Stránka 1 z 2

Pomoc se spravením

Napsal: ned bře 19, 2017 19:10
od Domes430
Zdravím, našel by se tu někdo z okolí Olomouce ?
Potřeboval bych pomoct s opravou mé 1200, už přes rok s ní lítám po servisech, ale nikde mi zatím nebyli schopni auto spravit.
Jde o to, že motor při nastartování ztrácí otáčky a zdechá. Svíčky jsou nové, rozdělovač a palivová pumpa také. Měněný je i vzduchový filtr.
Podle mě je problém s nastavením karburátoru, snažili jsme se to podle příruční knížky seštelovat- směs a otáčky. Když už se zdálo, že se nám to podařilo, tak po chvíli zase motor ztratil otáčky, nešel vytočit a zdechl. Pak jsme to štelovali znovu a už jsme pomalu ani nenastartovali.
Auto má jít příští rok na technickou, a v nepojízdném stavu je už asi třetí rok. Minulou technickou to nějak na laně zvládl :D
Potřeboval bych nejraději, kdyby se někdo z Olomouce nebo okolí mohl zastavit, kdo se v tom vyzná víc jak já a zkusit se na to podívat. Je to škoda mít takové auto nepojízdné.
A nebo nejraději radu, jak seřídit ten karburátor. Příčin může být rozhodně víc, někde jsem četl že to může způsobovat i zvodnatělý benzín, když auto takovou dobu stálo, nebo třeba rozladěný předstih.
Za každou radu nebo pomoc budu moc rád :wink:

Re: Pomoc se spravením

Napsal: ned bře 19, 2017 22:12
od JmJ
Okoli olomouce je pomerne siroky pojem.

Podtlak ovladani klapky sytice funguje dobre? "Po chvili" = po 5 sekundach nebo po 5 minutach? atd atd, mel bys poskytnou presnejsi informace. Pokud mas dojem, ze to muze delat benzin, co ti brani jej vymenit? Pokud mas problemy s predstihem, tak s nim jednak muzes pohnout od pasu a druhak v olmiku jiste bude servis, kde umi seridit predstih s pomoci stroboskopu.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 08:46
od Domes430
Měl jsem to auto tady v Olomouci po 2 servisech, kde se ještě jakž takž zabývají starýma autama, ale ani jeden mi s tím nedokázal pomoct. Ani neřekli, kde by mohla být příčina. Klapka neříkám že je vybehana, ale je na ní menší vůle. Bude to ale kvůli lanku nejspíš. Se sytičem naplno nastartuje aji drží otáčky, po částečném vypnutí nebo úplném vypnutí sytice při zahratem motoru uz začnou skákat otáčky a jakmile se přidá plyn, tak zdechne. Než jsem začal podle manuálu štelovat volnobeh a směs, tak motor ještě šlapal, ale při řazení to ztratili otáčky a cuklo to, pak jsem mel treba při druhé rychlosti plyn na podlaze a motor jenom kuckal.
A předstih se nastavuje tim oktan kolečkem u rozdelovače? A na jaké poloze by měla být ryska teda? Díky

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 09:03
od Luděk Musil
Hele - na to radši nešahej!
To je oktanový korektor.
Předstih se ladí otáčením celého rozdělovače. L.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 10:42
od Domes430
V nových autech se význam, toto mi dělá trochu problém. To kolečko mi v servise řekli, že s ním neco dělali, ale nepomohlo to. Proto bych od vás tady chtěl zjistit původní originální polohu, protože se mi zdá, že teď po servise je to auto jeste v horsim stavu.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 10:55
od Luděk Musil
To kolečko by mělo být v základě na 0 stupňů.
V Tůmovi jsem popis základního nastavení nenašel :scratch: a tohle Ti moc nepomůže: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm
Takže základní předstih se nastavuje takto:
- klika 5° před HÚ (zářez na klice = prostřední čárka na prsou)
- odpojíme "jedničku" od cívky
- kontrolní žárovku připojíme z jedné strany na "jedničku", z druhé strany na + akumulátoru
- pootočíme rozdělovačem proti směru hodinových ručiček až se žárovka rozsvítí
- pomalu točíme zpátky (po směru), v moment kdy žárovka zhasne je předstih nastaven.

