Stránka 1 z 1

Tlumiče

Napsal: stř zář 12, 2012 16:57
od dmatej
Kdyby někdo sháněl tlumiče Sachs na Kalinu, přišel mi zrovna mail, že budou snad v říjnu 2012 v Německu.
Chtějí tu ale platit předem, obchod jsem ve výsledku nezkoušel, neb objednávka byla nakonec stornována. http://www.teilehaber.de

Všechny české internetové obchody v srpnu skončily s tím, že to na skladě ani u dodavatele nemají. Možná se to v říjnu zlepší ...? Tlumiče mají v nabídce minimálně tři.
V CS AutoLada tvrdí, že je chaos v tom, jaký typ na autě najdete, nicméně katalogová čísla mluví jasně - přední tlumiče má kombík a sedan stejné, hatchback má užší misky.
Každopádně než něco objednáte, zkontrolujte si, co na autě máte, jinak budete kupovat i pružiny a ty plasty a gumy, co na nich jsou, leč nemají katalogová čísla ;)

Jinak originální tlumiče mi vydržely 95 tisíc km, pak umřel pravý přední a to totálně (po vytažení a chycení za "tyčku" sjel až dolů), levý tekl, ale fungoval. Na jejich obhajobu podotýkám, že jsem s nimi tak v 80% případů přejížděl retardéry 50, a v zatáčkách to taky moc nešetřil.

Nové už mám na autě, ale výrobce je nakonec stejný jako u originálních (dle samolepky), byť mají za číslem pomlčku navíc (snad pozitivní zlepšení). V Rusku je variant spousta, ale nezaznamenal jsem žádnou podporu pro vývoz do EU (stále se to nenaučili ...).

Výměna nebyla nijak příjemná ...
- stahovák na pružiny jsem si vyrobil z pásoviny, zbytků jeklu a závitových tyčí
- šrouby dole na odklon nejdou vůbec ven, mlátil jsem do nich kladivem a na jednom roztrhl ořech a ještě strhl závit. Na hlavě šroubu je excentr, stejně tak pod matkou je taková podložka, zapřou se do tlumiče a tak zajišťují odklon. Z toho i vyplývá, že v díře není vůle, čili troška rzi znamená, že to z toho jen tak nedostanete.
- po vymontování tlumiče s pružinou následuje další peklo, povolit matku nahoře, aby bylo možné sundat pružinu. Plochou desítkou si podržet tyčku, velkou 22 prstýnkem chytit matku, zapřít se mezi šrouby pásovinou o zem, a dupat a dupat!!! (jestli mi někdo řekne nějakou fintu na tohle, budu si připadat jako idiot :D )
- stabilizátory to pekelně tlačí nahoru a sundavat se mi je nechtělo, takže jsem si pěkně zadupal a zahoupal, než jsem nový tlumič se starou pružinou dostal na místo. Pružinu je navíc třeba hodně stáhnout, trochu jsem se bál, aby mi třeba nepraskla nebo neustřelila hlavu ...
- odklony s vodováhou a nasazováním a sundaváním kol, "na koleni" už nikdy víc ...
- při pokusu o seřízení sbíhavosti jsem hned pochopil, že se na to mám vykašlat, neb po pár vteřinách bylo jasné, že ten šroub strhnu - sebral jsem se a zavolal do Sadské a zbytek nechal na panu Nedbalovi.
- moje práce trvala tuším 2x12 hodin ...
- do Sadské jsem jel s rozbíhavostí tuším kolem 20mm, ale správným odklonem; nikam to netáhlo, volant byl rovně, ale v Sadské mi přišlo, že kola jsou nějak "rozcapená", takže si to asi sedlo.
- pan Nedbal ten šroub opravdu utrhl, já tam nechal 2500 za 6 hodin práce a nový šroub na odklony, stočení bubnů, seřízení světel a mlhovek, navíc mi bylo auto dokonale umyto a u řidiče vyměněn prošoupaný koberec, takže teď mi vrtá hlavou, jestli až zase něco přijde, radši nepojedu do Sadské, než abych se s tím mrcasil :shock:

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 10:40
od labaj
neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 10:48
od radek mb
Nevadí, že ten příspěvek je starý více než tři roky....

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 17:57
od dmatej
labaj píše:neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod
Miluju "mistry světa" ;)
Nejsem automechanik a dělal jsem to poprvé v životě.

Jinak u Kaliny je prostě nejhorší slabinou spojovací materiál. Těch utrhaných šroubů už po 5 letech bylo ... u 2101 vydržely 40 let, u Kaliny jsou za 5 let bezkonkurenčně "srostlý". Ty vado, já mám Kalinu už skoro 9 let? :D
Nicméně zdá se, že trhání šroubů je časté i u konkurence ...

