Elektronicke zapalovaní

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Pool » úte bře 15, 2005 22:19

Koko Loko píše:Skromná otázka, co vy na toto?

Inu vyzkoušej a uvidíš sám! Výkonová část je shodná s Mysovym zapojením. Vstupní část je poskládána z hradel, z čehož vyplívá (ostatně jak i sám autor píše), že sepnutí kontaktů bude logikou lépe vyhodnoceno a nedojde k zákmitu, nebo kratší době otevření hl. tranzistoru. Je to trochu složitější na konstrukci, ale výsledek může být => lepší jako Markovo, Mysovo zapojení. Opravdu vyzkoušej a nenech se nikým ovlivňovat, potom napiš svoje dojmy! (teda ale trochu si pospěš, 100let je na nás dlouho..) :wink:
Pool
 

Příspěvekod Dusan » stř bře 16, 2005 16:16

A čo tyristorove zapaľovanie ? Ide o menič napätia tim je napajani kondenzator a napätie z kondiku sa vybije do indukčnej cievky.
Čo vy nato ?
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Pool » stř bře 16, 2005 17:10

Dusan píše:A čo tyristorove zapaľovanie ? Ide o menič napätia tim je napajani kondenzator a napätie z kondiku sa vybije do indukčnej cievky.
Čo vy nato ?

Tak já na to.. že jsem o něm četl tohle => umí vyrobit hodně vysoké napětí až 35kV, což je skvělý. Ovšem doba zapalovacího impulsu je o hodně kratší, než u tr. zap. nebo klasik. zap. To může způsobit nekvalitní spalování a zhoršení emisí. Nevýhodou je též rozměrnost, je k němu potřeba velký kondenzátor, nebo i tansformátor. Já jsem se s ním v praxi ještě nesetkal, tož nevím jestli je to lepší..
Pool
 

Příspěvekod VaSek » stř bře 16, 2005 17:11

Tento typ zapalovani jsem realizoval pro testovaci motorgenerator. Spise nez tyristorove zapalovani bych ho nazval CDI - Capacitor Discharge Ignition, protoze jako spinaci prvek se dnes pouziva IGBT misto tyristoru. Toto zapalovani je schopno dodat jiskru o konstatni energii(ktera je vzhledem k ostatnim typum zapalovani vetsi, neni problem dodat 50mJ) v celem rozsahu otacek. Ma zarovem nejvetsi strmost VN pulzu takze se zmensi vliv necistot a kvality VN soustavy. Trochu problemem je kratka doba horeni jiskry coz zpusobuje problemy pri zapalovani chudych smesi(coz by v beznem provozu motoru nemelo nastat), ale drobnym vylepsenim lze (snad) i dobu horeni jiskry prodlouzit.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod VaSek » stř bře 16, 2005 17:18

K tem rozmerum, pouzil jsem spinany zdroj misto trafa takze celkove rozmery cca 80x40x60. Na tom generatoru slape v pohode (po odladeni detskych nemoci:). Duvod proc jsem to jeste nedal do auta je jednoduchy - lenost a nedostatek casu. Mam totiz ideu vyhodit rozdelovac z auta uplne a z CDI palit do dvou dvouvyvodovych civek. Rizeni uP, poloha kliky - zuby setrvaku + horni uvrat z remenice, podtlak v sacim, teplota vzduchu a teplota vody.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Pool » stř bře 16, 2005 17:37

VaSek píše:Mam totiz ideu vyhodit rozdelovac z auta uplne a z CDI palit do dvou dvouvyvodovych civek. Rizeni uP, poloha kliky - zuby setrvaku + horni uvrat z remenice, podtlak v sacim, teplota vzduchu a teplota vody.

Tak to by byla dobrá frajeřina! Taky jsem přemýšlel o něčem jinem než cívka nebo rozdělovač. Třebas nějak uzpůsobit vn násobič z TV, jestli by to vůbec šlo.. :) a napájet s tím přes rozdělovač svíčky!
Pool
 

Příspěvekod Majo » stř bře 16, 2005 21:32

kurnik, ja sa nejak neviem dostat k tomu zapalovacu z Favorita -sorry Jaano, ze mi to tak dlho trva, ale bola zima :wink:
Som zvedavy, ci to bude "citelny rozdiel"
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod VaSek » čtv bře 17, 2005 00:28

Taky se snazim jit zatim cestou mensiho odporu a nahodit nejdriv rozdelovac favo.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned črc 17, 2005 22:15

100 let to teda netrvalo, leč za chvilku to taky nebylo, ale je. Oproti standardnímu zapalování jsem zjistil tyto subjektivní dojmy.

1) hned po nastartování studeného motoru je chod podstatně klidnější a snese i více ubraného sytiče
2) celkový chod motoru se mi zdá měkčí
3) ve vyšších a vysokých otáčkách se mi zdá motor méně hlučným
4) akcelerace se asi nezměnila, stále stejný lenoch leč roztáhnutelný a málo žravý (snad zůstane)
5) maximální dosažená rychlost 160 km/hod dle tachometru a šel by asi i více, dříve jen 155/hod, podotýkám, že mám 4q

Zatím jse s tím nacoural jen 30 Km, takže na nějaké hlubší závěry je ještě čas. Trošku mě potrápil katalogový list BU931, který jsem mylně pochopil a tudíž prohodil kolektor s emitorem, než jsem na to došel chvilku to trvalo a prošel jsem malou krizí.

Celý ten bazmek je podle http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... el_zap.htm respektive http://fiat127.webzdarma.cz/fanclub/

Otázkou je jestli přežije plošňák, respektive jeho cesty s mezerami cca 0,6 mm, kdysi jsem takhle udělal elektronkový zesilovač a po půl roce se probily cesty, je zajímavé, že jen na desce s elektronkami, zdroj zůstal v pohodě.
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne ned črc 17, 2005 22:51, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod BA3 » ned črc 17, 2005 22:40

To je moc hezký ale, pro mé znalosti nedostupné :?
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
BA3
 
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » pon črc 18, 2005 16:16

To Koko-Loko: Velmi pěkné. Kdy rozjedeš sériovou výrobu :?: :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon črc 18, 2005 16:54

Cha, cha, bohužel už jenom výroba plošňáku je natolik pracná, že nějak moc neuvažuji o tom, že bych to dělal znovu. Leč mohu poskytnout cár papíru s nákresem plošňáku, pokud bude zájem, rozpisku materiálu a nákres na čtverčkovaném papíře prsknu do sponzorské sekce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod expa » úte črc 19, 2005 09:13

napadlo Vas uz tyristorove zapalko z Tatry 613 + favo rozdik?
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
expa
 
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Hurikán » úte črc 19, 2005 09:58

expa píše:napadlo Vas uz tyristorove zapalko z Tatry 613 + favo rozdik?


A 2 svíčky na válec. :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod expa » úte črc 19, 2005 10:54

ee e! Nemylit si dojmy s pojmami ... ja hovorim len o tyristorovom zapalovani, ktore tiez pracuje na magnetickom snimaci a pokial viem zrovna favo rozdelovace maju magneticky snimac! A ma brutalnu stabilitu pri dvojnasobnych tockach .. takze by to mala byt brutal vec ... az mi niekto prerobi rozdik, sam na to nemam potrebne veci, vyskusam to ... jedno take zapalko mohu teoreticky mit.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
expa
 
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků