Znacka hornej uvrate na bloku 1,7
Moderátor: Moderátoři
Znacka hornej uvrate na bloku 1,7
Chcel som na karburatorovej 1,7 nastavit predstih, no na bloku mi chybali jasne rysky (0,-5° a -10°). Predpokladam ze tam niesu (vstrekovanie ich logicky nepotrebuje). Od coho sa odpichnut? Na remenici je zarez, ale netusim v akej polohe voci 1.piestu.
tak to je jednoduche...remenica ma 5 zarezov, z toho 2 su vedla seba. Ak sa lavy zarez (pohlad spredu) zhoduje s naliatkom na prsiach (ten naliatok je vacsi ako na karburatorovych verziach a je uplne zvisle a nie sikmo ako na karb. verziach), tak je valec v hornej uvrati. Ak sa zhoduje pravy zarez na remenici s naliatkom na prsiach, tak su valce 5-10° pred hornou uvratou, neviem to presne nemeral som, ale v podstate je to jedno, lebo nikde som nenasiel hodnotu predstihu pre motor 1,7. Na svojom motore som nastavoval stroboskopom predstih na tento pravy zarez. Je treba si ho oznacit bielou farbou, aby ho bolo vidiet pri nastavovani stroboskopom
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
když neznám hodnotu předstihu, tak na co stroboskop. Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje. Problém je, pokud musím k tomu ještě nastavovat karbec. Pokud jsem nevěděl o motoru nic, vyndal jsem první svíčku a sundal víko ventilů. Tak se nespolehlivěji pozná kde je píst a v jaké fázi cyklu. Takhle mne kdysi "vyškolil" Renault 4CV, který má pořadí zapalování opačně.
Len niekedy sa moze stat, ze pri danej konfiguracii karbu nastavis zaporny predstih a podpalis ventily, takze radsej nastavovat so stroboskopom a pridrziavat sa tych 5 stupnov.vintera píše:Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
záporný předstih by znamenal, že svíčka bude pálit až po úvrati, takový motor ale nepošlape, s tím se přece vůbec nedá jezdit. U jednoho auta se mi stalo, že byla podomácku vyrobená nová řemenice a ryska byla od oka, nastavoval, nastavoval a furt nic, už jsem si myslel, že budeme rozebírat pro chybně nasazený rozvody(měly jsme je dole). Až kontrola pohybu pístu a postavení ventilů odhalily omyl na řemenici, proto jsem napsal, že nejspolehlivější metoda, když nic nevím o značkách ani nemám stroboskop, je tato.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Na klikové řemenici je dvojzářez (jak psal Cory) a na prsou je odlit výstupek. Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati (viz schematický obrázek).
A 5 či 10 stupňů před HÚ je zhruba obvodová vzdálenost 5 mm. L.
A 5 či 10 stupňů před HÚ je zhruba obvodová vzdálenost 5 mm. L.
- Přílohy
-
- Pohled_zepredu.jpg (3.68 KiB) Zobrazeno 1716 x
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze???Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Co nadělášCory píše:Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze???Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvratiTo by mohlo znamenat ze mam prehodene rozvody o zub
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Ale tak motor mi ide dobre, nestriela, spotrebu mam relativne malu, akceleraciu dobru, ale je pravda ze vo vysokych otackach sa mu uz nechce.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
A když se podíváte na tu řemenici ze předu, tak je tam i nálitek, kde je HU. Taky jsem to měl teď venku
. Dá se to zjistit i hmatem.
Úplně nejlepší je tu řemenici i prsa motoru vyměnit za klasické a máš klid.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Úplně nejlepší je tu řemenici i prsa motoru vyměnit za klasické a máš klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Expedice Estonia 2010
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)