Stránka 1 z 5
Niva netopí
Napsal: stř pro 01, 2010 12:35
od Pepino 2121
Ahojte všici, jsem tu nový, tak nevim jestli jsem správně založil nové téma. Mam Nivu 1.7i 2000 a mam problém s topením.kohout mam nový, větrák jede parádně na obě dvě polohy, ale z nivy fouká jen slabý vlažný vzduch. Přitom je ohřátá tak jak má být,takže termostatem to nebude. Poradí nějakej zkušenej nivák? Díkes Pepan
Napsal: stř pro 01, 2010 18:54
od Luděk Musil
Závadu ucpané trubky bych (při stáří vozu) vyloučil.
Spíš to vypadá na špatně upevněný bowden (je jedno jestli na páčce nebo na kohoutu) a potom se kohout otevře jen trošku a nestíhá ohřát radiátor/výměník. L.
Napsal: stř pro 01, 2010 19:17
od Míra151
Jak píše Luděk
prostě otoč kohoutem bez ovládání páčky a uvidíš
Napsal: čtv pro 02, 2010 06:10
od jiri.k
psal jsi to vcera, to snezilo. a nemas ucpany nasavaci orvor na vzduch? zvedni kapotu a lehce do toho plastoveho trychtyre bouchni, uvidis. resil jsem to dnes rano..
Napsal: čtv pro 02, 2010 11:55
od Pepino 2121
Bowden je ok,když zatáhnu páčku, tak kohout jde tam i zpět do maximálky,nasávací otvor je čistý.Tento problém jsem už měl i minulou sezonu,akorád jsem to neřešil.Povětšinou jsem jezdil jen se psem.Teď vyrážim i s děckem a tomu bych chtěl dopřát trošku tepla
.
Napsal: čtv pro 02, 2010 12:58
od ger007
nebude KO termostat ???
Napsal: čtv pro 02, 2010 13:48
od Pepino 2121
Termostat je ok. Nemůžu teda posoudit jak topí jiný nivy, ale jezdil jsem s pár rusama a ty vždy topily dobře. Asi mi nezbyde nic jiného , než to rozebrat ajajaj
Napsal: čtv pro 02, 2010 21:04
od jiri.k
venku -14 a proud horkeho vzduchu kolem 65 stupnu...tedy u mne. Jeste mne napada, nemuze byt vypadly drat ovladajici klapku vzduchu a klapka zavrena? jinde snad ani porucha byt nemuze.
Napsal: čtv pro 02, 2010 21:19
od hush
Klapkou to podle mě není, aji kdyby byla zavřená na přísun vzduchu z venku, tak stalé musí ten vzduch být horký i když o menší intenzitě foukání, ta klapka řídí přísun vzduchu a ne teplotu. Myslím si, že buďto neotevírá ventil - a to pozná když tam strčí ruku, jestli je teplá trubka k ventilu nebo je teplá i za ním - a nebo tam má vzduchovou bublinu a voda necirkuluje přes radiátor - to je pak teplá trubka i hned za ventilem, ale výstupní trubka z radiátoru je studená. Stále tu je i možnost, že ten radiátor je vadný - třeba ucpaný nebo zalomené neoriginální hadice na vstupu do radiátoru u motorového prostoru, když to nejsou kolínka, ale jenom ohlá hadice, může se stát, že voda neproteče - jak je ta hadice zlomená.
Napsal: čtv pro 02, 2010 22:39
od veliz
Dnes mi to také moc netopilo. Vysvětluji si to tím, že mám zacpané sání vzduchu na kapotě ledem.
Napsal: pát pro 03, 2010 06:16
od jiri.k
dalsi varianta: dnes cestou do prace nahle prestalo topit, stoupla teplota motoru.Zastavil jsem, chvilku pockal a vse se srovnalo. Zacal asi tuhnout fridex, ? Oni se v letě servisaci hrabali v chlazení a asi dolejvali jen vodu.. jo, šetřit se musí ať to stojí třeba miliony..
Napsal: pát pro 03, 2010 07:59
od hush
Na ohřátým motoru by začal tuhnout fridex? A proč my to nezatuhlo dokud to stálo?
Každopádně kapalinu si kontroluju sám před každou zimou.
Napsal: pát pro 03, 2010 14:43
od Pepino 2121
hush - dík za info. Dneska na to mrknu a písnu.
Napsal: pát pro 03, 2010 21:48
od Míra151
Napsal: sob pro 04, 2010 21:23
od TomasNM
A nemoze to byt iba zavzdusnene? Teda momentalne netusim,ci sa aj Lady nejako odvzdusnuju,ale ine auta odvzdusnovaky chladenia/kurenia maju a ked je tam malo vody,tak sa ta tepla jednoducho do radiatora nedostane. To bol pripad mojho Volva,ktore som mal ako predposledne. Slabo odvzdusnene a kurilo to biedne.
Ak voda v chladeni zamrzne,pri nastartovani sa roztopi iba to,co je v motore,ztuhla kvapalina zabrani prietoku do chladica a ta z motora po chvili vyvari. Toto som zazil u mojej niekdajsej 1500s-ky,kde som vtedy debilno setril na fridexe. Auto vyvarene a CDckom som zvnutra skrabal okna,klepal kosu a potom menil motor,pac piestne kruzky to neprezili.