Stránka 1 z 2

Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 12:53
od Georgius
Ahoj,
vím, že to sem moc nepatří, ale Opel je tak trochu stájový kolega (zdravíme dvoulitr v 2110 a design Priory a Kaliny I).
Do Adama Opel nabízí atmosférické motory A14XEL (L2Z) a A14XER (LDD) . Podle prodejce se liší jenom ŘJ. Co mne ale překvapilo je, že mají mít dle návodu výrobce stejný max. krouťák 130 Nm @4000 RPM ale různý max. výkon - 64 vs. 74 kW @6000. Hledal jsem víc informací, ale nikde jsem nic moc nenašel. Nevíte to tu někdo, nebo to neumíte lépe než já najít ? Rozdíly ve výdrži ? Spotřeba má být stejná ... Aby dali o 10 kW víc, tak to musí asi být ten výchozí trochu přidušený a ten "lepší" dotaženější ? Nápady ? Zkušenosti ?

díky
Georgius

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 16:39
od Jimmi
Je to opravdu při stejných otáčkách.....? :idea:

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 16:54
od Georgius
To byla moje první myšlenka, že je jenom šoupnutý omezovač. Ale píšou i na wikipedii, že je to při stejných 6000 :dontknow:

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 18:03
od Jimmi
Ty si měl kdysi Corollu, nebo si Tě pletu.....?

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 18:06
od Georgius
Nee, kromě VAZu jsou u nás v rodině trpěny jen kapesní Fiaty, například Seicento. A teď to vypadá, že možná vezmeme na milost i jednoho Opla ...

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 18:41
od Jimmi
U Corolly byl totiž také podobný případ. Motor 1.3 typ 4E-FE vyráběný 1992 - 95 měl výkon 65 kW při 6000 ot. (omezovač na 6300). Verze 1995 - 97 měla snad z důvodů přísnějších emisí snížený výkon na 55 kW při 5750 ot. I když údajně byl i tam omezovač nastaven až na nějakých nejméně šest tisíc, ale to jsem nikdy přesně nezjistil. Rozdíl byl v kompresním poměru, ale jenom asi jedna desetina. A pak už je to stejná záhada; shodná konstrukce, shodné díly, diametrálně odlišné chování. Ta první verze byl typický "japonec", který začal pořádně táhnout od čtyř tisíc, ta druhá už od dvou tisíc, jen jí chyběla ta rezerva nahoře.

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pát zář 13, 2019 21:30
od Georgius
že by teda kompletně překopaná ŘJ ... stejně mi to nějak nedává smysl ...

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 07:38
od Marek
Co vačky? Není tam jiné časování? Nebo průměr škrtící klapky?

Teoreticky je klidně možné, že to opravdu může být jen softwarová záležitost. Ostatně CitiGo 1,0 to tak má taky. Má stejný točivý moment na stejných otáčkách, ale jiný koncový výkon (ač je pravda, že pokaždé v jiných otáčkách, to je fakt). Nicméně to nemusí nic znamenat. Klidně to může být tak, že jeden soft je jednoduše uškrcený. Ačkoli je to oproti variantě CitiGo jakoby dvojí práce. Ale mám pocit, že u Opelu by to nebylo nic neobvyklého. Naše mladá má Corsu D a tam dělali tři výkonové verze stejného motoru 1,2 úplně stejným způsobem, který tu popisuješ.

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 08:32
od Georgius
Ještě jsem se na Oplím fóru dozvěděl, že i když v návodu na netu píšou A14XER, tak ve skutečnosti je to D14XER protože Euro 6d ....
Taky to mohla být postupná evoluce jako u motoru 2112x ...

No, každopádně to vypadá, že je vybraný nástupce Seicenta

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 08:38
od Marek
Jako Adam jo, to do města asi bude fajn. Ale proč hned motor 1,4? To matce utrhne řiť. I Corsa E má litr nebo dvanáctku. Konkrétně 1,2 je excelentní motor. Do města asi nejlepší z celé nabídky. A jistě bude i levnější. Nejen na ceně, ale třeba i na spotřebě nebo povinném ručení.

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 09:07
od Georgius
Dvanáctku už nekoupíš, v ČR jsou poslední čtrnácky. Na křižovatce můžeš buď ušetřit trochu benzínu (Start/stop) nebo motor (bez start/stopu) a pak je jedno, jesti to bere 0,7 nebo 0,8 na hodinu :roll:. Seicento má sice jen 1,1 ale máma se s tím naučila jezdit docela hezky dravě, takže si myslím, že těch 100 koní využije (resp. spíš krouťák než ty koně, na dálnici by jí asi stačila i maximálka od 1,2ky).

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 09:14
od Marek
Znám oba motory. Jeden z Pandy, druhý z Corsy. Objektivně matku neznám a nemám zdání o jejich řidičských kvalitách a zkušenostech. Ale až z toho Fiata sedne do Adama se stovkou atmosférických koní, urve jí to ruce. Uvidíš sám.
Jistě, se vším se naučí jezdit. Pokud to ovšem do té doby někde nerozmlátí. Na druhou stranu, není-li jiná volba, není jiná možnost.

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: sob zář 14, 2019 09:21
od Georgius
do Seicenta přesedala z Malucha, což byl navíc zadohrab, a zžila se s tím velice rychle a naučila se využívat výkonového potenciálu. Já si myslím, že si na starý kolena těch 100 koníků zaslouží ;-)

P.S.: koukal jsem, že papírová spotřeba 1,2 je 5,6-5,7 dle NEDC-B a 6,3-6,8 WLTP a 100k 1,4ky 5,8-6,0 NEDC a 6,4-7,0 WLTP, takže ce se týče papírové spotřeby se reálně bavíme o jedné až dvou deckách na sto ...

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: pon zář 16, 2019 07:20
od Luděk Musil
Já to říkám pořád: je lepší něco mít a nepotřebovat, nežli to nemít a potřebovat :idea: .
Se stovkou koní pod kapotou můžeš (naučíš se) jezdit na pohodu. A v moment, kdy tu stovku koní potřebuješ (krizová situace) - tak je využiješ :idea: . L.

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Napsal: úte zář 17, 2019 17:24
od zelvotron
ono je dost dobře možný že pocitově to bude línější jak to seicento :D