Stránka 1 z 1

Nové pružiny=paráda, ale

Napsal: sob říj 30, 2010 17:52
od krtek86
Ahoj. Měnil jsem stávající staré pružiny za nové (kombíkové) na Ladě 2105. Předtím jsem ve 4 lidech drhnul zástěrky pořád. Teď se auto neuvěřitelně zvedlo a je krásně ticho,teda...
Naložill jsem další 3 lidi a jeli jsme to vyzkoušet. Při ostrém průjezdu zatáčkou je krásně ticho, ale při projetí nerovnosti (díry) je slyšet jako by štrejchnutí u levého zadního kola. Pravé je OK. Koukal jsem na plastový podběh a ten je v pořádku. Znovu jsem vlezl pod auto a všechno vypadá dotažené. Obě pružiny sedí v miskách. Čím to může být?

Napsal: sob říj 30, 2010 17:56
od Dusan
zeby tlmic ?

Napsal: sob říj 30, 2010 18:28
od Jelen
A tím štrejchnutím myslíš drhnutí kola o něco, nebo klepnutí? Je dost možný, že jak jsou nový pružiny, tak tlumič klepne na doraz.

Napsal: sob říj 30, 2010 18:51
od Ivo
Nebo je pružina trochu prohnutá a drhne o karosérii při propružení.

Napsal: ned říj 31, 2010 13:29
od Kewint
Nebo se mi stalo , že sem při výměně tlumičů omylem otočil výfuk a ted při propružení drhnul o kardan.

Napsal: ned říj 31, 2010 21:05
od dmatej
To taky jde? :D

Napsal: ned říj 31, 2010 21:20
od Křečík Barbuška
S kombajnovými pružinami se zadní náprava trošku vyhne do strany, teď si nevybavuji na kterou stranu, ale vyhne. Takže hledej otisk gumy v plastovém podběhu a proveď jeho úpravu, pokud to drhne o něco jiného bude to jistě vidět i na gumě. Určitě by to chtělo poštelovat omezovač tlaku zadních brzd díky změně polohy zádě, je tu nebezpečí, že ti časem zatuhne, osobní zkušenost. Návod hledej v literatůře, sice jsem jej nepochopil, ale je tam. jaké jsi dával ty zadní pružiny? Máš ještě lísteček z pod obalu? Kdyžtak nafoť.

Napsal: ned říj 31, 2010 22:20
od dmatej
Doprava. Delší pružiny = víc nahoru = panhardka zadní nápravu stáhne doprava.

Re: Nové pružiny=paráda, ale

Napsal: pon lis 01, 2010 18:07
od krtek86
Tak první úspěch. Včera to v autě začalo ještě klepat. Nakonec jsem přišel na to, že za klepání může hever, který byl špatně usazený v packách za kolem.
Ten původní zvuk je však ještě občas slyšet, ale míň. Je to ale asi tím, že jezdím jen ve dvou a zadek je prakticky nenaloženej-což se s přicházející zimou změní...
Jinak pružiny mi zvedly zadek fakticky o hodně (teď 2105 vypadá jak NIVA). Zítra (za světla) pořádně mrknu na podběhy a na gumu a uvidíme kde to drhne, ale zástěrky to určitě nejsou...
Ještě jeden menší dotaz. Nemůže být problém skrze ty pružiny na technický? Zadek je fakt hodně ve vzduchu a zadní tlumiče jsou hodně vytažený-středové táhlo je vidět cca 4 cm...

Kokoloko: lístek nemám (už jsem ho vyhodil). Byly zataveny ve smršťovací folii a na lístku bylo made in Russia...

Dmatej: Na pravou stranu? To by šlo. Takže zadní levé kolo by eventuelně mělo drhnout o vnitřní stranu podběhu. Ale všude to vypadá, že má kolo dost místa... No uvidíme zítra ;-)

Napsal: pon lis 01, 2010 22:37
od dmatej
Podle mě by na technický být problém mohl, ale otázka je, kdo to bude kontrolovat, jako vždy ... časem by si to taky mělo i trochu sednout ...

Napsal: úte lis 02, 2010 10:38
od Laďuša
Na technický by moh bejt problém v tom, že to bude málo brzdit. To záleží na omezovači brzd.

Napsal: úte lis 02, 2010 18:00
od montér Kolja
Dost bych se divil,kdyby jsi štopy kontaktu kola a podběhu našel.Příčina rušivého zvuku je jinde.Zvuk se ozývá při průjezdu nerovnostmi (propružení),to za prvé a zadruhé pravděpodobně i při prudkém brždění,kdy se auto postaví na přední nápravu a zadní kola se ještě více odlehčí,tudíž se sklon karoserie na čumák zvětší.To má za následek vychýlení(sklonění) kardanového hřídele na křížovém kloubu v tunelu ještě více dolů k diferenciálu.V tom okamžiku dochází ke krátkému kontaktu (štrejchnutí) zadního kloubového hřídele a lanka ruční brzdy,což je zdrojem zvláštního zvuku.Vsadím,že stopy oděru budou patrné právě zde.Odstranění závady je jednoduché.Stačí na podvozku ohnout držák vratné pružiny páky ruční brzdy směrem dolů a zvětšit mezeru mezi kloubovým hřídelem a lankem.Tímto počinem je dětská nemoc vyléčena.

Napsal: úte lis 02, 2010 19:43
od Lada_BV
Když jsem dal na 21053 zadní pružiny (nové - červené) z kombíka, tak jsem měl tlumiče nadoraz. Dělalo to neplechu, ale časem to sedlo. Chtělo by to samozřejmě trošku uříznout, ale lenost je hrozná věc a navíc auto denně jezdí. (Je to jak nakoplá koza.)

Napsal: stř lis 10, 2010 17:42
od krtek86
montér Kolja: Moc ti děkuju. Měl jsi pravdu. Všude jsem všechno prošmejdil a kde nic, tu nic. a ejhle. Na kardanu byla známka drhnutí a přesně to sedělo na půlměsíc na táhle lanka od ruční brzdy. Teď jsem držák pružiny ohnul, tak jsem zvědavý, zda to přestane.