Karburátor z 2105 do 2103, instalace ekonomizéru.

Moderátor: Moderátoři

Karburátor z 2105 do 2103, instalace ekonomizéru.

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 17:00

Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...
Naposledy upravil Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 18:40

Jo tam jak vedou ty dva drátky, to je nějaký spínací relé a elmag. ventil jsem tam nenasel vubec...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvekod JmJ » pát kvě 26, 2006 18:40

Jelen píše:Chtěl bych dát karburátor z 2105 do 2103 kvůli ekonomizéru. Jenže ten z 2105 má ještě dva drátky ze strany. K čemu jsou? Jeden je elektromagnetickej ventil, ale ostatni? A jak a kam zapojim ekonomizér? Jo a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby? To jsem z toho jelen...


neni do 2103 vhodnejsi karbec z 2107? prece jen ten 2105 je delany pro 1300 motor.

alebrz pokud mas ozon2105 a chces mit ekonomizer, tak musis mit u tahla plynu mikrospinac (to jsou myslim jedine draty, ktere z prostoru karburatoru vedou), musis mit vlastni ekonomizer, ktery je soucasti karburatoru a je to vlastne jen membrana s jehlovym ventilem a vse je schovano pod sroubkem pro serizovani mnozstvi smesi volnobehu. Je to takovy maly "modulek", ktery se nerozdelava a kdyz povolis dva sroubky, ktere ho drzi, tak cele z karburatoru vyndas. Pak musis mit zminovany elmag ventil a dale jeste ridici elektroniku, coz je cerna skatule asi s 3 draty, ktera se standardne umistuje na levy podbeh.

jak je to presne zapojene to nevim, musel bych se podivat, ale v zasade jde o to, ze na elgmag ventil je privedeno/neprivedeno napeti v zavislosti na tom, v jake poloze je mikrospinac u tahla plynu a co rika ridici elektronika.

kdyz najdes el. schema k 2105, tak tam urcite zjistis, co a jak zapojit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 18:43

Všechny komponenty bych měl mít, protože to beru z 2105, co mi stojí na zahradě jako nositel dílu, a ještě nedávno šla natočit... Nemám karburátor z 2107, jen 2105, ale snad by tam šly dát trysky z 2103. Je to šílená kombinace, já vim, ale snad to pujde.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 18:43

Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod JmJ » pát kvě 26, 2006 18:51

Jelen píše:Jen bych potřeboval tak ňák vědět, jak na to...


kdyz ti to stoji zapojene u baraku, tak to jen cut&paste do tveho auta :-). jedine co budes muset dodelat je asi napajeni pro tu elektroniku, ale to by nemel byt problem. jinak se podivej, jak to mas zapojene v 2105 a zjisti, kam ty veci pripojis v 2103. myslim, ze valna cast te soustavy me kabelaz nezavislou od ostatni kabelazi vozu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 18:59

Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod JmJ » pát kvě 26, 2006 19:34

Jelen píše:Tak s tim by neměl bejt problém - jsem elektrikář, ale jestli nebudu muset přehazovat i parohy nebo tak nějak. Jestli s tim ještě nesouvisí podtlaková regulace na rozdělovači, to bych musel přehodit taky, protože muj žigul má jen napevno nastavenej...


no co se tyce podtlaku tak musis dostat podtlak k ekonomizeru. originalne je vyveden ze saciho potrubi pod kraburatorem. mas li sani z te 05, tak muzes asi prohodit. to nevim jiste nekdo tam navrtal vlastni otvor a nekdo to vyvedl z podtlaku k posilovaci.

myslim, ze podtlak do rozdelovaci s ekonomizerem nema zadnou spojitost.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jelen » pát kvě 26, 2006 20:06

Já se vo to pokusim, a uvidim. Kdyžtak se sem vrátim zkonzultovat chyby... Ale dik za informace.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jelen » sob kvě 27, 2006 19:13

Tu krabicku jsem nasel(na pravym podbehu), vede z ni hafo dratu. mam i takovej malej kulatej bazmek, vedou z nej 4 draty (2 konektory, na kazdym 2 draty) a dve trubicky - asi na podtlak z karbecu, je na pravym podbehu. Netusim, jak je to zapojeny. Musim nekde sehnat schema na elektriku i na pneumatickou cast. Prosim, pripadne poradte co a jak a na co si dat bacha.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Roman » sob kvě 27, 2006 20:30

Pozri si na Ladaklube, knihu Jak na to Lada..... tam najdes cele zapojenie tych srand. Je to ekonomizer (hranata krabicka) ovladany mikrospinacom na karburatore a otackami a ovlada ventil (gulatej bazmek) :D
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Jelen » ned kvě 28, 2006 01:03

Dik, nějak si s tim pohraju. Naštěstí mám technickou podporu v podobě Tomáše 2103 , kterému tímto děkuji.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Myso » pon kvě 29, 2006 07:51

Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?

cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod JmJ » pon kvě 29, 2006 08:22

Myso píše:
Jelen píše:a pomůže ekonomizér ke zlepšení jízdních vlasstností a snížení spotřeby?

cokolvek ekonomicke vylucuje zlepsenie jazdnych vlastnosti!na to nezabudni!


no zalezi na tom, co ma byt to zlepseni :-)

pokud jde o vykon, tak podle toho, jak zde lide pisou, tak s weberem to asi jede lepe. mozna zalezi jen na vhodnem serizeni a osazeni karburatoru.

ze by samotny ekonomizer vykonu ubiral, to si nemyslim. ale mohu se mylit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Myso » pon kvě 29, 2006 08:44

samotny ekonomizer nie, ale ekonomizer je spojeny s OZONom a ten uz na vykone ubera.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků