nedal bi si mi na teba číslo keď náhodou si stým nebudme vedieť pomôcť? S pozdravom Ondrej.
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod ondrej4 » úte dub 03, 2007 22:31

No dnes som sa trochu serinkal s tou detonáciou. A dosiahol som len toľko, že teraz to nehrkoce, len veľmi máličko ale zase nevieme nastaviť voľnobeh, lebo je malý predzápal. Chlapi vy máte tie karburatoriky s podtlakom? lebo našiel som jeden bez podtlaku len neviem na aký typ to je a či to ma vôbec zmysel sa ním zaoberať. A neviem či som vám hovoril o LPG-čku keď prepnem naň tak to nerobí asy kvôli vyššiemu oktánové mu číslu. Samozrejme že v silnom teréne idem na benzín, ale väčšinou budem jazdiť po normálnej ceste lebo od revíru to mam 18km. A hlavne zabehať motor chcem na benzín. Možná tento príspevok nemá ani päty ani hlavy, ale sa blíži ten Tisovec a mám nabehaných len 500km
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod VaSek » stř dub 04, 2007 09:17

Mas proste moc dlouhou odstredivku (moc velkej rozsah), takze bud mas malej predstih na volnobeh a nebo to tluce nahore. Takze musis zkratit rozsah regulace.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod ondrej4 » ned dub 08, 2007 23:17

Pani touto cestou by som sa vám chcel poďakovať za vaše rady ohľadom tej detonácie (strkanie ventilov) mali ste pravdu s tou odstredivkou. Po telefónnom rozhovore s MAJOM som sa do nej pustil a to tak že sme tam surovo navarili dva hrbolčeky a začal som pilníkovať a na prvý krát sa mi to aj podarilo znamená že som ju skrátil asi o jeden mm. A teraz keď som pozeral Myšovú stránku tak asi aj on má možná tu podložku milimetrovú.

chlapi robí mi motor jednu vec. Keď ho máličko preženiem po teréne lebo ešte zabehávam tak sa stane že prestane ťahať. to znamená keď vytlačím spojku tak ide do otáčok a ke sa chcem rozbehnúť tak zdusí motor a keď ju zase vytlačím ide normálne do otáčok. Potom to asi po drohom pokuse prestane a zase ide normálne. Už sa to stalo 2-krát. Karburátor mam nový.
ondrej4
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát led 05, 2007 02:21
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Majo » úte dub 10, 2007 21:50

Super, tak zase jeden problem vyrieseny(a zase si blizsie k Tisovcu) :wink:

Tak k dalsiemu problemu. Palivovy filter(hruby cistic paliva) si vsadil medzi hadice? Nemohla sa dostat do karburatora nejaka spinka/smietka, ktora z casu na cas pripcha niektoru trysku? Mohla by to byt trebars aj hlinikova spona v novom karburatore a to by mohlo byt pri otrasoch v terene...
A este jeden dotaz karburator je spravne nastaveny? Aj LPG? Predpokladam spravne, ze to dusenie robi len benzin?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků