Stránka 1 z 1

Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: pon srp 23, 2021 18:29
od Dusan
Dam tu odkaz na ruske strany su tam aj obrazky. Menia na nive ten hydraulicky zazrak za tento mechanicky s hrebenom a zapadkou.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... eskij.html
Ten system mam na. Motorke a paci sa mi.

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: pon srp 23, 2021 19:01
od Cory
Toto menim uz 9 rokov.

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: pon srp 23, 2021 22:38
od Henry
Uzasne, vyrobca v ramci modernizacie a zosuladenia so svetovym trendom zavedie hydraulicky napinak a ludia ho potom menia za povodny mechanicky kvoli jeho nespolahlivosti (volna retaz tesne po starte kym stupne tlak, pokles tlaku oleja v mazani, atd.).

Chapem to tak, ze tento moderny mechanicky napinak funguje trochu inak ako ten uplne povodny zo 70. rokov. Toto napina retaz konstantne alebo tiez iba raz za cas uvolnit pruzinu, pretocit motor, nech sa napne retaz a potom zafixovat v danej polohe?

Este vyhodit z motora hydrostely, katalyzator, vstrekovace s novou hlavou, celu elektroniku okolo RJ, prerobit na stary karburator a bude z toho poriadne auto ako to bolo kedysi davno :D

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: pon srp 23, 2021 23:52
od tajga
nie su uz nejake moderne karburatory ktore by bez ohladu na emisie dokazali zlepsit spotrebu aj spolahlivost motora ?

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: úte srp 24, 2021 00:45
od Henry
Karburator je pre vyrobcov uz nezaujimavy, pretoze s nim nedokazu splnit emisne Eurolimity, kedze katalyzatory vyzaduju stechiometricku zmes a ta sa da presne a vo vsetkych rezimoch jazdy dosiahnut iba so vstrekovanim s lambda sondou. Tie posledne karburatory, ktore sa do Niv (a aut vseobecne) montovali, mali porovnatelnu spotrebu aj vykon s neskorsim vstrekovanim. Ten 50-rocny motor na Nive proste viac ako 60 kW zo seba nevyda a za menej ako 10-12 l/100 km jazdit nebude. Jediny dovod preco sa omnoho drahsie vstrekovanie presadilo su emisie. Co sa tyka spolahlivosti, podla mna nic lepsie ako karburator neexistuje, netreba tam ziadne elektronicke komponenty (cidla, krokove motorceky, atd.), staci ustrazit cistotu paliva na vstupe do karburatora (ale to plati aj o vstrekovani) a bude to fungovat prakticky neobmedzene a pripadne zavady odstrani priemerny zrucny vodic. Daleko vacsi problem bolo kazive, nespolahlive a na udrzbu a nastavovanie narocne kontaktne zapalovanie, ale to sa dnes da nahradit bezudrzbovym tranzistorovym bezkontaktom.

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: úte srp 24, 2021 07:21
od Dusan
Nemeni sa za povodny mechanicky napinak. Ale za iny. Automaticky. Ked sa uvolni retaz spruzina napne retaz, rohatka zabrani tomu aby doslo k spatnemu zatlaceniu sruziny.

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: úte srp 24, 2021 07:34
od Ondra1,7mpi
Já mám zkušenost s nivou, jednobodovým vstřikováním, s karburátorem, či jak se to u tohoto typu jmenuje, z favorita nebo formana, jezdila stabilně se spotřebou 7-8l. Výkon motoru byl i o trochu lepší...

Re: Automaticky mechanicky napinak retaze.

Napsal: čtv srp 26, 2021 07:54
od Teepee