Uff ... kluci zkontrolujte to po mě ... já to dělal naposled před deseti lety. L.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 14:53
od Jimmi
Domes430 píše: ... Klapka... ...ale je na ní menší vůle. Bude to ale kvůli lanku nejspíš...
Koukni na klapku od sytiče. Ta má vůli kvůlivá tomu, že tam je spouštěcí zařízení s membránkou. To musí po nastartování klapku trochu pootevřít.
Prověř palivové čerpadlo, hlavně jeho membránu a zpětné ventilky. A jestli máš vůbec benzín v karbu.
Zkus odpojit na chvilku kondenzátor, jestli není švihlý. Ale to by neházelo jiskru.
To kolečko je spíš na drobné doštelování dle citu. Luděk to popsal přesně. Pokud nebudeš mít velké vůle, nastavíš to tak i bez stroboskopu.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 15:23
od Luděk Musil
Když už budeš u toho předstihu - zkus zahýbat palcem a zjistit, zda-li nemá rozdělovač vůli.
Další neplechu může dělat ohlá spodní příruba či zteřeleé těsnění a přisává to falešný vzduch.
Pořád přemýšlím, co to může být za závadu, která se projevuje postupným "umíráním".
L.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 15:26
od Jimmi
Luděk Musil píše: ...závadu, která se projevuje postupným "umíráním"...
Sežere to benzín z plovákové komory :idea:

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 15:47
od Domes430
Rozdělovač vůli nemá a je zcela nový. Do karbecu benzín jde, to jsem zkoušel jako první. I předstih by měl být ze servisu nastaven správně, jen vím, že to oktan kolečko teď v poloze 0 není, takže to ještě sešteluju. Čistil jsem i odvětrávání klikovky, ta hadice byla skrz na skrz ucpaná, to pomohlo taky jen na chvíli a pak se to začlo dusit. Svíčky mají pěknou cihlovou barvu. Zkontroluju ty příruby, tryska v karbecu určitě není jen jedna že ? Protože jestli nejsou ucpané třeba ty vevnitř. A mohl bych ještě poprosit od stručný návod na seštelování volnoběhu a směsi ? :)

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 18:51
od JmJ
Kde to auto opravdu je, to jsme se zatim myslim nedovedeli (nebo sem to prehlednul?). Volas po tom, at se na to nekdo stavi podivat, ale kam, to nam nereknes. To je pak tezky.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 18:52
od JmJ
Jimmi píše:
Luděk Musil píše: ...závadu, která se projevuje postupným "umíráním"...
Sežere to benzín z plovákové komory :idea:
To nemusi byt uplne spatna myslenka. I kdyz pokud to na sytic jede, pak to ma vyssi tocky a vetsi spotrebu a cerpadlo stiha. Tak je otazkou, proc by na nizsi tocky a mensi spotrebu nestihalo? Mozne to je, ze z nejakeho duvodu v nizkych otackach nepodava, nebo nepretlaci jehlovy ventil?

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 19:42
od Domes430
JmJ píše:Kde to auto opravdu je, to jsme se zatim myslim nedovedeli (nebo sem to prehlednul?). Volas po tom, at se na to nekdo stavi podivat, ale kam, to nam nereknes. To je pak tezky.
Psal jsem v okolí Olomouce. V Olomouci bydlím a auto tu mám taky. Kdyby se někdo z okolí ovzal, tak bych mu už přesnou adresu napsal.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: pon bře 20, 2017 20:30
od Vašátor
Jaký typ karburátoru tam máš? To je celkem důležitá otázka.

Oktanový korektor nedělá nic jiného, než že hýbe s předstihem.

Dostrkej to k nám do Meziboří (Strážek) a já ti to pošteluju na hodinky.

Re: Pomoc se spravením

Napsal: sob bře 25, 2017 10:33
od Domes430
Typ karburatoru mam 2101-1107010-02
Víc jsem toho na něm nenašel. Mohl by mi někdo co nejrychleji by to šlo poslat stručný návod na seřízení volnobehu a smesi? Jen ty 2 sroubky potrebuju uvest do původní polohy, jsem zrovna u auta a chtěl jsem si s tím pohrát. Díky moc