Poznámka moderátora: Davide, nepiš 2 příspěvky během 3 minut. Máme tady tlačítko UPRAVIT. ;) A.

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 19:03
od Křečík Barbuška
dmatej píše: ... Ty vado, já mám Kalinu už skoro 9 let? :D

Taky mi přijde, že jsi ji kupoval teprve včera :? .

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 20:16
od zelvotron
radek mb píše:Nevadí, že ten příspěvek je starý více než tři roky....
Tak třeba má pomalý připojení... 8)

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 20:56
od Vašátor
labaj píše:neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod
Pán očividně neví o čem mluví ... největší blbostí totiž je myslet si, že při výměně tlumiče u nápravy MacPherson, se nerozhasí sbíhavost... bohužel jsou tací i v autorizovaných servisech ...

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 21:54
od KULICAK
Taky jsem toho na Kalině už hodně odvrtal. :D

Re: Tlumiče

Napsal: stř led 27, 2016 22:19
od dmatej
KULICAK píše:Taky jsem toho na Kalině už hodně odvrtal. :D
Výfukový štefty mezi katem a rourou (místo origo obyč. matek jsem dal postaru mosazný vysoký)
Šrouby, který drží brzdový třmeny (pokud je chlapík-kritik automechanik, ideálně západočeský, vsadím se, že by místo nich dal obyčejný, klidne 5.8, když tam půjdou :mrgreen: ).
Šroub, který drží seřivání sbíhavosti na pravém kole (to si utrhl a odvrtal p. Nedbal :-) )
Šrouby v hlavě, ale to byla moje chyba, nedodržel jsem postup a v domnění, že mám moment dotažení, dotahoval jsem na mez kluzu šroubů ... než jsem jeden přetrhl a další vytáhl o centimetr - tohle mají vymyšlené geniálně, na druhý pokus přesně podle návodu a nikde nic neprosakuje :-)
No a další na řadě jsou šrouby, které drží termostat. Termostat mi drží jen 72°C, mám podezření, že šroubky nepovoluju, ale točím jen hlavou. Nějaká finta? Zatím jsem odhodlaný zapsat to na seznam do Sadské (stejně na to nemám čas a vrtat se mi to fakt nechce.

Zadní prasátka šla překvapivě snadno a hladce :-)

Re: Tlumiče

Napsal: čtv led 28, 2016 17:42
od zelvotron
ty prasátka sou mi taky divný že mi to dycky šlo bez problému ať to bylo orezlý jak chtělo, ale tim líp

Re: Tlumiče

Napsal: čtv led 28, 2016 22:40
od KULICAK
dmatej píše:
KULICAK píše:Taky jsem toho na Kalině už hodně odvrtal. :D
Výfukový štefty mezi katem a rourou (místo origo obyč. matek jsem dal postaru mosazný vysoký)
Šrouby, který drží brzdový třmeny (pokud je chlapík-kritik automechanik, ideálně západočeský, vsadím se, že by místo nich dal obyčejný, klidne 5.8, když tam půjdou :mrgreen: ).
Šroub, který drží seřivání sbíhavosti na pravém kole (to si utrhl a odvrtal p. Nedbal :-) )
Šrouby v hlavě, ale to byla moje chyba, nedodržel jsem postup a v domnění, že mám moment dotažení, dotahoval jsem na mez kluzu šroubů ... než jsem jeden přetrhl a další vytáhl o centimetr - tohle mají vymyšlené geniálně, na druhý pokus přesně podle návodu a nikde nic neprosakuje :-)
No a další na řadě jsou šrouby, které drží termostat. Termostat mi drží jen 72°C, mám podezření, že šroubky nepovoluju, ale točím jen hlavou. Nějaká finta? Zatím jsem odhodlaný zapsat to na seznam do Sadské (stejně na to nemám čas a vrtat se mi to fakt nechce.

Zadní prasátka šla překvapivě snadno a hladce :-)

Ta samá zkušenost,na přírubě katalizátoru povolen jen jeden šteft,další dva utrženy,odvrtáno skrz přírubu a dány místo šteftů šrouby,při výměně předních tlumičů tři šrouby sbíhavosti ze čtyřech utrženy,opět odvrtáno.Nechápu jak to po 5 letech dokáže do sebe zarůst a to na tlumičích jsou šrouby pokadmiované. :( Na 2110 bylo vše ohnilé a nic jsem neutrhl.