Stránka 1 z 1

Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: úte kvě 16, 2017 17:39
od Marek
Chlapi, mám dotaz. Jaký je v praxi rozdíl mezi tlumiči olejovými (kapalinovými) a plynovými (plynokapalinovými)? Zajímají mě jízdní vlastnosti, komfort, životnost, prostě vše podstatné.

Plánuju výměnu u Scénica a vzhledem k tomu, že jsou v nabídce obě možnosti s cenou skoro identickou, rozhodnu se spíš právě podle vlastností toho, či onoho typu.

Děkuji.

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: úte kvě 16, 2017 18:33
od Vašátor
Já můžu popsat jen moje subjektivní pocity ... na Corse B jsem originální vylítané kapalinové tlumiče vyměnil za plynokapalinové KYB Excel-G (mám je tam nyní 10.000km) a je to tedy opravdu ohromný rozdíl. Auto znám od nového, takže jsem si původně myslel, že je to pouze tím, že jsou nové ... nicméně cca 4 měsíce zpět jsem měnil na stejné Corse tlumiče kamarádovi. On tam měl 3 roky staré kapalinové originály Opel a nebylo to nějak ono. Dali jsme tedy KYB Excel-G a je to opravdu ohromný rozdíl.

Vím, moc jsem Ti nepomohl :-)

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: úte kvě 16, 2017 18:39
od Marek
No, sice jakoby moc ne, ale i osobní zkušenost je poměrně relevantní informace.

Já jsem třeba měl s KYB Excel-G opačné zkušenosti. Když jsem po 255 tisících km na Galaxy nahradil původní originální tlumiče právě těmi jmenovanými, stal se mi z auta doslova žentour.

Spousta lidí mi říká, že plynové tlumiče jsou lepší. Já si to ale nemyslím. Kdyby to totiž tak bylo, jiné než plynové by se nemusely vyrábět, neb by je nikdo nechtěl. Ale klasické kapalinové se rovněž vyrábějí. Čili z laického hlediska si myslím, že tak jednoznačné to asi nebude.

Tak kde je tedy pravda?

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: úte kvě 16, 2017 20:17
od Jimmi
Vašátor píše: ...za plynokapalinové KYB Excel-G...
Mám je na Corolle a podle mě je to nejlepší nabídka na trhu.
Nicméně věřím, že existují auta, na která se prostě nehodí a jejich podvozek byl "naladěn" na něco jiného. U Toyoty je to prakticky náhrada na úrovni originální výroby.

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: stř kvě 17, 2017 05:37
od Luděk Musil
Já měnil na béžovým kombajnovi zadní kapalinový za plynokapalinový před třemi (?) lety a jízdní vlastnosti se zlepšily, obzvláště na hrbatici do zatáčky už zadek tolik neujížděl.
Vloni v půli července jsem měnil i přední a taky se ty jízdní vlastnosti o kousek zlepšily.
Takže za mě asi tak. L.

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: stř kvě 17, 2017 20:22
od Marek
Jde ovšem o to, jestli se to zlepšilo proto, že plyn je skutečně "lepší", anebo proto, že staré tlumiče byly prostě opotřebené. V takovém​ případě by se jízdní vlastnosti zlepšily i v případě použití oleje.

Zatím jste mi moc nepomohli.

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: stř kvě 17, 2017 20:43
od Vašátor
Tak co se týče kvality KYBu, pletl jsem se a mám je na Corse již 30.000km (tlumiče měněné po 100.000km a 16ti letech).
A co se týče zlepšení vlastností, nový KYB na Corse B je o mnoho lepší, než 3 roky staré originály Opel (kamarádův případ).

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: stř kvě 17, 2017 21:33
od Yellow01
V tomhle mám jasno. Na všechna auta co dělám objednávám jedině plynokapaliny, zatím vždycky pozitivní zkušenost. Používám značky Kayaba, Monroe, TRW, Meyle, záleží v jaké cenové relaci se chce zákazník pohybovat.

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Napsal: pon bře 04, 2019 06:50
od Marek
Ženě jsem nakonec pořídil plynokapalinové Meyle a spokojenost maximální. Má je nyní rok a najeto cca 20.000 km.