Aro M461
Moderátor: Moderátoři
Aro M461
tak jsem si k vánocum nadělil poctivého offroada ARO M461 zatím jsem ho viděl jen pod švětlem čelovky takže stav moc nevím ale do silvestra ho dovezu domu tak ho nafotím a pochlubím se s ulovkem doufam že bude i za švětla ve stavu kdy z něho pujde udělat veterán
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Aro M461
tak to sem fakt moc zvědavej. Fotky, videa,,, všechny postřehy.........
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Aro M461
fotky budou hned jak ho dovezu domu ale rád bych ho dal na papíry takže to nepojede jen tak
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Aro M461
Co to má za motor?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Aro M461
motor by to mělo mít origo M207 objem 2512cm3 max výkon 56,7kwpři 4000ot max kr.moment 157NM
jinak kdybyste někdo vědel o věčech na tenhle stroj tak bych byl vděčen z fotek je vidět co je špatní plus motor je chytlej na klice ty dvěře mám ale jsou na obouch špatné vrchní díly s okny a plachta s oblouky by byla taky super jinak koroze uvidím až sundam barvu ale zatím to nevypadá nejhuř
jinak kdybyste někdo vědel o věčech na tenhle stroj tak bych byl vděčen z fotek je vidět co je špatní plus motor je chytlej na klice ty dvěře mám ale jsou na obouch špatné vrchní díly s okny a plachta s oblouky by byla taky super jinak koroze uvidím až sundam barvu ale zatím to nevypadá nejhuř
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Aro M461
Sorry - já jsem vždycky myslel, že tohle není ARO, ale GAZ69.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Aro M461
www.eurooldtimers.com píše:Popis:
ARO M461 je užitkový terénní automobil s pohonem 4x4, přičemž trvalý náhon je na zadní nápravu. Náprava přední se dá v případě potřeby připojit k pohonu. Vnějším vzhledem připomíná sovětský Gaz 69. Jeho tvarem se určitě rumunští konstruktéři inspirovali, případně jej kopírovali. Spousta lidí si proto tyto vozy plete a zaměňuje je mezi sebou. Z praxe je známo, že jde o zcela odlišné typy a záměnné mezi nimi není vůbec nic.
Základem vozidla je rovný žebřinový rám (Gaz jej má prohnutý s vybráním). K rámu jsou připojeny tuhé nápravy, které odpružují podélná půleliptická pera (proti Gaz jsou silnější a vyšší . Odpružení je doplněno kapalinovými teleskopickými tlumiči (Gaz má pákové). Kola jsou brzděna jednookruhovým kapalinovým systémem. Jediné, co je stejné s vozem Gaz jsou pneumatiky s rozměrem 6,50 x 16. Motor vozu je umístěn v přední části vozu. Jde o kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV (Gaz má rozvod SV). Tento motor vychází z licenčního motoru, který Rumuni používali ve svých nákladních automobilech. V žádném případě jeho původ nelze přisoudit sovětské konstrukci. Motor používá karburátor Weber, který vyráběli Rumuni v licenci. Na motor navazuje čtyřstupňová převodovka s prvním stupněm do pomala. Třetí stupeň a čtvrtý stupeň mají synchronizaci. ARO na rozdíl od Gaz tedy nemá přídavnou redukční převodovku. Spojka je ovládána kapalinou.
Vlastní karoserie je velmi podobná Gaz 69, ale má jiné rozměry. Vpředu na kapotě je znak ARO a po stranách označení M 461. Vozy byly dodávány s otevřenou karoserií s možností natažení plátěné střechy nebo v provedení hart – top, čili s laminátovou nadstavbou, která se připevnila na automobil. Ten se jejím umístěním proměnil na uzavřený vůz.
Za řidičem a spolujezdcem byly po obou stranách nákladového prostoru umístěny podélné lavice, které umožňovaly přepravu šesti sedících osob (tři a tři proti sobě). Nádrž byla umístěna pod zadní částí automobilu příčně po směru jízdy. (Gaz má nádrže dvě, jednu vlevo vzadu podélně uloženou a druhou pod sedadlem spolujezdce).
Díky silnému motoru objemu 2512 ccm, který má výkon 77 koní má vůz v terénu docela dobré jízdní vlastnosti. Umí stoupat do svahu 62 %, ale z praxe je známo, že dokáže i více. Co se týče pohodlí posádky, tak je, obecně řečeno, vůz velmi nepraktický. Díky rovnému rámu sedí řidič v nepřirozené poloze, nohy má skrčené a sedadlo je vysoké. Po delší době díky této pozici přichází únava, v terénu se řidič nemá jak zapřít. (Vozy Gaz mají rám prohnutý a řidič sedí v přirozené poloze.). Další zajímavostí vozu M 461 je výrobní štítek Je totiž popsaný ručně. Vozů M 461 se moc nedochovalo, mezi sběrateli se objevuje pár kusů, několik posledních vozů slouží v jednotkách dobrovolných hasičů na vesnicích. Většina automobilů byla sešrotována, případně přestavěna na různé domácí traktůrky a frézy.
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Re: Aro M461
jj tadikto je asi nejlepší článek kde píše rozdíly gaz 69 vs. aro m461
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Re: Aro M461
Možná kdybych to viděl stát vedle sebe, poznal bych rozdíl. Jinak za sebe říkám - mně se tyhle vozy nelíbí ani málo. Ale možná jako veterán.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Aro M461
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Aro M461
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Aro M461
jj o te vím kde o to že u tehlech aut si nepomužu že na tom jsou všechni ve skoro stejním stavu
tak pomalu přibyvají díly aby se do toho časem mohl vrhnout
jinak nový pěkní stránky http://www.aro-m461.cz/
tak pomalu přibyvají díly aby se do toho časem mohl vrhnout
jinak nový pěkní stránky http://www.aro-m461.cz/
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
- BeerRudolf
- Příspěvky: 281
- Registrován: stř srp 22, 2012 13:35
Re: Aro M461
Stejně postižen! http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 13&t=23455
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aro M461
Hezký ty stránky, akorát mě docela zarazilo, že v plno filmech, kde jsem byl přesvědčenej, že jezdí Gázík, je vlastně ARO. Jak se dá ARO od GAZe opticky jednoduše a spolehlivě rozlišit?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Aro M461
Nejsem si jistý,ale podle tvaru náboje předních kol. U UAZu se přední náhon zapíná zasunutím nábojů přednich kol a u GAZe se zapíná pákou z kabiny.Laďuša píše:... Jak se dá ARO od GAZe opticky jednoduše a spolehlivě rozlišit?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.